S70 kopen?

Gestart door texel, 08-05-2007 21:28:44

Vorige topic - Volgende topic

Philip850

ik vind de prijsregeling niet onredelijk. garantie is altijd mooi meegenomen (wel zwart op wit!)

probeer van tevoren wel even te kijken of de handelaar een goede reputatie heeft of niet. garantie zwart op wit kun je altijd afdwingen als het moet, maar het is natuurlijk wel zo fijn als alles netjes opgelost wordt en je niet voor verrassingen komt te staan!
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Paul-S70R

Ik heb in September vorig jaar een S70r uit 98 gekocht met 262.000km gelopen!
Bij mij was het verschil van 'wel garantie en service' of geen ongeveer 2500 euro. De auto was toe aan een kleine beurt volgens het boekje.
Ik heb de auto toen goed bekeken en bereden en tot de conclusie gekomen dat het onderhoud wat eraan kwam lang geen 2500 euro kon gaan kosten. Inmiddels 13.000km verder heb ik nu een grote beurt laten uitvoeren met 'wat' extra werk! Remmen rondom moesten vervangen worden (krom en herrie) ik had speling op de linker buitenste fusee dus moest de aandrijfas vervangen worden. Het rechter portierslot is defect,  gaatje in het linker koplampglas, airco bijvullen, voorruit vervangen (€65) etc etc. Ik noem dat een behoorlijke beurt! Het koste mij tot nu toe € 900,-!!
Een advies kan ik wel geven! Ga niet naar de Volvodealer voor onderdelen maar bestel ze in de VS bij FCP Groton!! echt super service en het scheeld erg veel!

Succes bij de eventuele aanschaf! (ik zou het zeker doen!)