Wat is wijsheid ? 850 t-5R of een V40 T4

Gestart door Turbo-Geek, 07-06-2007 08:52:52

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Ik ben er al redelijk uit, ik ga een Volvo rijden !
Ik ben er alleen niet uit wat de betere keuze zou zijn, een V40 T4 of een 850 T-5R ?
Voor de prijs van de ene kan je ook een leuk exemplaar vinden van de ander, het verschil in belasting (gewicht) vind ik niet zo spannend.
Op dit moment vind ik de 850 erg interessant omdat het een bomvolle auto is qua uitrusting en de 5 pitter. De V40 lijkt me een goeie keuze vanwege zijn leeftijd (scheelt toch al gauw 3 jaar).
Ik heb overigens voor beiden een G3 LPG inbouw in gedachte en gezien mijn geschiedenis zal ik de auto's vwb modiciaties niet met rust laten  :eusa_shifty:

Wat is nu wijsheid ? Is er iemand met ervaring met beide auto's ? Het rijgevoel (karakter van de auto) is natuurlijk belangerijk.

P.s. Ik heb totaal GEEN volvo rij-ervaring.

Wie het weet mag het zeggen  :police:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 07-06-2007 08:52:52
een V40 T4 of een 850 T-5R ?
Ik ben er alleen niet uit wat de betere keuze zou zijn, ...

Ik heb overigens voor beiden een G3 LPG inbouw in gedachte

850!.

Turbo-Geek

Ludo,

Ik ben DRUK bezig met het lezen van de diverse Fora en ik ben al zover dat ik weet dat jij zo'n beetje de LPG Turbo guru bent, toch ?
Zou je de keuze voor een 850 iets beter kunnen motiveren ??

Ik heb de afgelopen maanden in de 'zandbak' door gebracht en daar wat extra centen verdient, ik heb wil die centen zo wijs mogelijk besteden want ik kan het maar 1 keer uitgeven.

FGG

Ik ben er alleen niet uit wat de betere keuze zou zijn, een V40 T4 of een 850 T-5R ?

En dat vraag je op 't Volvo 850 Forum?

850!

Op karakter!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Laserblue

Citaat van: FGG op 07-06-2007 09:18:16

En dat vraag je op 't Volvo 850 Forum?

850!

Op karakter!

FGG

en ruimte
en geluid

staat ook verder naar rechts op de coolwall 8)

:eusa_shhh: psst Ludo geen guru meer noemen hoor ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Denk dat je qua vermogen met een 850 iets verder komt en dat de 850 iets meer een Volvo is. Iets meer old skool dat ook.
Ook kan het zo zijn dat de 5 cylinder net een tikje meer charme heeft maar dat is persoonlijk.
De T4 is een vier cylinder maar dat wist je al neem ik aan..  ;)
De 850 ziet er robuust uit van binnen, V40 iets ieler allemaal en denk ook wel ietsje kleiner.

Onderhoud op T4's weet ik niets van. De 850's staan vaak te koop omdat ze tegen onderhoud aan zitten. Na aanschaf kun je tegen reparaties of service aanlopen en sommige delen zijn peperduur. Hou er bij de aanschaf dus wel rekening mee dat er in sommige gevallen zo nog wel 800 tot 1000 Euro achteraan kan komen. Hou je het verder allemaal bij dan zijn de kosten niet gek veel hoger dan andere auto's.

Vragen of een T4 beter is op een T5 forum ... tsja..
Denk dat veel mensen hier de T4 als een auto zien, de T5 als een Volvo. Net ietsje anders.

Marc O.

"zo wijs mogelijk besteden".........dan kun je beter geen auto kopen ;) Zonder gekheid, ik denk dat een 850 T-5R zijn waarde beter zal vasthouden dan een V40. Maar op een 850 forum had je dat antwoord kunnen verwachten ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

R o b

Ik zou voor de 850 gaan......heb zelf een paar jaar geleden de V40 T4 gekocht omdat ik de 850 nog even te groot vond. Ik moet zeggen dat de T4 het erg goed gedaan heeft en qua vermogen heb ik er redelijk wat aan kunnen doen. Ik ben er nog steeds gek op. Daarom is de wagen nu nog steeds in mijn bezit en rijdt het vriendinnetje ermee....... ;D

Ik zou over de T4 zeker niet twijfelen, alleen de 850 is net ietsjes meer een auto! Maar met een T4 zit je zeker gemiddeld gesproken in het bovenste segment qua pk's in NL.

Neem ook eens hier een kijkje www.volvo40forum.nl daar is een hele groep mensen die je willen overtuigen om voor de 40tig te gaan!

Suc6 met je keuze.

Gr, Rob

M a r c

850...

zeker een S/V40 T4 van de eerste generatie kent nogal wat terugkomende probleempjes met de achtervering, de bobines en luchtmassameter. Zo'n 4-pitter klinkt en voelt ook lang niet zo sterk als een 5-pitter.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Bas850

Je hebt het over LPG, denk dat een 850 het ook beter volhoud op LPG dan een V40.

Maar misschien zit ik daarnaast.

Ik zou voor een 850 gaan in ieder geval.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Turbo-Geek

Sommige reakties had ik wel verwacht  ;D  ik hang al wat jaren rond op de liefhebbers fora en ben de liefhebbers met 'oogkleppen' wel gewend (niet lullig bedoelt). Maar er zijn ook altijd wel mensen die weleens een overstap hebben gemaakt en op die manier een objectief antwoord kunnen geven omdat ze ervaring met beiden hebben en een objectief antwoord kunnen geven.
Die laatsten kunnen mij wellicht in de richting sturen.
Ik begrijp ook best dat de die hard gasten hier denken van 'daar heb je d'r weer 1' omdat dit soort vragen (doorgaans aankoop tips) wel vaker de revue passeren.

En ja, ik snap het 'echte' Volvo verhaal helemaal wat persoonlijk vind ik zo'n vierkante turbo Volvo erg mooi en nog echt volvo, net zoals dat bijvoorbeeld de Citroen CX echt Citroen uitstraald.

Persoonlijk vind ik de Gele T-5R die hier te koop staat met alles erop en eraan de IDEALE wagen maar 15 'briefjes' gaat me wat te ver.
For what it's worth, op dit moment hang ik MEER tegen de 850 aan dan de V40 vanwege het uiterlijk, de rijkere uitrusting en de gunstige prijzen van sommige T-5's alhoewel dat laatste ook absoluut eng is want alhoewel ik behoorlijk wat VW turbo ervaring heb is dit natuurlijk een heel ander circus.

Johann, ik heb jou op 2xeler8 weleens gezien, mooie projecten en goede info  :eusa_clap:

Rob, dat forum heb ik ook al gevonden en ben ondertussen aan het inlezen (behoorlijk wat werk op 2 fora).

flap

voor wat het waard is: ik heb een keer mijn oude 850 2,5 20v naar de garage gehad en kreeg toen een 5 jaar jongere v40 2,0 16v mee.

wil niet ruilen, het ruimtelijker gevoel en die extra cilinder vind ik dan toch wel prettig.
ik neem aan dat dat verschil bij de zwaarder gemotoriseerde versies gewoon blijft bestaan. :P

FelixB

Citaat van: R o b op 07-06-2007 09:37:43
Ik zou voor de 850 gaan......heb zelf een paar jaar geleden de V40 T4 gekocht omdat ik de 850 nog even te groot vond. Ik moet zeggen dat de T4 het erg goed gedaan heeft en qua vermogen heb ik er redelijk wat aan kunnen doen. Ik ben er nog steeds gek op. Daarom is de wagen nu nog steeds in mijn bezit en rijdt het vriendinnetje ermee....... ;D

Ik zou over de T4 zeker niet twijfelen, alleen de 850 is net ietsjes meer een auto! Maar met een T4 zit je zeker gemiddeld gesproken in het bovenste segment qua pk's in NL.

Neem ook eens hier een kijkje www.volvo40forum.nl daar is een hele groep mensen die je willen overtuigen om voor de 40tig te gaan!

Suc6 met je keuze.

Gr, Rob

Vind ik heel eerlijk van je, de meesten zullen hun keuze te vuur en te zwaard (en vaak tegen beter weten in) verdedigen...

On topic: ik denk dat een 850 ook beter aan jouw smaak aan te passen is, er is intussen zoveel voor te koop. Verder heeft de 850 de leukste autoclub en het leukste forum, maar daar was je al wel achter  ;)
855R & C70 T5 cabrio automaat

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 07-06-2007 09:12:03
Ludo,

Zou je de keuze voor een 850 iets beter kunnen motiveren ??

de x40 zijn ook mooie auto's hoor.
maar je had het over lpg, en dan nog Turbo.
Volvo 850 en lpg is zowieso al als een goed huwelijk.  :evil:
de 850's hebben allemaal hydraulische kleppen. (lees = onderhoudsvrij)
bij de x40 is dat niet het geval, als ik me niet vergis is enkel de phase 2 die de hydraulische heeft.
dat maakt de zoektocht ook al een pak kleiner.

Turbo-Geek

Ok, dat is een goed punt ! Dat wist ik dus niet.

Vwb het forum, behoorlijk wat reakties in korte tijd en dat op een tijdstip waarop je dat niet zou verwachten, hulde !

is een 2 liter T5 een verstandige keuze ? Heb door dat het een buitenlandse spec motor is maar zitten er afgezien van de 300cc verder nadelen aanvast ?