motor slaat af

Gestart door TO, 14-08-2003 22:36:52

Vorige topic - Volgende topic

TO

Hoi,

Ben sinds enige tijd (trotse?) bezitter van een 855 GLE op LPG (gekocht op 285K, nu 300K). De eerste maanden geen enkel probleem gehad. Nu komt het echter zo'n beetje allemaal tegelijk. Ik durf het bijna niet meer te zeggen, maar ook bij mij is de airco naar z'n grootje (aircopomp kapot. Moet nog gerepareerd worden). Voordat dat echter gedaan kan worden, Moet er eerst een ander probleem verholpen worden.

Afgelopen weekend sloeg de motor tijdens het optrekken ineens af. Was daarna niet meer te starten. Weg laten slepen naar de garage. Die kon eerst niets vinden (hij startte natuurlijk eerst gewoon...), maar tijdens een proefrit deed het probleem zich nogmaals voor. De monteur heeft daarop de bobine vervangen (was erg ingesleten volgens de monteur) en mij gebeld dat het probleem verholpen was. Ik dus blij de auto weer opgehaald, maar ik was nog niet thuis of hij sloeg weer af en was weer met geen mogelijkheid aan te krijgen. Garage heeft hem weer opgehaald. Hij denkt nu dat wellicht de startonderbreking spontaan aanspringt. Duidelijk lijkt me in ieder geval dat er iets met de ontsteking niet goed is. Iemand suggesties? BVD