Waar moet ik rekening mee houden S70 TDI 1998

Gestart door pcdaaf, 12-02-2007 01:39:54

Vorige topic - Volgende topic

pcdaaf

Hallo,
Ik heb een paar jaar geleden een Volvo 850 TDI gehad, een waanzinnig fijne auto, vandaar altijd nog mijn belangstelling en hang naar een Volvo 850 en/of S70 TDI.
Ik heb interesse in een S70 TDI van 1998, km st 268000, met autom versn., foto's erbij, distrubutie compleet bij 244000 km vervangen, Volvo dealer onderhouden, is te zien in de boekjes.
Waar moet je bij een S70 TDI van dit jaar en km stand op letten en welke problemen/storingen zou je kunnen verwachten.
268000 km lijkt zo veel km, maar ik lees ook vaak dat een Volvo dan nog maar amper op de helft van zijn leven is. Bij mijn vorige 850 had ik bij 180000 km al wel een lek stuurhuis, vandaar mijn vraag wat ik al zo tegen kan en mag komen.
Ik hoor graag jullie advies :)

BasV70

Een TDI met die km-stand kan meestal nog vele jaren mee. Een bezine of LPG ook trouwens, maar dat ter zijde. Wat je kunt verwachten? Tsja. Dat kan van alles zijn. Je geeft zelf al aan dat je ooit een lek stuurhuis gehad hebt met 180K. Kan bij deze ook gebeuren, maar hoeft niet en is ook niet echt gebruikelijk.
Verder zijn bij deze auto's de airco-installatie (verdamper) en de draagarmrubbers toch wel de zaken die het meest genoemd worden. Ook de automaatbak een keer spoelen kan waarschijnlijk geen kwaad. Het blok is oersterk. Met goed en geregeld onderhoud gaan die heel lang mee! Natuurlijk kan er bij een auto met die km-stand en die leeftijd natuurlijk van alles de kop op steken, maar de kans is eigenlijk groter dat het niet gebeurd.  ;D

Ik zou een onafhankelijke aankoop-keuring laten doen. Het is niet te zeggen dat je daar alle eventuele gebreken mee boven water krijgt, maar dan heb je in ieder geval een redelijke indicatie van de staat van onderhoud en gebruik. En je hebt alle papieren er bij, schrijf je. Wellicht staat daar ook al e.e.a. in dat vervangen of gerepareerd is. Je hebt in ieder geval de distributie al gehad!
Als je een goede deal kunt maken en uit de aankoopkeuring komt niets schokkends, dan zou ik geen reden weten (anders dan een lelijke kleur oid.) hem te laten staan.

Gr. Bas

FelixB

Bas heeft het goed verwoordt, ik zou de inloop-olie eruithalen na 268.000 km :D :D

:eusa_think: alhoewel, ondertussen beginnen die standaard-mopjes wat te vervelen ...
855R & C70 T5 cabrio automaat

daytonawim

Mischien overbodig, maar controleer of de waterpomp ook is vervangen

Anders kan je tegen dure reparatie's aanlopen

BasV70

Citaat van: daytonawim op 13-02-2007 15:09:18
Mischien overbodig, maar controleer of de waterpomp ook is vervangen

Anders kan je tegen dure reparatie's aanlopen

Inderdaad! Was ik vergeten.  :-X
Beetje dealer doet dat bij de distributie-wissel, maar dat is volgens mij geen voorschrift....

pcdaaf

Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor jullie goede tips, ik zal er mijn voordeel mee proberen te doen, helaas is de TDI die ik op het oog had al verkocht. Gewoon rustig uitkijken naar wat er nog komen gaat.
Groeten Ewald

Emiel

Klik

Hele nette dealer onderhouden 850. Een aanrader! Snap niet dat ie nog niet weg is.

Zitten zelf bRutus onderdelen op... :eusa_dance:

pcdaaf

Emiel ken je deze 850? en wat bedoel je met bRutus onderdelen.
Groeten
Ewald

Jeroentjuh

Citaat van: pcdaaf op 17-02-2007 13:52:16
Wat bedoel je met bRutus onderdelen.

Onderdelen van zijn eigen auto, want die noemt die bRutus ;D

Emiel

Citaat van: pcdaaf op 17-02-2007 13:52:16
Emiel ken je deze 850? en wat bedoel je met bRutus onderdelen.
Groeten
Ewald

Van binnen en buiten... :eusa_dance:

Tis de ex-850 van Eveline & Oldo Stofjas

oldostofjas

Citaat van: Emiel op 16-02-2007 22:18:34
Zitten zelf bRutus onderdelen op... :eusa_dance:

Ik kan eigenlijk alleen de spatlappen bedenken?
There is no place like 127.0.0.1

Emiel

erikjan

Hallo pas ook op voor olie lekkage  bij de oliepomp.
Dit is namelijk een dure grap !!

onnaj

Hoi,

Ik heb nog een mooie S70 TDi te koop omdat ik zelf (zeer waarschijnlijk) een 2.5 T ga kopen.  Vraagprijs is € 4.950,- maar daar is nog iets aan te sleutelen. Het is echt een hele nette en hij rijdt super ook dankzij de RICA Chip.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17825.0

Laat maar even weten of je interesse hebt.

stuur een pm-etje of email naar: onnaj@hotmail.com