Ervaringen met 850 2.5 20V sedan als caravantrekker.

Gestart door Domaso, 15-05-2007 11:58:29

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Wie van mijn mede roffelaars heeft ervaring met een 850 2.5 20 V automaat sedan als caravantrekker. Ik heb zelf een caravan van 4,5 m, leeg gewicht 710 kg + belading van 300-400 kg. Ik weet wel dat een en ander voor de auto geen probleem is maar wil gewoon meer info over bijv. wel of geen hulpveren, verlichting verstellen, rijden met automaat in de Alpen etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Zoiets?

Weliswaar een estate maar dat maakt natuurlijk niet uit ;)
Hij heeft geen hulpveren  of nivomats en het doorhangen valt wel mee als je de kogeldruk in de gaten houdt.
Automaat gaat perfect, bij rechte stukken en snelheden rond de 95-100 kun je prima in D rijden; als je bij een helling de hendel in 3 zet gaat ie alvast een gang terug en blaas je meestal toch aardig door.

Ik kan me voorstellen dat jij door je LPG tank toch meer last hebt van doorzakken... Hulpveren zou kunnen... of misschien (tijdelijk) die ringen om de hoogte iets te compenseren?

Grts!

Domaso

Bedankt voor je info Joost. Ik ga de caravan pas enkele dagen voor de vakantie uit de stalling halen dus het is niet zo gemakkelijk om eens "proef" te rijden maar waarschijnlijk valt het wel mee. Als ik in de tussentijd tegen 'n stel hulpveren aanloop is dat natuurlijk mooi mee genomen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Snellebaksteen

Ik heb een 10v estate op lpg maar ik heb wel Nivomats. Dankzij de Nivomats blijft de auto ook met 100kg kogeldruk netjes recht. Als je vaker gaat rijden met een aanhanger of veel bagage is Nivomats een ideale oplossing.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: dennis-d op 21-05-2007 18:16:21
ik heb dit jaar voor het eerst een luxe "probleem"

Moet een keuze maken tussen mijn 2 850's welke ik mee ga nemen op vakantie,  1995 10 v gle op lpg met hulpveren en grote tank in koffer,
of de 20V GLT zonder hulpveren , maar wel met de grote kofferbak natuurlijk. en die paar extra pk-tjes.
Mijn vorige 850 was ook een 10V op gas, en deze deed het werkelijk super met de caravan erachter (1000Kg). Wat me opvalt is dat in de heuvels de 5 cilinder het veel langert "vasthoud" als de meeste andere auto's.
Zelfs een vito 112 cdi met exact dezelfde caravan werd toen voorbij geblazen :)

Gewoon genieten, lekker die 20V uitlaten :)

Gr 8)