v70r awd my 2000 scheurtje in cylinder: bus vervangen?

Gestart door mathh, 25-05-2007 16:20:33

Vorige topic - Volgende topic

mathh

Hoi Guido,
het blok is afgelopen donderdag opgehaald in Zweden door een transportfirma welke ook voor het bedrijf rijdt waar ik werk. Voor een symbolisch bedrag. Ik verwacht het blok komende week binnen.
Met Volvo Kallen in Geleen ben ik nog niet rond. De auto staat al die tijd al buiten op hun terrein.... Ze hebben een offerte afgegeven van plm 1500 euro om het kaal blok op en in te bouwen. Over coulance willen ze echter pas spreken als alles is afgehandeld en de werkelijke kosten bekend zijn, maar daar ben ik niet helemaal van gecharmeerd. Ik wil eerst nog eens met de grote baas praten, maar die is natuurlijk net op vakantie.
Iemand hier misschien die een idee heeft wat de gangbare kosten zijn om een blok uit te bouwen, een kaal blok op te bouwen en daarna in te bouwen?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Eugene

Citaat van: mathh op 15-07-2007 19:07:25
Iemand hier misschien die een idee heeft wat de gangbare kosten zijn om een blok uit te bouwen, een kaal blok op te bouwen en daarna in te bouwen?

Ik weet wel dat het afhankelijk van het type blok ~2-3 dagen werk is.  Stel het is 20 uur werk á 70 euro p/u dan kom je ongeveer rond die 1500 euro uit.

If it's not blown, it sucks...

mathh

Goed nieuws en slecht nieuws. Het Zweedse blok is ingebouwd.

En het maakt een geluid of een drijfstanglager eruit ligt..... :eusa_wall:

Ga maar eens contact opnemen met de verkoper (geen garantie, maar toch).
Ik neem de auto maar mee naar huis en ga me eens bedenken wat ik daar mee aan moet. Gelukkig heb ik hem niet met spoed nodig.
Misschien van twee blokken één laten maken?
Maar niet aan 70 euro per uur.

Het zit niet echt mee  ::)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Laserblue

Pfoeh he, jij moet met iets anders onwijs veel geluk hebben (gehad) anders zou dit "projectje" toch wel wat meer mee moeten zitten :-\

succes met de rest ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbo-Geek

Ik zou een Volvo expert er na laten kijken/luisteren en als blijkt dat het idd een drijfstang lager is dan de kop eraf halen en direct de stangen vervangen voor fatsoenlijk exemplaren en nieuwe lagers. Hoop wel voor je dat de drijfstang tappen niet zijn ingesleten want dan kan de krukas eruit en dan wordt het een lastigere klus.
Je zelfs dan idd je oude krukas kunnen gebruiken maar het werk wat er aan vast zit is behoorlijk.

Vervelend dat je na plaatsing van een 'nieuw' blok dit soort ongein hebt  :-\
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

haRtV70R

ook goeie morgen... :(  Hier zou ik dus niet goed van worden.... :eusa_eh:

Idd zoals Turbo-geek zegt, zou ik het ook maar gelijk goed doen. (kan natuurlijk niet in je beurs kijken..)

Wel erg klootjes allemaal zeg.. :-\
[move][/move]

elianmars

Citaat van: MarcoV op 17-08-2007 12:45:07
Hallo Chris, ik weet nog een compleet blok te koop uit een V70R met 166.000 km gelopen.
Is in zeer goede staat en hij vraagt er 950 euro voor.
Laat maar weten of je interesse hebt dan geef ik je zijn telefoonnummer.

MarcoV

(Te) laat, maar misschien heb je er wat aan? Ik heb ook geen idee of het het goede blok is....

mathh

Klinkt als een blok waar ik al eens naar geinformeerd heb, ik zal eens een pmmetje sturen. thanks..

mathh

Ik heb van MarcoV de link naar de advertentie gekregen, waarvoor dank. De advertentie had ik inderdaad al eerder gezien. Helaas is het een B5234T4 zonder VVT. Beter is een B5234T3 vanaf'99, of zelfs een 2001.

haRtV70R

Waar slaat dat t3 en t4 op? Ik heb volgens mij t8??
[move][/move]

V70R-obert

Ik las net je advertentie dat je de auto gaat verkopen. Lijkt me ontzettend jammer om hem in deze staat te verkopen. Ik las eerder dat een nieuw blok 3300,- kost zonder eventuele kortingen. Met mijn boerenverstand denk ik zomaar dat de kopers die zich nu gaan melden onderdelenshoppers zijn of mensen die gaan spotbieden. Ik kan niet in jouw situatie kijken, maar na reparatie is je auto gewoon veel meer geld waard. Hij heeft een lage km stand, ziet er prachtig uit en zit bomvol extra's. Daarbij is het één uit de allerlaatste serie......... Jammer dat je hem wegdoet.

FelixB

Ook ik vind het jammer & ook dat je niet iets eerder was met je advertentie;
had liever een LBP V70 classic gehad dan een V70n T5 (alhoewel die ook heeeeel erg bevalt)
855R & C70 T5 cabrio automaat

haRtV70R

Ai! Dit is zonde ja.. Hoewel ik het ergens wel kan begrijpen.. :-\
[move][/move]

hathü

Dat is balen. Kan begrijpen dat je hem nu even weg wilt doen, maar toch, het is een bijzonder mooie auto, zal zeker in de toekomst een collectorsitem zijn. 

mathh

Tsja, klopt wel wat jullie zeggen. Alleen heb ik niet de kennis, de plaats en het gereedschap om dit op mijn gemak zelf ergens te doen.
Bedankt voor het meeleven...