certificaat autoalarm

Gestart door jan-willem, 14-05-2003 11:46:14

Vorige topic - Volgende topic

jan-willem

ik heb geen certificaat bij mijn auto

wie weet er een goed adres in de buurt van Arnhem
voor het opnieuw certificeren en eventueel uitbreiden
van het alarmsysteem ?

er zit een standard volvo alarm op met ontvanger achter de voorruit maar is naar mijn idee niet voldoende

jan-willem

John T5

Als je dit vraagt voor de verzekering kan je ook bij je verzekeraar controleren of je echt een certificaat nodig hebt. De mijne was tevreden met een brief van de verkopende garage dat de auto voorzien was van een Volvo Guard alarm. Keurig nieuw polisaanhangsel gekregen dat aan de voorwaarde was voldaan.

John

trap

mijn verzekeraar heeft geaccepteerd dat ik het bewijs van aanschaf en het certificaat uit 1993 opstuurde. Hoewel de verz in principe een klasse 3 wilde zien om voor een eigen risico van 150 Euri in aanmerking te komen werd door het klasse 2 cert een eigen risico van 500 Euri ingesteld. Dus de klasse heeft invloed op de hoogte van je eigen risico en je moet zelf bepalen of het opwaarderen het je waard is. In premie maakt het niet uit.
(kost het opwaarderen minder dan 350 Euri?? Je 'verdient' het pas terug bij diefstal)

Vorige auto had ik nieuw cert nodig en ik had hem/haar bij een gecertificeerd inbouw station kunnen laten keuren. Mij werd verteld dat dat rond de 50 Euri zou gaan kosten.
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

Joris_Scholte

Misschien Gami Telecom (Overmaat, Arnhem Z.)? Geen idee of het een goed bedrijf is, maar ze hebben wél van alles.

850Joris

Briefje op laten stellen door een volvo dealer en dan is het goed (centraal beheer). heb ik ook gedaan met mijn duitse import.

micdee

je kan ook een kopie van het certificaat krijgen...
Althans heb ik wel gekregen van Gemini.. via een "gecertificeerd"inbouw bedrijf.

Ik heb toen de (serie)nummers moeten mailen en 2 weken later had ik een kopie certificaat binnen (met handleiding)..
Het ging echter om een te verouderd model en werd niet geaccepteerd door mijn verzekeringsmij.

Ik kon het helaas niet laten aanpassen en heb dus een nieuwe in laten bouwen... Zonder alarm werd mijn auto niet verzekerd tegen diefstal.... maar ja heb ook een aantal verzekeringsmij gebeld die sowieso de auto niet wilden verzekeren.... (te duur of te veel PK-tjes) :-\ :-\

denkweb

Heeft niemand meer zo'n certificaatje over?? ;-)

Adri

Ik moet van mijn verzekeraar het alarm elk jaar laten keuren. Volgens de dealer is het onzin en wordt daar nooit op gecontroleerd. Geld weggooien zegt ie.

Iemand ooit gehoord van het jaarlijks moeten laten keuren??

denkweb

alleen boven een DAGWAARDE van 50.000 euro bij een 6-tal verzekeraars... heb je zo'n dure auto??

jan-willem

een brief laten opstellen is een goed idee, mijn verzekeraar gaat hiermee akkoord.
ik heb de auto niet all risk verzekerd en daardoor is een klase 1 alarm ,wat er nu op zit , voldoende.

jan-willem