Stuurwiel vervangen

Gestart door Hen3, 07-05-2007 22:15:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850rule

Ik gebruik dit topic maar even want mijn vraag gaat ook over een stuur, Is een stuur zonder airbag anders dan een stuur met airbag?( http://link.marktplaats.nl/390808321 )kan ik gewoon mijn airbag in het stuur zonder airbag zetten?

Colin

UserID6342

Stuurwielen zijn verschillend en een airbag past NIET in het stuur wat word aangeboden op MP.

850rule

hmm das jammer.

bedankt dirk!

big ben

is toch helemaal geen 850/9 serie stuur  ???

UserID6342

Echt wel ! Alter I 850 stuur zonder airbag !

big ben


Bas850

"to finish first, you first have to finish"

big ben

 ??? ??? is mijn eigen 20 kleppert  :eusa_shifty:..........

Jeff

Citaat van: Bas850 op 28-10-2010 20:28:25
Citaat van: big ben op 28-10-2010 19:26:31
http://i41.photobucket.com/albums/e271/bigbigbenn/SSA52174-1.jpg

Is toch een heel ander stuur??

http://link.marktplaats.nl/390808321
Dit is volgens mij ook geen Alter 1 interieur
Wel degelijk dat dit een Alter 1 stuur is, Ben jij hebt volgens mij een Amerikaanse uitvoering. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Bas850

Zei ook volgens mij, ik dacht dat de drukknoppen van de mistlamp en de achterruitverwarming in een Alter 1 er hetzelfde uitzien als je noodverlichting, dus zonder zo'n kuiltje.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

rovelra

Het stuur en de alarmlichtschakelaar is Alter I
:eusa_whistle: :eusa_whistle:

Jeff

Citaat van: Bas850 op 28-10-2010 21:47:08
Zei ook volgens mij, ik dacht dat de drukknoppen van de mistlamp en de achterruitverwarming in een Alter 1 er hetzelfde uitzien als je noodverlichting, dus zonder zo'n kuiltje.

Bas
Klopt helemaal! Ben heeft nog niet alles veranderd zo te zien... ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

big ben

http://link.marktplaats.nl/386544022..................

je hebt dus 2 uitvoeringen, "ze" wisten vroegeh nog niet welke ze moesten nemen :D

@Bas en Rovelra........... de schakelaar was al geregeld en het stuur is een blijvertje ;)

Grt Ben :angel:

WhizzMan

Het gaat niet om stroom maar om spanning op de contacten van de plofzak. 9V is dus genoeg, waarschijnlijk 5 of 6 volt ook al. Statische electriciteit is genoeg om een airbag af te laten gaan.

Oudere systemen werken soms met een mechanische ontsteking (trilsensor die een slagpin in een slaghoedje laat slaan) en die moeten geborgd worden na demontage om "veilig" te zijn.

Ik wil niemand bang maken, maar er vallen in Europa jaarlijks doden en tientallen gewonden door ongelukken met sleutelen aan airbags. Veilig aan airbags sleutelen is niet moeilijk, maar je moet wel zorgvuldig en consequent zijn. Altijd accuklemmen los, zorg dat je een metalen deel van de auto hebt aangeraakt voordat je aan de airbag werkt en probeer altijd van opzij aan de airbag te werken. Zoals al gezegd, leg de airbag op het metaal weg en probeer altijd de auto of de grond of werkbank waar je de airbag op neerlegt eerst met je hand aan te raken voor je dat met de airbag doet. Eventuele statische electriciteit zal dan via je hand ontladen en niet via de airbag.

Ik denk dat slijtage aan een stuur veel meer te maken heeft met hoe de bestuurder er mee omgaat (veel laten glijden, ringen dragen) dan met hoeveel kilometers je maakt. Als je de goede verf gebruikt kan een stuur "een leven lang" mee als je er zuinig op bent. Goed verven van je stuur als het leer en stiksel nog goed is, lijkt me dan ook prima kunnen werken.

christianvanloon

Zojuist mijn C70 stuur laten bekleden.
Ik had een stuur met houten strips.
Heb even meegekeken, maar het zijn echt ontzettend moeilijke stuurwielen.
3 verschillende diameters, 4 spaken en de groeven voor het inleggen van de houtstrips.
Al met al is mijn bekleder er 6-7 uur mee bezig geweest.... Wel heel mooi geworden dat wel.