Estate hangt (te) laag met caravan?

Gestart door Frank Selen, 11-05-2007 19:42:54

Vorige topic - Volgende topic

hpkevertje

Kogeldruk 70 kg was voorheen voor mij ideaal.
Ik liet voorheen (geen Volvo, sorry :eusa_doh:) loadadjusters monteren, werkte prima., maar dat was ook niet echt goedkoop.
Nivomats lijkt mij de perfecte oplossing.
Als ik in de toekomst regelmatig met de caravan zou weggaan, zou ik deze zeker (laten) monteren. Comfortabel en veilig en dat is niet in geld uit te drukken.

Jan_D.

Met de R en een Kip 48 TRZ (max 1300kg) zet ik de kogeldruk op 70 kg, meestal niet meer dan 50 kg bagage en twee personen in de auto. Met de nivomats (standaard in de R) zijn de eerste paar drempels in de wijk een beetje link, maar daarna gaat het goed en de combinatie rijdt uitstekend. De oplossing voor de eerste drempels is simpel: eerst 500 meter rijden over de drempels en dan de caravan er achter. Rijdt perfect! Inmiddels met de auto > 140000 km en met caravan erachter circa 30000.

Frank Selen

Wat is dit?
Voor dat ik verder ga met het zoeken naar tweedehands nivomats toch maar even zeker weten wat er nu onder zit....
Groetjes, Frank

Frank Selen

Echt, Ludo?? :eusa_clap:
Hahaha...  :eusa_dance: Dus daarom reed het zo prettig met caravan... Heb eigenlijk alleen nog maar gereden met de caravan bij het naar de stalling brengen. Daar niet gecontroleerd hoe de stand van de auto was... Bij de verkoop werd mij verteld dat er geen nivomats onder zaten. Dus de vorige eigenaar heeft er ook een jaar mee gereden zonder te weten dat hij nivomats had. Of kan de werking ook verminderen?
Zal eens kijken of ik de caravan weer snel kan gaan halen om even te testen!
Bedankt voor je snelle (en vroege ;)) reactie!!
Groetjes, Frank

Vertigo

Citaat van: Frank Selen op 18-05-2007 08:49:27
Echt, Ludo?? :eusa_clap:
Hahaha...  :eusa_dance: Dus daarom reed het zo prettig met caravan... Heb eigenlijk alleen nog maar gereden met de caravan bij het naar de stalling brengen. Daar niet gecontroleerd hoe de stand van de auto was... Bij de verkoop werd mij verteld dat er geen nivomats onder zaten. Dus de vorige eigenaar heeft er ook een jaar mee gereden zonder te weten dat hij nivomats had. Of kan de werking ook verminderen?
Zal eens kijken of ik de caravan weer snel kan gaan halen om even te testen!
Bedankt voor je snelle (en vroege ;)) reactie!!

Is inderdaad nivomat. Ik wist ook niet dat er onder mijn auto nivomats zaten, totdat ik de caravan voor de zoveelste keer aankoppelde. Vond hem toen erg ver achterover hangen, even een stukkie gereden en toen uitgestapt om wat post op de bus te doen en toen ik terug liep naar de auto zag ik dat ie niet meer achterover hing.
Daarvoor had ik ook met zware belading of aanhanger niet door gehad dat er nivomats onder mijn auto zaten.

RRRRR_Ramon

Gefeliciteerd Frank!!  ;D

Das een mooi meevaller dan, niks meer aan doen en lekker rijden. Bij het beladen kan ie dus wel doorhangen maar na 5 minuutjes rijden gaat ie recht(er) staan. Dat ze inzakken bij stilstand is wel redelijk normaal idd.

Succes ermee.

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Frank Selen

Yesyesyes!!
Dank voor jullie meedenken!
Scheelt weer 2, 3, 4, of 500 euro!!  ;D  ;D 

(Moet de krukaskeerring nog laten doen.. :-\)
Groetjes, Frank

kyro

nou, had wel 's van nivomat gehoord, maar wist eerlijk-gezegd
niet wat dat was !
na het zien van de foto, en Ludo's reactie ! ben ik net ook
is ff onder de auto gedoken, om is te checken !!
en jawel: nivomat !
en ik me maar op de borst kloppen, als de combinatie weer 's
zo mooi recht stond na belading  :-[

ha, ha, de eer gaat dus duidelijk ergens anders naar toe :eusa_doh:

gr

Vertigo

Citaat van: kyro op 18-05-2007 19:27:13
nou, had wel 's van nivomat gehoord, maar wist eerlijk-gezegd
niet wat dat was !
na het zien van de foto, en Ludo's reactie ! ben ik net ook
is ff onder de auto gedoken, om is te checken !!
en jawel: nivomat !
en ik me maar op de borst kloppen, als de combinatie weer 's
zo mooi recht stond na belading  :-[

ha, ha, de eer gaat dus duidelijk ergens anders naar toe :eusa_doh:

gr

psst: Niemand vertellen en jezelf op de borst blijven kloppen ;D

kyro

Citaat van: Vertigo op 18-05-2007 19:35:42

psst: Niemand vertellen en jezelf op de borst blijven kloppen ;D

gelukkig, leest me vrouw niet vaak mee ;D ;)

)()()sT

Mijn pa had de eerste jaren de kogeldruk niet zo hoog... De auto hing toch altijd netjes horizontaal... ik maar roepen dat het nivomat was...

Dankzij het forum erachter gekomen dat het helemaal geen nivomat is  :eusa_doh:

Zo kan het dus ook  :eusa_shifty: