stotteren bij lage toeren

Gestart door Schnappi, 04-06-2007 01:28:57

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: Schnappi op 04-06-2007 23:49:56
lampje brandt onder het rijden, maar ik reset hem elke keer na een rit of als ik iets verandert heb aan de auto

koolstofpot heeft inderdaad twee aansluitingen van slangen maar ook nog een soort ventiel waar een schuifje op zit en daar komt het sissen vanaf (lucht wordt naar binnen gezogen)

hoe kan ik de klep testen en waar zit die klep?

het gekke is ook dat het gesis bij een koude start niet aanwezig is maar na een paar minuten rijden begint hij te sissen.

groeten

Die koolstof pot hoort dicht te zijn,  anders verlies je daar dus een deel van je vacuum en geeft dat allerhande problemen !

Dat is ook al eerder genoemd in dit topic, lekkage..

Levert je mogelijk een 2-3-2 code op, met Lambda lampjes die aan en uitgaan soms / hoger toerental stationair, onregelmatig stationair etc etc ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rody

laat eens een 4 gas meting doen.

als ik mag gokken valse lucht (sissen, wat jij al aangeeft) inlaatspruitstukpakking nog dicht?

event. slechte lamda sonde. (eerst doormeten)

oja; een defecte tps laat een foutcode achter. heb je deze code niet kun je dat uitsluiten.

Schnappi

het gekke is dus wel dat je bij koude motor/start er geen gesis uit de pot komt, maar als ik dus een paar minuten rij dan hoor je hem sissen.

is de pot dan kapot of is de klep bij koelfan kapot,want de slangen heb ik gevoeld en bekeken en lijken allemaal goed te zijn.

rody

weet niet zeker; maar zit er niet in het uitlaatgasrecirc.system een klepje wat tijdens het opwarmen open gaat om vervolgens de dampen te laten verbranden via het gasklephuis. je zou toch moeten vergelijken met een andere t5 om een indruk te krijgen over het sissende geluid.

Schnappi

snap eigenlijk niet dat de dealer dan aangeeft dat het normaal is  ??? :eusa_wall:

ik snap het niet meer :eusa_shifty:

rody

Citaat van: Schnappi op 05-06-2007 00:14:54
snap eigenlijk niet dat de dealer dan aangeeft dat het normaal is  ??? :eusa_wall:

ik snap het niet meer :eusa_shifty:

daarom ff met andere t5 vergelijken.

het zou goed kunnen dat als dit klepje open gaat er een of andere leiding aangezogen word die valse lucht trekt. (by-pass effect)

thuur

Die vacuumklep kan ook stuk zijn (wit/zwart cilindertje). Iemand in de buurt waarmee je even kunt wisselen?

Gr ;)

Schnappi

waar zit die vacuumklep en wat voor artikelnummer heeft dat ding?

auto van mij is uit 1995 maart

heb alleen namelijk niemand in de buurt, of misschien dat ik bij rima kan kijken

Ludo

die zit naast de radiator. (rechts als je ervoor staat)

Schnappi

heb vandaag het ding vervangen artikelnummer (9135102), het sissen is weg van de koolstofpomp  :eusa_clap:, alleen soms hoor je de klep tikken, is dit normaal

het artikelnummer van het ding was 9135473 maar volgens dealer is dit het oude nummer en is vervangen door 9135102.

Groeten

Ludo

:eusa_clap:

blijft het lampje nu ook uit?.

Emiel

Jeroentjuh

Schnappi

thanks for alle reacties  :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap:

ben helemaal weer blij man ;D ;D

Iko

Even een oud topic heropenen. Ik heb precies hetzelfde probleem met een 850 2.5 10v uit ยด96. Alleen ik kan die vacuumklep nergens vinden...

We praten over dit onderdeel toch?

Iemand een idee waar.. Naast de radiator kan ik niks vinden  ???