olie lekage

Gestart door ronald, 29-03-2007 18:46:01

Vorige topic - Volgende topic

ronald

heb een volvo 850 gekocht lekte olie uit de olievuldop heb daar een nieuwe op gezet maar nu gooit hij de olie er onder uit als ik de dop er af haal lekt hij onder niet meer zou het kunnen zijn dat de carterontluchting verstopt zit of is dit wat anders heb er zelf niet zo veel verstand van

HJ850

Wel handig om jezelf en voorl je auto (type, km, kleur etc.) ff voor te stellen.

Verder even zoekfunctie gebruiken, naar laatste pagina's gaan (bekende storing momenteel in zoekfuntie, heel vervelend)
en zoeken op 'keerring'  :P of 'olie lekkage'

Komt veel voor bij dit type Volvo, en is ook prima te verhelpen, kost allen geld  ;D

En ja, carteventialtie kan ook verstopt zijn, maar dit zijn nu niet wat je zecht de typische verschijnselen. Erg vreemd wat je omschrijft, voorzover ik weet dan.

Enige manier om carterventilatie te controleren: openmaken, dus inlaatspuitstuk er af. Nog een paar zoektermen dus.  :eusa_whistle:   
Ik had van mijn auto geen onderhoudshistorie, heb dit inlaatspuitstuk loshalen uiteindelijk ook gedaan (nou ja, iemand die meer ervaring daarmee had dan) en bleek dus wel in orde te zijn. Dan heb je veruit meest voorkomende veroorzaker uitgesloten.

Dan motor olievrij maken (Koudontvetter en afspuiten, alle hoeken en gaten) en lek zoeken. Doorgaans oude en uitgedroogde keerringen, dus vernieuwen. Vooral die tussen bak en motor is kostbaar.

Hajo

Jeroentjuh

Denk je carterventilatie verstopt, kan ze carterdruk niet kwijt, oliedop was eerst zwakste punt, maar nu die vervangen is zoekt ie het volgende zwakke punt om ze druk kwijt te kunnen......
Meet anders je carterdruk eens.......

Alfettasjaan

Jongens!!!!de vlamdover schoonmaken!zit in je carterontluchtingsslang!
Als je je olievuldop losdraait valt je carterdruk weg!
Dat jullie dat niet hebben doorgegeven aan dit "lid".

SIPS Master

Afgezien van dat, lijkt me dit ook niet de plaats om dit te posten. Meer iets voor de sectie techniek.....
Up the Irons!

-D©©©L-

Citaat van: Alfettasjaan op 21-05-2007 21:32:11

pot, ketel en vaag verhaal.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 04-06-2007 23:33:06
Citaat van: Alfettasjaan op 21-05-2007 21:32:11

pot, ketel en vaag verhaal.

niet enkel dat Marco.
er word gevraagd waarom dat niet is doorgegeven.
het is nochtans vermeld door Hajo én Jeroentjuh, 2x dus.  ;D