buitentep.meter / boordcomp.

Gestart door tenbrinkegjm, 16-10-2003 20:34:01

Vorige topic - Volgende topic

tenbrinkegjm

ik ben opzoek naar buitentemp.meter en/of boordcomp.
voor mijn volvo850 2.520V van 1996
wat zijn de mogelijkheden nieuw 2e hands zelf inbouw ??

gaarne reatie

Reitse

Je kan een volledige boordcomputer zonder veel moeite zelf inbouwen (vergeet niet je dashboardverlichting te vervangen, geheid dat er één of meer stukgaan).
Ergens op m'n site moet nog wel een pagina staan hoe je zo'n ding uit/ en inbouwd.

succes!

)0H@N

Er wordt nu gesproken over: "Je kan een volledige boordcomputer zonder veel moeite zelf inbouwen"
wordt hieronder verstaan dat je alleen de klokken nodig hebt of moet er nog met meerdere dingen rekening worden gehouden? computers?

Misschien een vraag voor velen ;D
Thank you for flying with Volvo.

Joris_Scholte

Toen ik mijn tweedehands Temp.meter inbouwde, bleek het stekkertje niet te passen met het dashboard. Werd dus een kabeltje bestellen bij de dealer. Kosten (schrik niet): meer dan dertig pleuro!! Voor een simpel stukje kabelboom met twee stekkertjes....

Serge

In een luchtinlaat van de voorspoiler van mijn 850 zit een oogje met een diameter van ca. anderhalve cm, waarvan ik me altijd heb afgevraagd waar dat nou voor diende, tot ik de radiator heb vervangen en de buitentemperatuursensor vond.. die heeft tot voor kort enkele jaren in het ijle gehangen boven de straatstenen   ::)
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Ramon

Had je een betrouwbare "vorst aan de grond meting"  ;D

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Reitse

Citaat van: )0H@N op 16-10-2003 22:44:09
Er wordt nu gesproken over: "Je kan een volledige boordcomputer zonder veel moeite zelf inbouwen"
wordt hieronder verstaan dat je alleen de klokken nodig hebt of moet er nog met meerdere dingen rekening worden gehouden? computers?

Misschien een vraag voor velen ;D
De boordcomputer is uiteindelijk niet veel meer dan een plat kastje met twee stekkertjes. Eentje voor in je klokkenwinkel (waaruit de gegevens komen) en eentje voor de keuzeschakelaar.
Dat kastje zelf is ook de computer. Het belangrijkste waar je op moet letten bij de inbouw is dat je pinnetjes van de klokkenwinkel allemaal goed staan. Anders krijg je heeeeeele rare waardes ;)
Als je de lampjes achter de klokkenwinkel kunt vervangen, kan je er ook een boordcomputer inzetten.

Voor wat betreft de opmerking van Joris, er zijn twee uitvoeringen van de boordcomputer. Een voor de oude modellen (<94) en een voor de minder oude modellen (>94). Let daar goed op. Ik meen dat Johann ergens een plaatje had met het verschil in stekkertjes.

T-5Richard

Ik geef dit bejaarde topic maar eens een schop omdat ik graag een boordcompu wil inbouwen, maar op de site van Reitse is geen link (meer) te vinden die kan helpen bij het succesvol volbrengen van een dergelijke exercitie  ;D Ik heb wel ook nog dit topic gevonden. Maareh... nog geen in- uitbouwbeschrijving
Dusseh... iemand een idee of iets dergelijks ergens digitaal rondslingert?
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

Ludo

gewoon de klokkenwinkel eruit halen, de rest wijst zich vanzelf.
hier op mehn zijn site , staat een beschrijving hoe je de klokkenwinkel eruit neemt.