QUINTEZZ RADAR ALERT

Gestart door M.E. AMC, 09-06-2007 09:08:27

Vorige topic - Volgende topic

M.E. AMC

;D ;D

wie van jullie op het forum is in het bezit of gebruik of weet iemand die de
quintezz radar alert ??? ???
ik zelf namelijk wel en vraag dit natuurlijk niet zomaar.
een van mijn kids heeft de cd gemold  :eusa_doh: :eusa_snooty:en kan nu dus niet het programma
opnieuw installeren, het is PC software versie 1.0.
wie kan mij helpen aan het programma :eusa_dance:(opsturen via de mail of een copy cd)
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

-D©©©L-

Taranis

Precies, gewoon van internet downloaden. Versie 1.0 is trouwens ook ongeveer uit het jaar 0, dus een nieuwe versie kan geen kwaad... ::)

M.E. AMC

;D ;D ;D

is wel de enig die zonder problemen werkt :eusa_dance:
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

Taranis

Citaat van: M.E. AMC op 13-06-2007 09:31:09
;D ;D ;D

is wel de enig die zonder problemen werkt :eusa_dance:

Geen enkel probleem met versie 3 hoor...

Taranis

Citaat van: Claudia op 13-06-2007 09:54:08
Die dingen mogen toch helemaal niet? :eusa_shifty:

Jawel, het is geen radardetector. De vaste controles (flitskasten, trajectcontroles, enzovoorts...) zitten in een database in dat ding. Die kun je dus updaten met behulp van de software. Eventueel kun je zelf ook locaties toevoegen.
De mobiele controles downloadt ie door middel van de bijbehorende TMC ontvanger.

Het systeem is niet waterdicht. Als ie geen TMC ontvangst heeft (wat in Zeeland nogal eens voorkomt, pas vanaf de Wouwse Tol heb ik normale ontvangst) word je niet gewaarschuwd voor mobiele controles. Als een controle niet is doorgegeven aan Q-music, word je er ook niet voor gewaarschuwd. Dat is een beetje verneukeratief, want er staat enkel dat antenne-tekentje in je scherm als er controles zijn... als het tekentje er niet staat, weet je dus niet of dat komt doordat ie geen ontvangst heeft, of doordat er geen mobiele controles bekend zijn bij Q-music.

Ik heb het ding een paar weken terug uit de auto gehaald. Je kunt niet kiezen om bepaalde geluiden aan of uit te zetten, het is 'alles aan' of 'alles uit'. Ik werd lichtelijk gestoord van de tekst 'Fasten your seatbelts. Quintezz selftest okay' iedere keer dat je de auto start...
Eerlijk is eerlijk, hij heeft me een aantal keer flink geld bespaard. Heb nu een navigatiesysteem in de auto wat ook waarschuwt en ik wil niet 2 van die schermpjes op m'n dashboard. Maar eerlijk is eerlijk, de Quintezz waarschuwde beter.

De mijne ging na anderhalf jaar oid stuk. Toen opgestuurd en een nieuwe gekregen. Die was al stuk toen ik 'm kreeg dus ook teruggestuurd en weer een andere gehad. Die deed het na 2 weken weer niet meer en toen heb ik de moed opgegeven en dus maar meteen een navigatiesysteem gekocht ;)

mehn

Citaat van: Taranis op 13-06-2007 10:03:19
Als een controle niet is doorgegeven aan Q-music, word je er ook niet voor gewaarschuwd.

En aangezien de beste controlemeldingen van Nederland niet meer naar Q-music gaan heb je er voor wat betreft mobiele controles dus niets meer aan ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

En wat zijn "de beste controlemeldingen" dan? Ik gebruik zelf een MDA Vario met TomTom en flitsnav, welke iedere 10 minuten via GPRS de actuele meldingen ophaalt. Daarnaast de info via flitspaal.nl. Ben ik dan safe? ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 13-06-2007 12:33:23
En wat zijn "de beste controlemeldingen" dan?

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, in plaats van bot te melden dat je er niets meer aan hebt ::)

mehn

Citaat van: Marc O. op 13-06-2007 12:33:23
En wat zijn "de beste controlemeldingen" dan? Ik gebruik zelf een MDA Vario met TomTom en flitsnav, welke iedere 10 minuten via GPRS de actuele meldingen ophaalt. Daarnaast de info via flitspaal.nl. Ben ik dan safe? ;)

Als je flitsnav gebruikt ben je save ;)

Je kunt alleen maar ergens goed in zijn als je je daarin specialseert. Dus als radiostations die een meldlijn hebben voor flitsers ga er dan maar vanuit dat dat is om geld te verdienen en meer luisteraars te trekken. Radiostations zijn er namelijk om radio te maken, niet om professioneel flitsmeldingen aan te bieden.
Q-Music kreeg tot voor kort naast hun eigen meldingen de flitsmeldingen van Flitsservice.nl. Dat is afgelopen omdat een derde partij (de opdrachtgever) niet meer wil dat de meldingen worden doorgegeven.
De meldingen van Q-music zijn dus alleen nog maar hun eigen meldingen die door luisteraars worden doorgegeven en die niet meer gefilterd worden. Hierdoor komt alle gemelde onzin op de RDS en TMC, zo ook de verkeerstellers van RWS, bumperkleefcontroles, gevaarlijkestoffentransportregistratiecamera's etc.

XC60 D4 AWD:

Taranis

En de meldingen van flitsservice zijn uitsluitend verkrijgbaar via flitsnav of als je flitsservice belt? Via welke kanalen wordt die info nog meer gegeven?

mehn

Citaat van: Taranis op 13-06-2007 12:45:27
En de meldingen van flitsservice zijn uitsluitend verkrijgbaar via flitsnav of als je flitsservice belt? Via welke kanalen wordt die info nog meer gegeven?

De meldingen van FS gaan naar verschillende radiozenders. Daarnaast kun je via de internetsite, WAP of 0900 nummer de meldingen opvragen. Flitsnav is een programmatje dat op je windows PDA of smartphone kan draaien. Los, of evt in combinatie met TomTom.

XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 13-06-2007 12:53:08

De meldingen van FS gaan naar verschillende radiozenders. Daarnaast kun je via de internetsite, WAP of 0900 nummer de meldingen opvragen. Flitsnav is een programmatje dat op je windows PDA of smartphone kan draaien. Los, of evt in combinatie met TomTom.

Ik vraag me al een tijdje af of het mogelijk is om op mijn MDA een overzicht van flitsers te krijgen, gewoon in normaal leesbare tekst. Op dit moment "zie" ik de flitsers alleen in TomTom als ik er bij in de buurt kom. Enig idee of/hoe dat kan?

mehn

Citaat van: Marc O. op 13-06-2007 12:59:27

Ik vraag me al een tijdje af of het mogelijk is om op mijn MDA een overzicht van flitsers te krijgen, gewoon in normaal leesbare tekst. Op dit moment "zie" ik de flitsers alleen in TomTom als ik er bij in de buurt kom. Enig idee of/hoe dat kan?

WAP en dan met pda.aspx als extensie. Gebruik ik zelf ook op mijn MDA ;)

XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 13-06-2007 13:07:50
Citaat van: Marc O. op 13-06-2007 12:59:27

WAP en dan met pda.aspx als extensie. Gebruik ik zelf ook op mijn MDA ;)

OK thanks, via de browser dus. Kan dus niet via het flitsnav programmaatje op mijn MDA?