'trilletje/rammeltje' bij optrekken in vooronder?

Gestart door fraggle, 19-04-2003 12:56:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fraggle

Ik heb een 850 2.5 10 klepper uit 86. Wanneer ik optrek hoor ik ergens vooronder een soort trilletje/rammeltje. Is er alleen als ik optrek, niet wanneer ik ontkoppeld gas geef en ook niet wanneer ik gas terug neem. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is niet hard, wel hinderlijk.

MarcelK

als semi-leek denk ik je druklager, ik heb het zelf ook.
Als dat het is en je gaat voor reparatie dan gelijk hele koppellings gebeuren (laten) vervangen.

Walter

Is het niet een stabilisatorstangetje, die verticale? Kijk eens of die goed vast zitten!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

tin vervoo

rijd eens een cirkel  in bijde kanten,,beetje vlot
denk eerder aan een aandrijf as
1 dag ni gereden is 1 dag ni geleefd

Reitse

Als je toch rondjes gaat rijden, gas geven/gas loslaten. Kraak is je homokineet...

Raf

Citaat van: Reitse op 20-04-2003 23:08:59
Als je toch rondjes gaat rijden, gas geven/gas loslaten. Kraak is je homokineet...

wat is nu eigenlijk die homokineet?
ik heb die vraag hier al enkele keren gesteld maar nooit antwoord gekregen!

Raf
De gustibus non disputandum est!

Reitse

http://www.urw.nl/dutch/cvjoint.html

Een paar plaatjes van een homokineet. Die zitten aan je aandrijfas en zorgen dat je aandrijving ook in bochten blijft werken (een rechte as kan niet goed tegen buigen)

Raf

Citaat van: Reitse op 20-04-2003 23:28:15
http://www.urw.nl/dutch/cvjoint.html

Een paar plaatjes van een homokineet. Die zitten aan je aandrijfas en zorgen dat je aandrijving ook in bochten blijft werken (een rechte as kan niet goed tegen buigen)

dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk een zogenaamd 'kniegewricht'?
eindelijk duidelijkheid!!  :)

Raf
De gustibus non disputandum est!