waar kan ik de woofer vinden?

Gestart door markwinterman, 19-05-2007 00:22:48

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Citaat van: -D©©©L- op 23-05-2007 08:31:05
Citaat van: VolvoMafia op 21-05-2007 16:04:45
helaas, voor de 850 is er echt maar 1 soort speakers geleverd... Nou ja, zwaardere vanaf 1994 maar verder maar 1 soort. Verschil bij T-5R en R zit m in de standaard versterker achter de asbak.
Er bestaan voor de 850 meerdere soorten speakersets;

1 - coaxiaal systeem voor in het dashboard (HT-221)

2 - coaxiaal systeem voor in de deuren (HT-247)

3 - en de premium sound system set bestaande uit:
tweeter voor in het dashboard (HT-213) en woofer in de voordeuren (HT-247)

in de achterdeuren:

Een coaxiaal systeem dan op een hele slimme manier gebruik maakt van het interne volume van de deur en daardoor best wel beetje veel  (en redelijk diep) laag kan produceren. (HT-253)

in de oudere types tref je ook de eenvoudige (HT-249) nog wel eens aan, bijna zelfde speaker maar zonder dat hij het volume van de deur gebruikt.

en dan achterin:

sedan: coax systeem (HT-259), deze heeft een flink conus oppervlak en kan behoorlijk stampij maken.
estate: helaas, alleen een (HT251) tweeter voor de d-stijl

Versterker kan je zien zitten als je de radio eruit trekt.
Het originele systeem gebruik overigens de versterker in de radio voor de dashboard speakers.

en als je het allemaal èxact wilt weten; accessoires folder  ;)

owkee vergat ff die tweeter/woofer combi. Zat met Premium meer aan een set zoals voor de S70/V70 te denken. Die hoedenplankblaffers doen het best leuk, net ff kleiner dan 6x9 maar heb ik hier niet genoemd omdat het om een estate gaat.  Ik zie btw volgens mij mijn versterker niet zitten als de radio eruit is, zit nog een soort frame tussen. Zal nog eens kijken.

Dit heb ik erin hangen:
Citaat van: VolvoMafia op 27-06-2006 08:44:56
Onlangs is mijn Kenwood mask-machine voor de tweede keer overleden, ik heb daarbij besloten hem dit maal te laten rusten. Via-via heb ik deze installatie gebruikt op de kop kunnen tikken, een CR708 met eindversterker en cd-wisselaar. Deze laatste wordt bestuurd door de CD-401, als losse module onder de radio.

Ben erg blij met deze installatie, geluid is goed  en het is mooi weggewerkt. Daarnaast is de installatie mooi uit de tijd van de auto, dus nog mooi origineel ook. Zo hoort het toch!

Bij het inknutselen van de wisselaarkabel gelijk alle kabelarij van de versterkers, waffers, woofers en meer bende eruit gehaald, scheelt weer 10 kilo :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT

Ik heb dit topic eigenlijk niet gevolgd de laatste dagen, maar ik heb ook een behoorlijke bass in mijn geluidsinstallatie en een vrij goed geluid  :eusa_boohoo:

Die lage tonen komen uit de speakers in de achterportieren.
Bij mijn pa doen die het nog niet, en is het geluid zwaar onder de maat...

T-5Richard

Citaat van: -D©©©L- op 23-05-2007 08:31:05
Er bestaan voor de 850 meerdere soorten speakersets;
1 - coaxiaal systeem voor in het dashboard (HT-221)
2 - coaxiaal systeem voor in de deuren (HT-247)
3 - en de premium sound system set bestaande uit:
tweeter voor in het dashboard (HT-213) en woofer in de voordeuren (HT-247)

in de achterdeuren:
Een coaxiaal systeem dan op een hele slimme manier gebruik maakt van het interne volume van de deur en daardoor best wel beetje veel  (en redelijk diep) laag kan produceren. (HT-253)
in de oudere types tref je ook de eenvoudige (HT-249) nog wel eens aan, bijna zelfde speaker maar zonder dat hij het volume van de deur gebruikt.
Mag ik u hartelijk danken voor deze info, ik heb er vandaag maar eens achteraan gebeld en kwam er achter dat er idd twee soorten setjes bestaan. De info die ik van de dealer kreeg kwam echter niet verder dan dat de ene 25 Watt is en de ander 30Watt. Dus nogmaals dank voor de info! :eusa_dance:
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

markwinterman

ik ga van het weekend even kijken wat ik erin heb zitten
sorry dat ik een beetje traag ben maar je kent het druk druk :eusa_liar:

Emiel

Setje welke Walter in de 850 heeft zitten is echt cult!

Zat vroeger ook in bRuut, maar de wisselaarbediening liep steeds vast, nu een 805 erin.

DE CD-401 incl radio zit nu in een mooie rode GLT... ;D