Even voorstellen, altijd netjes

Gestart door Erik 850, 02-06-2007 20:31:46

Vorige topic - Volgende topic

Erik 850

Goedenavond collega's!

Mijn liefde voor volvo's begon 10 jaar geleden, ik was 11 en realiseerde mij dat onze gehele familie in volvo's reed.
Zo stonden er dan ook regelmatig series 400, 760, 240's op de oprit. Zelf reden we een 460 en zo'n lekkere tank van een 240 sedan. Knal rood! Wat een wagen! Ook zonder stuurbekrachtiging, ik hoor mijn moeder nog klagen. Heerlijke auto  ;D

Toen werd ik groter >180cm en ouder en werd het tijd voor een nieuwe auto. Het werd in 1999 een van de eerste V70 2.4 170pk uitvoeringen verkocht in Nederland. Helaas hebben we met deze auto heel erg veel problemen gehad. Maar toen we hem dan ook in 2002 verkochten deed alles het! Me pa wilde het niet meer en kocht een Land Rover. Maar ja, ik wilde stiekem wel weer een volvo. De dag voordat ik moest afrijden ging ik met mijn vader naar een auto dealer en kocht een 460 1.8.

Gelukkig slaagde ik de dag daarop in 1x voor mijn rij-examen. Dus kon ik de week daarop mijn volvo meteen ophalen. Me broer had ondertussen ook al een 460 gekocht dus er stonden er nu 2 op de oprit. Me ma kwam erachter dat ze deze wagentjes wel heel fijn vond rijden en vond dat ze zelf ook weer opzoek moest naar een volvo. Haar eisen: ruim, airco, stoelverwarming, gas, snel, veilig en vooral: betrouwbaar. Zo gezegd zo gedaan: 2 weken later stonden er naast elkaar op de oprit een 460 1.8, 460 1.6 en een 850GLT sedan.

Helaas werd dit plaatje snel gewijzigd. Mijn broer reed in een kettingbotsing zijn 460 total-loss. Wat was mijn moeder toen blij dat hij in een volvo reed. Hij ging snel weer opzoek naar iets nieuws en kwam terug met een 440 2.0ltr met alles alles erop en eraan. Nog geen ton op de klok, altijd binnen gestaan, alle stickers zaten overal nog op. Wat een prachtwagen. En wat een super kar om mee te rijden. 2.0ltr is echt top!

Half jaar nadat mijn broer de nieuwe witte 440 had gekocht reed ik over de A1 met mijn 460. Voormij opeens allemaal remlichten. De auto voor mij stopte al slippend en rokend, mijn volvo deed hetzelfde, toen ik stil stond keek ik in mijn achteruitkijkspiegel en zag dat diegene achter mij niet kon stoppen. Deze reed dan ook vol met 140 in mij. Toen ik uitstapte was de A-stijl boven portier geknikt boven mijn hoofd. Wederom was ik heel erg blij dat ik in een volvo reed. Helaas kon deze 460 zonder kofferbak naar de sloop.

Nu op de dag van vandaag rijd ik ook een 850, een blauwe GLT sedan uit 1994 (nieuw model). Vorige week 333333 op de teller gezet. Deze week staat hij op 335.000. Alweer tijd voor een beurt. Heb er nu heel wat mee gereden. Helemaal tevreden mee!

Dit was mijn te lange verhaal. Zal zsm wel een foto posten.

Groet,
Erik

850 GLT AUT: 355000km. DOEL eerste 3 en 5 omdraaien :D

Claudia

Kijk...dat is nog eens voorstellen! ;D
We weten hier graag veel van iedereen die nieuw komt.

Welkom Erik!
En kom maar op met die foto's!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Erik 850

Bijgaande de 850 GLT, gas inbouw, automaat.  :)

Jaar geleden gekocht met 301.000 op de teller, nu staat er dit op:
  :eusa_clap:

Gebruik hem elke dag om de A1 + A50 heen en weer te blazen, echt een super auto, zeker ook door het open dak, airco en de automaat (ja, minder sportief) maar in de file wel zo fijn.

En zo staat hij er elke dag bij, gezellig bij zijn vriendjes:

(ps: die groene 460 is dus reeds total-loss gereden  :-[ )
850 GLT AUT: 355000km. DOEL eerste 3 en 5 omdraaien :D

breakman

mooi vehraal ! echt volvo-bloed door je aderen stromen dan !

proficiat met je aankoop en veel rijplezier !  8)