De knuppel in het forum hoenderhok; hoeveel problemen heb jij met jouw 850/X70?

Gestart door Brambo67, 29-05-2007 15:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris_Scholte

Moet het even afkloppen, maar ben storingsvrij op het ogenblik....  :eusa_angel:
Het hele jaar de R in de maand

scania164

Ben toch bang dat een 940 veel minder heeft.....maarja geen roffel!!!!
Maar wel duurzaam die 940's

Gr Chris

konniekip

Haha,
Oke mijn lijstje:
155.000-261.000 km

-Carterventilatie vervangen
-Radiator vervangen
-Thermostaat vervangen
-Krukaskeerring distributiezijde vervangen
-Bovenste motorsteun vervangen
-AT Schakelstandensensor vervangen
-Raammechaniek L vervangen
-Lampjes dashboard vervangen
-Klepje van recirculatieschakelaar vervangen
-Spanner van multiriem vervangen
-Uitlaatspruitstuk vervangen + pakkingen
-Pakkingen inlaatspruitstuk vervangen
-Draagarmrubbers vervangen

En nu... nu staat ie te koop omdat ik aan een opleiding begin en de benzinekosten helaas niet meer kan betalen...  :'(

DopdeDouwer

Iets anders:
Niets.
De airco deed het een jaar of 2 niet meer, waarschijnlijk omdat hij nog nooit was bijgevuld.
Twee weken geleden laten bijvullen: airco doet het weer perfect. Ouders zijn er nu mee naar frankrijk.
Vierkant Rules

Volvo comfort

Mijn lijstje.

bij 133.000km de koppeling en de drukgroep en een koplampwisser motor en een motorsteun
bij 150.000km de gasklep ( nadat ik hem zelf had afgebroken) :eusa_doh:
en een motorsteun
bij 165.000km elektrische storing in de bedrading van het motormanagement lampje.
bij 165.000km een soort regeltandwiel vervangen ( foto  dus verbeter de leek)



en iets wat erbij hoort



                   
Tip van de garage :
Schijnt dat het vaker voorkomt dat de draden het begeven omdat ze niet goed beschermd zouden zijn en daardoor veel te heet worden.
beter intapen die draden

Nu nog mn airco systeem nakijken daar zit een lekkage in
deze dingen zijn  buiten het reguliere onderhoud om(banden,remblokken e.d.)

V70R-obert

Mijn lijstje:

Gelukkig heb ik zelf op de stabilisatorstangen na (kosten weinig gelukkig) niets met de auto gehad. Nu hebben we hem ook nog niet lang.

De belangrijkste zaken die de vorige eigenaar te verwerken kreeg waren:

68.000 km: Nieuwe turbo (vervangen onder Volvo garantie)
68.000 km: Nieuwe at5, door software fouten waren de eerste at5 bakken niet goed. Ze gingen graag stuk wat hoge rekeningen met zich meebracht. Ook de at5 van deze auto is door Volvo kosteloos vervangen.

Verder zijn de LMM en de lambdasonde vervangen. In de geschiedenis van de auto kan ik verder geen rare dingen vinden op de schijven en blokken na die bij 80.000 vervangen zijn, klinkt me vrij snel in de oren (schijven)

De auto heeft nu 145.000 gedraaid en het AWD systeem is prima. Nu maar hopen dat die prima blijft.

Het is een Duitse auto, weet niet of in NL de turbo en at5 ook onder garantie vervangen zijn, voor zover nodig.

haRtV70R

[move][/move]

Rudi

De 1e AT5 bakken?Lees het nu pas,die van mij is nog heel.... :eusa_pray:
Dr.Go-Fast...

Rudi

Dr.Go-Fast...

de geneRaal

Blackstone under construction

Volvo comfort

Citaat van: Rudi op 20-08-2007 22:22:19
De 1e AT5 bakken?Lees het nu pas,die van mij is nog heel.... :eusa_pray:

Klopt heeft mn vader ook gehad toen ging de wagen ineens niet harder als 10 km/h
De wagen was trouwens iets van 2 jaar oud toen

johan283

Citaat van: thuur op 29-05-2007 19:16:26




En zoals al vaker gezegd: de remmen zijn niet onderbemeten/slecht/ofnogergerewoorden. Ze zijn voldoende bij normaal gebruik. Als je vaak van 120 naar 50 moet remmen in een korte periode, dan rijd je niet te snel, maar dan rijd je te hard. En circuitklaar komen ze niet uit de fabriek.. Ok, je houdt weinig over en remklauwen gaan vastzitten na een jaar of 10, maarja, mag het? Gewoon meenemen als regulier onderhoud (hele rimram vervangen). De handrem is wel een zwak punt.



Niet mee eens , voor een non-turbo 850 wel ja. Maar voor de turbo versies niet. In het hedendaagse drukke verkeer is het wel handig als je rem kracht over hebt. De standaard 280mm schijven voor,  zijn onvoldoende voor een snelle wagen van ruim 1600 kilo. ::)
Zeker als de fabrieks af top snelheid ruim boven de 200 km/h ligt dan zijn 280mm remmen zeer zeker onderbemeten!  :evil:

Nu met 302mm remt het allemaal veel soepeler en meer relaxed, je hebt het gevoel dat je wat over hebt met 280 mm niet  ;)

JorritV70

Niets van het bovenstaande lijstje maar wel alle 4 de stuurkogels vervangen bij de 375000, Nu zijn er 4 nieuwe remblokken in bestellingen ik denk dat er ietw mis is met de standenschakelaar van de automaat hij heeft regelmatig dat de start motor wel rond gaat maar dat hij niet aanslaat, even aan de "versnellingspook" zitten helpt dan.

groet Jorrit

heutink

ik heb hem gekocht bij 290k sta nu na een maand op 292k, tot nu toe alleen maar getankt, heb ook nog 5 maand Bovag garantie, dus tot nu toe alleen maar genieten, ik hoop niet al die misere te krijgen die ik hier lees
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

thuur

Citaat van: johan283 op 22-08-2007 17:53:48
Citaat van: thuur op 29-05-2007 19:16:26
En zoals al vaker gezegd: de remmen zijn niet onderbemeten/slecht/ofnogergerewoorden. Ze zijn voldoende bij normaal gebruik. Als je vaak van 120 naar 50 moet remmen in een korte periode, dan rijd je niet te snel, maar dan rijd je te hard. En circuitklaar komen ze niet uit de fabriek.. Ok, je houdt weinig over en remklauwen gaan vastzitten na een jaar of 10, maarja, mag het? Gewoon meenemen als regulier onderhoud (hele rimram vervangen). De handrem is wel een zwak punt.



Niet mee eens , voor een non-turbo 850 wel ja. Maar voor de turbo versies niet. In het hedendaagse drukke verkeer is het wel handig als je rem kracht over hebt. De standaard 280mm schijven voor,  zijn onvoldoende voor een snelle wagen van ruim 1600 kilo. ::)
Zeker als de fabrieks af top snelheid ruim boven de 200 km/h ligt dan zijn 280mm remmen zeer zeker onderbemeten!  :evil:

Nu met 302mm remt het allemaal veel soepeler en meer relaxed, je hebt het gevoel dat je wat over hebt met 280 mm niet  ;)

De non-turbo's doen ook 200+ hoor.

Als jij 200+ wilt rijden in NL en niet op tijd stil komt kun je de remmen echt niet de schuld geven :evil:


Gr ;)