Nieuwe belastingregels???

Gestart door irwinroks, 09-04-2007 23:31:00

Vorige topic - Volgende topic

irwinroks

Ik zit nu naar nova te kijken waar de nieuwe minister van milieu Cramer haar plannen voor een "beter" milieu nader toelicht :eusa_clap:. Ze vertelde daarbij dat ze de belasting voor grote zware en veel verbruikende auto's wilt gaan aanpakken >:(. Ik zelf rijdt een glt uit 92. op LPG g2 :P Ik heb mij altijd laten vertellen dat lpg tot nu toe één van de schoonste brandstoffen is. maar met een verbruik van gem. 1 op 9 en een leeggewicht van dik 1400 kilo lijkt het mij niet iets positiefs wat er wordt verteld. Zou er hier dan rekening mee worden gehouden dat een auto dan op lpg loopt en tog redelijk schoon is. ::)??? of stel ik nu gewoon een domme vraag  :eusa_whistle:
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

Racingbrick

Nee, het zelfde hier, maar dan een G3 installatie.
Volgens mij gaat het meer om de BPM bij nieuwe wagens, of iemand nu een Cajenne Turbo koopt voor 180k of 190k zal weinig uitmaken denk ik.
Net als de vliegbelasting, daar komt 24 eurie heffing bij.
Voor mij allemaal ok, zolang ze er iets mee gaan doen, met die centen.
Ik wil graag 24 euri extra betalen als de regering dat ook iets zinnigs gaat doen met die centen, denk aan een boom planten of zo.
Of zal het net als altijd in die bodemloze put terecht komen?

Ik denk dat men aan de LPG als brandstof weinig meer zal gaan doen, aan de prijs dan, mogelijk gaan ze je te pakken nemen omdat je geen g3 installatie hebt...

Ik weet het ook niet exact, maar ze willen de PC Hoofttractoren aan gaan pakken en de diesels, dat is duidelijk.

why-not

ik weet niet wat ze allemaal van plan zijn, maar ik hoorde dat ze dieselrijden ook duurder willen maken

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18249.0

zou er ook wel meer vanaf willen weten wat de plannen zijn :eusa_think:

why-not

Begrijp dit niet helemaal in het laatste stukje,   de aanschafbelasting omlaag en de wegenbelasting omhoog??? ???

http://www.overgeld.nl/rubriek/belastingen/1689947/Slurptaks_op_komst.html

FGG

Laat ze de files maar aanpakken. Kijken wat dat aan uitstoot scheelt.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

de boekhouder

Vooralsnog lijkt het alleen om nieuwe auto's te gaan en dan met name de auto's met een prijskaartje waarvoor de gemiddelde Nederlander een hypotheek moet afsluiten.

Verhoging van dieselaccijns is vorig jaar ter sprake gekomen (oa. de FNV; wat heeft die er mee te maken?); de EVO heeft toen al voor een dergelijke ontwikkeling gewaarschuwd. Ook was er niet zo lang geleden wel het e.e.a. te doen over roetfilters. Met verhogen van accijns op diesel pak je in verhouding veel zakelijke rijders (asl die TDI, JTD. DTI, etc.), derhalve vaak het bedrijfsleven (de VPB verlaging moet toch ergens vandaan komen); daarnaast kun je een verhoging van de motorrijtuigenbelasting verwachten als je geen roetfilter hebt. Het al te zwaar belasten van het gebruik van lpg zal waarschijnlijk weer gaan leiden tot een verschuiving naar dieselverbruik; dat zal er gezien de zwaardere belasting van het milieu ten opzichte van lpg wel niet - gezien een enigzins linkse kamer - van komen.

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

daytonawim

Hoe dan ook het blijft pure diefstal, ze moeten eens asfalt gaan neerleggen op de simpele file problemen
op te lossen, en een paar bruggen bouwen, bij de knooppunten over de riveren e.d.

Maar het enige wat je hoort is duurder maken en geen oplossingen