Volvo eerst onder de vlag van Ford en nu Chinezen?

Gestart door Ben, 10-05-2007 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

V70R-obert

Citaat van: Marc O. op 23-12-2009 13:16:25
Eerst maar eens afwachten wat er gebeurt. Die Chinezen zijn er echt niet op uit om Volvo leeg te zuigen en over een paar jaar bij het grof vuil te zetten.

Dit was wel de angst van Ford/Volvo dat de technische know-how van Ford in Chinese handen kwam en ze daarmee voordeel te geven. Chinezen staan bekend dat ze graag produkten namaken om ze alsvolgens eigen te maken. De kans dat Geely Volvo heeft gekocht om vooral kennis op te doen is dus wel aanwezig. Politiek Zweden zat hier volgens mij ook helemaal niet op te wachten. In Juli van dit jaar heeft een medewerker van Volvo gelekt dat zowel hun als de Zweedse overheid zich zorgen maakten over een Chineze overname in combinatie tot het voortbestaan van Volvo Zweden en dan ook met name de vrachtwagen afdeling. Toen werd nog geschreven dat de Zweedse overheid zelf financieel wilde inspringen wanneer Geely de beste papieren zou hebben vanwege verzekering toekomstige werkgelegenheid voor alle werknemers van Volvo Zweden.
Zelf ben ik helemaal niet blij met deze ontwikkeling. Een merk als Volvo moet in Europese handen komen en dan nog het liefst in Zweedse handen.

Marc O.

Citaat van: V70R-obert op 23-12-2009 13:44:58
Citaat van: Marc O. op 23-12-2009 13:16:25
Eerst maar eens afwachten wat er gebeurt. Die Chinezen zijn er echt niet op uit om Volvo leeg te zuigen en over een paar jaar bij het grof vuil te zetten.

Dit was wel de angst van Ford/Volvo dat de technische know-how van Ford in Chinese handen kwam en ze daarmee voordeel te geven. Chinezen staan bekend dat ze graag produkten namaken om ze alsvolgens eigen te maken. De kans dat Geely Volvo heeft gekocht om vooral kennis op te doen is dus wel aanwezig. Politiek Zweden zat hier volgens mij ook helemaal niet op te wachten. In Juli van dit jaar heeft een medewerker van Volvo gelekt dat zowel hun als de Zweedse overheid zich zorgen maakten over een Chineze overname in combinatie tot het voortbestaan van Volvo Zweden en dan ook met name de vrachtwagen afdeling. Toen werd nog geschreven dat de Zweedse overheid zelf financieel wilde inspringen wanneer Geely de beste papieren zou hebben vanwege verzekering toekomstige werkgelegenheid voor alle werknemers van Volvo Zweden.
Zelf ben ik helemaal niet blij met deze ontwikkeling. Een merk als Volvo moet in Europese handen komen en dan nog het liefst in Zweedse handen.

Die is toch al weer een tijdje (sinds Ford eigenaar is) volledig onafhankelijk van Volvo personenwagens?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Tja, dat snap ik dan ook weer niet. Elke Chinees kan toch een Volvo kopen en kijken hoe het werkt ? Wat nou Techniek.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Ik zie het wel zitten hoor, alle onderdelen voor de helft van de prijs.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronald21

...de helft van de prijs............nog geen vijfde  ;D

Veel voor weinig.

TIMON

weet niet zo goed wat ik er van moet vinden .
ik weet alleen dat de kwaliteit niet echt toe genomen is de laatste tijd :eusa_snooty:
te veel auto binnen met storingen en service campagnes die we 4 jaar geleden hebben gehad nu weer moeten doen !! bij nieuwe auto,s :eusa_doh:

denk niet dat het beter wordt maar ja :eusa_snooty:
85011940

animalT5R

Gaan ze bij de nieuwe modellen die dan komen ook met menu keuzes werken  ???  ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

TIMON

Citaat van: animalT5R op 23-12-2009 15:58:53
Gaan ze bij de nieuwe modellen die dan komen ook met menu keuzes werken  ???  ;D
sambal bij
85011940

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

rogerV701998

Ik had graag de Volvo V70 speciaal...

JCviggen

Citaat van: Douwe op 23-12-2009 13:08:44
Citaat van: JCviggen op 23-12-2009 12:57:33
Ik koop toch nooit een nieuwere volvo ook niet die op Ford gebaseerd zijn.
Zeg nooit nooit, maar ik ben het wel met je eens dat Volvo na de overname door Ford eigenlijk een stukje van zijn "robuuste " imago is kwijtgeraakt (kijk maar eens naar de deurhendels van de V 70 Classic)

Volvo loopt gewoon ver achter qua rij-eigenschappen en vaak ook qua techniek, als je vergelijkt met auto's die net zoveel kosten. Vroeger toen Volvo een bepaald imago en voorsprong had op gebied van veiligheid kwamen ze er wel mee weg. Tegenwoordig is het allemaal 1 pot nat, er is maar weinig wat een Volvo voor heeft op andere auto's. Maar ze vragen er gewoon nog steeds de hoofdprijs voor.

De 850 en x70 heb ik altijd geweldige auto's gevonden (de turbooooos dan) omdat je zo hilarisch snel uit de hoek kon komen met zo'n hok. Maar het laatste decennia worden volvo's alleen nog maar dikker, trager en minder eccentriek.

M'n volgende "daily" zal 4 ringen in de grille hebben en "echte" AWD. De 850 blijft wel op stal voor als ik lol wil trappen  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

hathü

Of met een afhaal chinees, mag ik een V70R van u, sambal(tuning bij)menier, JA GRAAG. ;D

viking_in_shorts

Ik durf de chinezen er niet van te beschuldigen, maar het is toch een beetje jammer:
http://www.gp.se/ekonomi/1.288793-volvotillverkare-varslar-120

Vertaling:
Bij Pininfarina (waar de cabrio bebouwt wordt) gaan er 120 man uit per 1 / 6 / 2010.
Reden is de lage vraag naar de C70. Ze hebben vorig jaar al 43 dagen de productie neergelegd - met deze maatregel proberen ze de productie van '10 onder die van '09 te houden.

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 13-01-2010 17:53:10
Ik durf de chinezen er niet van te beschuldigen, maar het is toch een beetje jammer:
http://www.gp.se/ekonomi/1.288793-volvotillverkare-varslar-120

Vertaling:
Bij Pininfarina (waar de cabrio bebouwt wordt) gaan er 120 man uit per 1 / 6 / 2010.
Reden is de lage vraag naar de C70. Ze hebben vorig jaar al 43 dagen de productie neergelegd - met deze maatregel proberen ze de productie van '10 onder die van '09 te houden.

Ik zou zeggen dat het de schuld is van het management van Pininfarina. Die hadden dit moeten zien aankomen en al eerder passende maatregelen moeten treffen om invulling te vinden voor de vrijgekomen capaciteit.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ben