Gezocht, gelezen maar snap het nog steeds niet -- BOV op T-5 ??

Gestart door Turbo-Geek, 27-06-2007 14:44:30

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Zoals vermeld, zoekakties gedaan, gelezen maar het is nu niet geheel duidelijk.

Ik weet overigens wat een BOV inhoud, werkt en doet, dat terzijde

Wat ik ook weet is dat je bij sommige auto's in de problemen komt omdat lucht die gemeten is (MAF) dan nooit aankomt omdat je die afblaast, duidelijk. Ik las hier en daar dat het ook het geval was bij de T-5 maar toch lees ik over mensen met een open BOV, Semi open BOV of een gesloten circuit BOV.

De vragen:

- Hoe zit het nou precies in elkaar en wat kan WEL en wat kan NIET ?
- Hoe werkt het fabrieks sysyeem precies ?
- Een BOV op een automaat ? Bij acceleratie heeft de motor constant drukvulling en geen vacuum tijdens het schakelen toch ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eugene

Citaat van: Turbo-Geek op 27-06-2007 14:44:30
Zoals vermeld, zoekakties gedaan, gelezen maar het is nu niet geheel duidelijk.

Ik weet overigens wat een BOV inhoud, werkt en doet, dat terzijde

Wat ik ook weet is dat je bij sommige auto's in de problemen komt omdat lucht die gemeten is (MAF) dan nooit aankomt omdat je die afblaast, duidelijk. Ik las hier en daar dat het ook het geval was bij de T-5 maar toch lees ik over mensen met een open BOV, Semi open BOV of een gesloten circuit BOV.

De vragen:

- Hoe zit het nou precies in elkaar en wat kan WEL en wat kan NIET ?
- Hoe werkt het fabrieks sysyeem precies ?
- Een BOV op een automaat ? Bij acceleratie heeft de motor constant drukvulling en geen vacuum tijdens het schakelen toch ?

Die vragen had je ook wel kunnen vinden met de zoekfunctie ;)

BOV op een T-5 kan, en er zijn er zat die ermee rondrijden. Enige wat je ervaart is dat na rustig schakelen als je een beetje druk draait de auto een beetje inhoud omdat ie dan te rijk loopt. Hoog in de toeren en met snel schakelen merk je hier totaan niks van.

origineel systeem blaast af, maar wel vlak voor de turbo. Dus achter de luchtmassametrer, er gaat dus geen lucht verloren.

BOV op een automaat hoor je bij schakelen niet idd, omdat hij geen "gas los laat".

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 27-06-2007 15:23:49

BOV op een automaat hoor je bij schakelen niet idd, omdat hij geen "gas los laat".

Maar een BOV kun je wel laten afblazen door het gas te lossen. Ik hoor het afblazen nu heel duidelijk door het open luchtfilter. Vind ik ook al een heerlijk geluid!  8)

Eugene

Citaat van: elianmars op 27-06-2007 22:15:29

Maar een BOV kun je wel laten afblazen door het gas te lossen. Ik hoor het afblazen nu heel duidelijk door het open luchtfilter. Vind ik ook al een heerlijk geluid!  8)

Is maar goed ook, anders was je alweer snel aan een nieuwe turbo toe ;D

If it's not blown, it sucks...

thuur

Die vragen had je ook wel kunnen vinden met de zoekfunctie ;)

BOV op een T-5 kan, en er zijn er zat die ermee rondrijden. Enige wat je ervaart is dat na rustig schakelen als je een beetje druk draait de auto een beetje inhoud omdat ie dan te rijk loopt. Hoog in de toeren en met snel schakelen merk je hier totaan niks van.

origineel systeem blaast af, maar wel vlak voor de turbo. Dus achter de luchtmassametrer, er gaat dus geen gemeten lucht verloren.

Gr ;)