interieur ventilator doet het niet (meer)

Gestart door P. Sleutjes, 24-05-2007 12:56:37

Vorige topic - Volgende topic

P. Sleutjes

M'n ventilatorbediening van m'n 850 2.0 '95 heeft het begeven. Schuiven kan wel, maar de blower of aanjager gaat niet blazen. Hoe kan ik nagaan of het een electrisch of een mechanisch probleem is? Kan ik dit uitlezen met m'n OBD-1? Heeft iemand dit euvel ook gehad en hoe toen opgelost? ???
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

pwassink

Citaat van: P. Sleutjes op 24-05-2007 12:56:37
M'n ventilatorbediening van m'n 850 2.0 '95 heeft het begeven. Schuiven kan wel, maar de blower of aanjager gaat niet blazen. Hoe kan ik nagaan of het een electrisch of een mechanisch probleem is? Kan ik dit uitlezen met m'n OBD-1? Heeft iemand dit euvel ook gehad en hoe toen opgelost? ???

Als hij het in geen enkele , lees ook stand 4 niet doet is naar alle waarschijnlijkheid de motor de oorzaak.
En je kachelweerstand en of een zekering liggen er dan ook uit ..

Even in t deksel vd zekeringkast loeren voor t juiste nummer, stand 4 is vol-aan en apart gezekerd zo uit t hoofd.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Racingbrick

Indien de electra goed is, zekeringen en zo, moet je hier zoeken op
" vogeltje "
Daar staat alles over het ding in, en ook hoe te vervangen, is zeer makkelijk trouwens en hoeft niet duur te zijn...

P. Sleutjes

Blijft een interessant geval die 850 van mij. OBD-1 uitgelezen. Geen foutmeldingen voor electra; wel voor de automaat en ABS. Alles gereset en ja. De blower doet het (voorlopig) weer. Geen "vogeltje" te horen. Wel bleef ABS lampje langdurig branden, maar op een gegeven moment dacht dat lampje dat ie maar beter uit kon gaan...en dat deed ie dus maar weer.
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Ludo

Citaat van: P. Sleutjes op 04-06-2007 22:27:37
Wel bleef ABS lampje langdurig branden, maar op een gegeven moment dacht dat lampje dat ie maar beter uit kon gaan...en dat deed ie dus maar weer.

dat is normaal na een reset.

thuur

Citaat van: Ludo op 04-06-2007 22:35:05
Citaat van: P. Sleutjes op 04-06-2007 22:27:37
Wel bleef ABS lampje langdurig branden, maar op een gegeven moment dacht dat lampje dat ie maar beter uit kon gaan...en dat deed ie dus maar weer.

dat is normaal na een reset.

Het ABS lampje moet uiterlijk uitgaan en uitblijven als je voor het eerst 40km/u haalt. Pas dan zijn alle onderdelen van het systeem getest en in orde bevonden. Als het lampje langer blijft branden komt dat door een (evt. oude) foutcode of na de reset idd.

Gr ;)