het spookt in de volvo

Gestart door lude, 15-05-2007 13:06:20

Vorige topic - Volgende topic

lude

Mijn interieurverlichting en gordel verlichting werken niet meer sinds een week.
Telkens als ik de deur open doe of gordel los maak valt steeds mijn radio uit.
Ook als ik de schakelaar die aan het plafon zit,
interieurverlichting aan doe valt de radio uit.
nu zal er wel ergens kortsluiting zitten in de interieurverlichting
maar waar moet ik beginnen met zoeken ???.

Gr Bas

thuur

Is de radio bedraad via de originele bekabeling?

Gr ;)

lude

Ik heb het weer origineel gemaakt  ;D
ik haal eerst wel even de radio er uit om te kijken wat er gebeurd.

Gr

thuur

Citaat van: lude op 15-05-2007 13:41:42
Ik heb het weer origineel gemaakt  ;D

En sindsdien zijn de klachten? :eusa_eh:

Gr :eusa_whistle:

lude

nee ik de klachten zijn pas naar een 3mnd nadat ik dat heb veranderd,
dus ik denk dat het daar niet aan ligt.
Ik heb net de radio even uit gebouwd geen verschil.
Verder heb ik de kapjes van de gordel lapjes losgehaald ze knipperen wel maar heel flauw.
Als ik dan de schakelaar van de interieur verlichting aan doe gaan ze uit het relay slaat  als ware even over :eusa_shifty: .

thuur

Haal de plafondverlichting eens los (2 lensjes uitnemen en de schroefjes die daar achter zitten) en kijk of alle kabels intact zijn. De schakelaars aldaar willen wel eens haperen wegens weinig gebruik. Trek de stekker los en haal de schakelaars een paar keer flink op en neer, wil nog wel eens helpen.

Gr ;)

lude

Citaat van: thuur op 15-05-2007 16:13:22
Haal de plafondverlichting eens los (2 lensjes uitnemen en de schroefjes die daar achter zitten) en kijk of alle kabels intact zijn. De schakelaars aldaar willen wel eens haperen wegens weinig gebruik. Trek de stekker los en haal de schakelaars een paar keer flink op en neer, wil nog wel eens helpen.

Gr ;)
Heb de schakelaars vele keren heen en weer gehaald maar helaas geen resultaat helaas.
Ik was net toch op de sloop voor een relay(108/104 A/E),
en heb maar meteen even maar even een andere schakelaar geprobeert en alle verlichting doet het :D.

Gr Bas