Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 08-04-2018 13:42:49
Citaat van: elianmars op 08-04-2018 13:40:06
Citaat van: viking_in_shorts op 08-04-2018 13:34:12
Citaat van: elianmars op 08-04-2018 13:26:39
Mooie foto's, Tim!

Wij vonden het al heel wat als we twee kraanvolgels spotten in Zweden  :eusa_shifty:

Tip: https://www.vastsverige.com/en/hornborgasjon/

Dank voor de tip. Is slechts 40 minuten rijden vanaf de camping waar we komende zomer zitten. Gaan we zeker op ons lijstje zetten :D

Ok . dan moet je ook deze even in de gaten houden. Ik zie nu dat gisteren ondertussen is ge-update med 22000: http://web05.lansstyrelsen.se/transtat_O/transtat.asp

Och, al zitten er dan nog maar tien, zo te zien is het daar sowieso erg mooi.

Taranis



Cabrio-meet 8)

Jammer dat die stomme Fiat in de weg stond voor een écht leuke foto :P

viking_in_shorts

Goed man!

Als je dat had gezegd had ik de fjat ergens anders neergezet! En ook de sleutel voor je klaargelegd :)

Taranis

Dat weet ik en nogmaals bedankt voor het aanbod maar we komen voor jullie, niet voor jullie huis :)
Nu op een terrasje in Oslo, ook geen straf 8)

Waakzame buurvrouw heb je trouwens :D

viking_in_shorts

#2599
Goed om te weten :d


Wij hebben net 3,5 (uur) gekano'ed en zijn helemaal bekaf. Warm hier.

arjenT5R

Cool dat je weer eens wat post maat!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Bevallen de nieuwe remmen wat Ronald :-)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Jajajaja .. het is wel erg lang geleden. Gewoon druk druk druk met heul veel andere dingen. Ik lees wel af en toe wat er gebeurt maar ja, gezien ik tegenwoordig in een Fiat500 rij heb ik niet zo veel problemen met Volvo meer :)

We hebben overigens nog steeds een V70 D4 (MY15) en mijn C70 CAB die al veel te lang stil staat.

Maar .. dus .. nu dus even een vraagje want er is iets gebeurt.

Stel je voor dat iemand in onze familie olie moest bijvullen want de D4 moet af en toe een half litertje olie hebben.
Die persoon vertelt mij vervolgens: "eigenlijk wel raar want er zat nog best wel veel in" - deducerend kan ik me alleen maar voorstellen dat ze dus motorolie (0w30) in de houder voor de stuurbekrachtiging heeft gegooid :eusa_wall:

Kan iemand me vertellen wat hierdoor kapot kan gaan ?

marc-850

Citaat van: viking_in_shorts op 19-10-2019 10:38:44
Kan iemand me vertellen wat hierdoor kapot kan gaan ?

De bewuste persoon?

viking_in_shorts


850blues

Citaat van: marc-850 op 19-10-2019 11:10:53
De bewuste persoon?

;D ;D

Misschien eerst diagnose stellen: was het puur een blonde-actie of wil  "ze" eigenlijk ook liever een Fiat500 hebben en 'communiceert' dat op deze - wat indirecte - wijze... ?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Sbv

Is er veel mee gereden Tim ? Er van uitgaande dat er 0w30 olie in het reservoir van de stuurpomp zit dan zou ik zeggen. heel goed(laten) spoelen met verse stuurbekrachtigingsolie. Hoeveel is er in gegaan ?
In ergste geval pomp en stuurhuis gaar of lek. In gunstig geval niets aan de hand op goed spoelen na.

Hoeveel olie verbruikt de D4 overigens ? Hebben jullie alle EGR modificaties al gehad ?

viking_in_shorts

Er is ongeveer 50 km mee gereden Sander. Ze gaat vandaag naar een garage om het te laten reinigen / spoelen.

Hoeveel olie hij verbruikt? een liter of 2 per jaar. Probleem is dat de bestuurder het pas nodig vind om actie te nemen als de auto van 0,5 liter is overgesprongen naar 1,0 liter bijvullen. En vervolgens is de actie dan het meedelen aan ondergetekende. Of we EGR modificaties gehad hebben weet ik niet. We hebben een service-contract en we gaan netjes naar de garage een maand of wat nadat de auto voorbij het interval van de servicebeurt is :eusa_wall:  (ongelofelijk hoe lang je foutmeldingen kan negeren)

elianmars

Is het erg als ik er stiekem om moet lachen?  :eusa_shifty: ;D