Rugleuning (elektrische)stoel wil niet meer terug

Gestart door will, 26-05-2007 12:03:52

Vorige topic - Volgende topic

will

Na een kinderfeestje is door duw en trekwerk de rugleuning van de passagiersstoel niet meer verstelbaar.Achter heeft een kleuter aan de leuning getrokken en op de stoel heeft een kleuter de leuning versteld.Gevolg: leuning blijft rechtop staan.
Het motortje doet het overigens nog wel...maar heeft geen effect op de leuning.

Alle andere standen van de stoel doen het nog wel overigens.

Iemand ervaring mee?

Ludo

kabel los.
je zal de bekleding omhoog moeten halen om de kabel terug te bevestigen.

P. Sleutjes

Hoe maak je zo'n (leren) stoelbekleding los? Ik heb er ook last van dat de rugleuning niet meer te verstellen is. Is het een kwestie van wat krammetjes losmaken of zit dat bij zo'n sjieke auto iets ingewikkelder in elkaar?
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Ludo

het makkelijste is de stoel even uit de auto te nemen, dan heb je fatsoenlijke ruimte.
krammetjes los en dan de bekleding omhooghalen, dat gaat niet zo makkelijk omdat leder niet echt meegeeft.
maar het kan ook zijn dat de kabel uitgerekt is, in dat geval moet je een nieuwe monteren.

daytonawim

Let op aan de voorzijde zit de bekleding ook aan een soort van stang vast :-(
daar kwam ik ook achter :-((((((((

Maar opzich als je aan de voorzijde de onderste krammen losmaakt. aan de zijkanten
de bekleding over de randen legt krijg je voldoende ruimte om de bekleding omhoog
te halen en aan het systeem te werken.

will

Mijn stoel is weer verstelbaar in alle standen.......zonder het leer te hebben verwijderd.

Stukje  voor stukje reageerde de stoel op de schakelaar en na 10 minuten functioneerde hij weer als vanouds......

thuur

Citaat van: will op 04-06-2007 23:09:16
Mijn stoel is weer verstelbaar in alle standen.......zonder het leer te hebben verwijderd.

Stukje  voor stukje reageerde de stoel op de schakelaar en na 10 minuten functioneerde hij weer als vanouds......

Dan heb je een los contact in de schakelaar of een vervuild motortje. Los contact: accu pool los en de schakelaars eens flink op en neer halen voor een keer of 20. Motortje: moet helaas uit elkaar om fatsoenlijk (en langdurig!) schoon te maken en te smeren.

Gr ;)

Ludo

ik denk het niet thuur:

Citaat van: will op 26-05-2007 12:03:52

thuur

Citaat van: Ludo op 04-06-2007 23:32:07
ik denk het niet thuur:

Citaat van: will op 26-05-2007 12:03:52

Oeps! Dacht dat Will niet de topicstarter was...

Gr :-[