Schema van een Volvo RTI van voor week 36 1999

Gestart door Brambo67, 09-05-2007 16:51:09

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Toen ik vanwege de alarmperikelen direct ook maar de gasdrukveren en wat andere dingen heb aangepakt, kwam er een leuk projectje in me op.... toch die RTI upgraden ;D

Ik ben de afgelopen week naar Denemarken geweest en heb me groen en geel geërgerd aan mijn Medion Navigatie systeem. Mijn echtgenote snapte er sowieso niets van aangezien de LBP immers RTI heeft... Nou heb ik niet alle CD's (en die zijn ook bijna niet te krijgen van voor wk 3699) dus dat was toch al geen optie. Toen ik de (non)performance van het systeem aan vrouwlief demonstreerde was het ook haar duidelijk; een nieuwe route berekenen in ongeveer 5 minuten is niet echt een optie ;D

Dus aan het kijken geslagen naar al die mooie glimmende apparaten, inmiddels breedbeeld, SirfStar III  :-\ maar allemaal hetzelfde probleem; ze zitten aan zo'n lelijk steuntje aan je vooruit en verpesten het aanblik met allemaal kabels etc.

Op een ander forum heb ik gezien dat een aantal handigerds een navigatiesysteem van VDO-Dayton wisten in te bouwen in de oorspronkelijk RTI opening van een V70n. Dat heeft me toch aan het denken gezet... Er zit immers een prima scherm op mijn dashboard. Het zou in theorie toch mogelijk moeten zijn om het scherm aan te sluiten op de centrale eenheid van, bijvoorbeeld VDO-Dayton, en de infrarood bediening die via datzelfde scherm loopt, te gebruiken voor het bedienen ervan. Dan alleen nog de satellietontvanger aansluiten en het scherm via een schakelaar kunnen doen opklappen en dan zijn we er toch? Ik weet het, klinkt wat simpel maar 'we' hebben toch wel moeilijker dingen gedaan hier?

Kortom, wie heeft meer info over het RTI systeem dat nu in mijn auto zit (dus van vóór week 36 1999!) Ik zat dan met name aan een inbouwschema en bij voorkeur ook aan een electrisch schema te denken. Volgens mij is het allemaal een op zichzelf draaiend systeem dat niet zoals bij de V70n, S80 en S60 volledig in de electronica van de auto geïntegreerd is. Ik weet in ieder geval de CD-speler van het huidige systeem te zitten (volgens mij oorspronkelijk alles van Mitsubishi) Zit er bijvoorbeeld ook een 'reken-unit' in het systeem of is dit geïntegreerd in de CD speler.

Wie o wie kan me helpen. Als ik voldoende 'bewijs' heb dat het kan dan maak ik er een projektje van inclusief foto's etc. Persoonlijk lijkt het me in ieder geval een leuke uitdaging.

Schema van een VDO Dayton heb hier al... nu nog die van de Volvo RTI.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Gunnar

Veel goedkoper is een carpc inbouwen, ook veel meer opties daarmee.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Brambo67

Citaat van: Gunnar op 09-05-2007 18:44:02
Veel goedkoper is een carpc inbouwen, ook veel meer opties daarmee.

Lijkt me ook prima. De vraag is vooral of ik deze kan aansluiten op het scherm van m'n huidige RTI.

Gunnar

welke ingang heeft het scherm?
En is het een touchscreen ?

+32488868381

Brambo67

Citaat van: Gunnar op 10-05-2007 14:31:43
welke ingang heeft het scherm?
En is het een touchscreen ?

Ingang weet ik (nog) niet, voordat ik dingen los ga halen wil ik het schema van een RTI weten. Het is igg geen touch screen.

Gunnar

http://www.mp3car.com en  kijk eens op de forums.

voor minder geld dan je rti steek je een highend carpc in elkaar die in 12 seconden boot naar zijn frontend.
+32488868381

JaapT-5

Citeervoor minder geld dan je rti steek je een highend carpc in elkaar die in 12 seconden boot naar zijn frontend.
Maar volgens mij HEEFT de auto van Brambo67 al RTI, dus daarin zitten de kosten niet.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

jberg

als me mij ff een pbtje stuurt met je email dan zal ik je een pdfje sturen met de pinbezetting van het klapscherm ende rest van het navi, volgens mij moet t dan wel mogelijk zijn een andere rekeneenheid erop aan te sluiten

Enno

OK,

Ik zou het liefst een origineel display zien te bemachtigen op voorwaarde dat deze aan te sluiten is op jawel een CARPC.

Na de zomer vakantie wil ik beginnen met de opzet van een CARPC. Ondertussen hoop ik mijn dashboard ook  vervangen te hebben door een exemplaar met de uitsparing voor het RTI Display.

Is zo'n RTI Display unit los te bestellen voor het geval dat deze te gebruiken is? 

Gunnar

Als je een carpc wil installeren dan is het gemakkelijker om het touchscreen dichterbij te hebben.
Koop ineens een gemotoriseerd indash touchscreen.
Een oude laptop is perfect, je kan er met een kapot scherm (meestal kapotte backlight) kopen voor weinig geld. Ze zijn schokbestendiger dan een gewone pc, verbruiken minder stroom en zijn heel compact. Past perfect onder een autostoel.
+32488868381

Enno

Ik wil juist iets wat er standaard uitziet.....

toetsenbord of zo zijn allemaal oplossingen voor....ik zie veel voordelen voor een locatie als volvo die kiest boven op het dashboard.

Ik hou graag de ruimte over waar nu mijn radio zit voor een standaard radiotje. De CARPC hoeft niet echt in het zicht te zitten. Liever zelfs ergens op een onzichtbare plaats.