Banden

Gestart door Maarten, 30-08-2002 00:04:18

Vorige topic - Volgende topic

Plim

Ruud,

ik heb nu ongeveer 7000 km afgelegd met mijn nieuwe Nokian banden. Hiervoor had ik Michelin banden en ik moet zeggen dat het rijden met de Nokian banden een waanzinnig verschil uitmaakt. Die banden hebben echt heeeeel veel grip. De Nokian banden heb ik gekocht voor ongeveer 90 euro per stuk, hetgeen ook nog eens veel minder is dan je voor Michelins zou moeten uitgeven. Na 7000 km kan ik in ieder geval zeggen dat de banden nog steeds goed zijn en dat ik nog geen slijtage zie. Ik heb ze tot nu toe alleen nog voor, dus over cuppen kan ik niks zeggen.

Ik gebruik mijn auto eigenlijk alleen maar in de stad, dus veel optrekken, remmen en bochten maken.
Persoonlijk kan ik je de banden aanraden.

Venetian Red

mario

CiteerRuud,

....... Die banden hebben echt heeeeel veel grip. De Nokian banden heb ik gekocht voor ongeveer 90 euro per stuk, hetgeen ook nog eens veel minder is dan je voor Michelins zou moeten uitgeven........

Waar kun je deze dan het beste bestellen ???
:) ;) :(

Plim

Mario,

ik ben gewoon naar de plaatselijke universeel garage gegaan en ik heb gezegd welke banden ik wilde hebben. Binnen twee dagen had hij ze in huis. Normaal gesproken leverde hij alleen banden van een ander merk (Vredestein of zo), maar de Nokians kon hij gewoon bestellen bij de groothandel. Ik geloof dat hij ze bij "De Molen" ?? bestelde.
Kwikfit en Euromaster wilden de banden niet bestellen voor me en kwamen altijd met een L*L verhaal over B-merk enzo.

Pascal
Venetian Red

mardijk

goeiedag,

Volgens mij ergens anders ook wel gemeld, maar op mijn 850 R voldoen de nokians prima (17 inch). Vooral de slijtage valt mij echt reuze mee (in vergelijking met de michelins)! En of ik nou vaak langzaam optrek....mwa nee... (op de ringweg rond Groningen rijden vaak van die GTI'tjes, heerlijk!)

mario van dijk

Dennis

Even een vraagje tussendoor.Hoeveel bar moet er in een band van 215/40/17.?

mvg,
Dennis

Mellow_yellow

2,5 bar

Dennis

Citeer2,5 bar

Dank u  :)

patje

Citaat van: Maarten op 30-08-2002 00:04:18
Als nieuwe 850 rijder een vraag:
Ik heb voor nieuwe banden nodig in de maat 195-60-15.
Ik kom niet boven de 200 km zelfs niet in Duitsland.
Heeft iemand ervaring met NOkian banden zoniet alle andere adviezen zijn welkom.

Ik kan jou een hele goed band adviseren (ik neem het gegeven mee dat je nooit boven de 200 km komt en dat zegt iets over het type chauffeur)

Bridgestone ER70 (Turanza)

Nokian heeft goede winterbanden. Zou de Bridgestones gewoon kiezen voor all-season / zomer

patje

Citaat van: mario op 07-10-2002 12:52:22
CiteerRuud,

....... Die banden hebben echt heeeeel veel grip. De Nokian banden heb ik gekocht voor ongeveer 90 euro per stuk, hetgeen ook nog eens veel minder is dan je voor Michelins zou moeten uitgeven........

Waar kun je deze dan het beste bestellen ???

www.autobandenmarkt.nl.....scheelt heel veel geld! Bij mij al gauw 40 %. (Tis wel even doorklikken in de interface van de website want die komt steeds met 5 banden tegelijk ofzo als suggestie en jouw favoriet zal er wel bijstaan maar nooit na 1 x klikken )
En je kunt de banden laten bezorgen bij een dealer in jouw omgeving. Komen er gemiddeld nog 10 euro's per band overheen voor balanceren/monteren.

Remy_W.

ikzelf heb er momenteel Michelin onder zitten... nou zit het er aan te komen dat ik nieuwe banden nodig heb, maar ik zit nog niet op het minimum profiel.
Maar op een nat wegdek normaal wegrijden zit er niet bij. De banden beginnen dan automatisch te spinnen.

Over 2 weekjes laat ik er nieuwe bandjes onder zetten, en ik ga ook maar eens kijken of ik die Nokian eronder kan zetten :) thnx voor de tips :)
Talkin' bout adrenaline!