ook nieuwe 850 rijder

Gestart door bone, 31-05-2007 19:53:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Saint

Citaat van: mehn op 01-06-2007 08:13:45
Accu los heeft geen zin.

Ik ga de grote Mehn even op zijn nummer zetten:  :eusa_dance:

Da's nou net het enige waarvan ik weet dat het op zijn minst zou kunnen werken. Heb het namelijk zelf (ja echt zelf!!!) een x gedaan!

Uiteraard kon het echt niet anders: Ik reed in the middle of nowhere in Frankrijk en dat pijltje ging knipperen. De garage in Holland gebeld, en die gaven (nadat ik ze verteld had dat de auto gewoon prima reed) toen de tip om de accu even los te koppelen. Daarna was het pijltje gewoon weer uit en bleef uit!

hahahahahahahahahahahahaha  ;)
No shirt no shoes, no pinball

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Ruud, de bak stond niet in noodloop zeker?.
met de accu los te koppelen gaat het lampje wel uit, maar geen enkele foutcode gaat daardoor weg.

Domaso

Hoi john, welkom op het forum.  Veel plezier van en met je Volvo.

Bij mij bleef het pijltje ook branden en wilde de bak niet meer in 1 of in 2. Uiteindelijk de PNP switch laten vervangen.

Steeds meer Limburgers op het forum; gaat Limburg straks een eigen chapter oprichten??  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Eugene

Citaat van: Domaso op 01-06-2007 12:10:43
Steeds meer Limburgers op het forum; gaat Limburg straks een eigen chapter oprichten??  ;D

wij krijgen gewoon een eigen deel op het forum binnekort ;)

If it's not blown, it sucks...

The Saint

Citaat van: mehn op 01-06-2007 11:35:35
850?

Klopt, was met mijn 850 T-5 sedan uit 1994.

Citaat van: Ludo op 01-06-2007 11:53:23
Ruud, de bak stond niet in noodloop zeker?.
met de accu los te koppelen gaat het lampje wel uit, maar geen enkele foutcode gaat daardoor weg.

Noodloop zegt mij niets Ludo. Wat jij zegt over de foutcode daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!
No shirt no shoes, no pinball

breakman

hey john welkom op het forum en proficiat met je aankoop !

ik ben ook van limburg (belgisch wel dan (genk))

wat je knipperend pijltje betreft heeft dit te maken zoals reeds eerder gezegd met een storing op de automaat !
Vaak te wijten aan een defecte pnp-switch (dealer noemde het startblokschakelaar) . Meerdere symptomen van deze defecte schakelaar zijn het niet of moeilijk willen schakelen of alleen maar vanuit derde willen vertrekken ... ook werken je achteruitrijlichten niet altijd. De bak heeft moeite met te weten in welke versnelling hij staat.
reparatie hiervan is geen grote kost !

succes met de afhandeling en veel rijplezier  8)

bone

weet ik teenminste waar ik moet zoeken.zal idd de accuklemmen eens los maken en zo een reset forseren,en wat betreft een limburgse afdeling binnen de 850 club moet naar mijn inziens kunnen. ;)
hou jullie op de hoogte.

grt bone 8)




GeertG

Welkom hier !
(las topic nu pas)

Alweer iemand van heel dichtbij.
Jammer dat je morgen niet kunt maar we zullen je nog wel tegenkomen.

Succes en plezier met je aanwinst !

Een geboren Heerlenaar (en kom zeer geregeld op Heksenberg e.o.)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

bone

heb accu klem los gemaakt en enige tijd gewacht,daarna klem weer vast maar pijltje knippert nog steeds.Heeft de 850 soms traction controll o.i.d?
De keuze handle is heel gemakkelijk te verplaatsen,en de versnellingen pakken goed op,vind alleen dat hij wat trager is maar dat kan ook aan mij liggen.Het op en af schakelen gaat in principe vloeiend en als je van de neutraal naar de D of R inschakeld valt hij er zeg maar vloeiend in zonder een schok.
Weet het ff ook niet,maar het zou(kan natuurlijk de oorzaak zijn)de drukknop winterstand-zomerstand kunnen zijn.Kan deze op een of andere manier doorgemeten of uitgelzen worden?

grt john :eusa_doh:

mehn

Citaat van: bone op 01-06-2007 17:01:37
Weet het ff ook niet,maar het zou(kan natuurlijk de oorzaak zijn)de drukknop winterstand-zomerstand kunnen zijn.Kan deze op een of andere manier doorgemeten of uitgelzen worden?

Als die aan staat dan rijdt de auto in D alleen in 3 en 4. Dat moet je merken ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bone

volgens mee schakeld hij inderdaad maar drie keer,en als je rond de 80 km rijdt heeft hij een toerental van rond de 1800/1900 rpm. :eusa_doh:

bone

voor mehn,het is een 850 gle A.E2   (YV1Ls5)

grt john :)

Ludo

een knipperend pijltje heeft niks met de winterstand te maken.
met ingeschakelde winterstand brand het pijltje continu. (schakelt dan maar 2x trouwens want hij vertrekt in 3)
knipperen betekent dat er iets mis is.
dus foutcodes uitlezen!.
hoe je dat doet staat hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15927.0

T-5Richard

Ennuh... hoe zit het nou met die foto?  ;D
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R