Mijn elektrische ramen gaan wel erg langzaam omhoog

Gestart door Esveldt, 14-04-2007 23:23:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Esveldt

Hmmm, nu snap ik hem ook pas!

Is dat erg?  :eusa_silenced:

Eric

Vraag me af of het daar aan ligt hoor... Bij mijn 850 had ik het ook. Daar heb ik deurpaneel er af gehaald en hele schaarmechanisme gesmeerd.
Dat hielp direct.. De ramen heb ik niets mee gedaan...
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

FrankvdAa

Citaat van: Ronbroek op 14-04-2007 23:27:27
Gaan ze wel recht omhoog ? Mijn raam aan de passagierszijde schiet af en toe scheef bij het omhoog gaan
Dit heb ik ook,... soms komt hij helemaal uit de geleiders en gaat hij echt verticaal omhoog.

Ben benieuwd naar de foto('s) van wepster om 't een en ander eens na te kunnen kijken.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

wepster

Citaat van: wepster op 14-04-2007 23:57:39
je kunt het raam stellen met de 2 stelbouten die daar voor zijn op de plaat .

hier een kleine uitleg

1 de deur bekleding er afhalen
2 dan zie je aan de achterkant in het gedeelte waar de schuimblok zit een boutje zitten (dop 10)
3 en bij de motor van het raam zit ook een bout dop 10 (deze zit helemaal alleen zonder doel lijkt het)
4 deze 2 bouten los draaien maar wel net dat ze niet meer vast zitten dus niet er uit maar gewoon los
5 dan het raam laten zakken tot onderaan
6 met de achterste bout kun je de kanteling naar voor of achter in stelen en met de voorste de aandruk sterkte van de raam in de bovenkant van de rubber
7 dan het raam helemaal naar boven laten gaan (let op met losse bouten doen)
8 het raam gaat nu8 iets naar voren hellen en zal aan de achterkant van de deur niet meer sluiten als hij helemaal boven is
9nu de deru open maken en het raan terug naar achter trekken zodat het weer sluitend ia aan de achterkant
10 nu de 2 bouten vast draaien en het raam nog eens op en neer laten gaan

deze handeling herhalen tot het raam weer zoepel en snel gaat .
het kan zijn dat je dit meerdere malen moet doen voor alles zich weer heeft gezet maar dan heppie er wel weer plezier van dat ze snel en goed sluitend werken

ik zak morgen even foto's maken van de 2 bouten zo dat je weet welke ik bedoel.

wij hopen uw hiermee voldoende te hebben geinformeert

groetjes de deuren expert ;D ;D ;D



en zeker geen vet aan de ramen of de rubbers daar krijg je aleen maar spijt van



hier foto een



en nummer 2



veel sterkte met het maken meneer esveld

Esveldt

Dank u dank u.

Maar volgens mij zit de snelheid toch op het landelijk gemiddelde als ik dat zo lees.

JorritV70

3,1 naar beneden en 3,6 naar boven als ik beide voorramen tegelijk doe houd ik deze snelheid, heb ik nu iets gewonnen omdat ik de snelste ramen heb, compenseert mooi mij tekortkomingen in (rij)snelheid, het is een V70 2,5 tdi uit '98

Greetzzz

reMARKable

Heej dit probleempje heb ik ook!

en soms heeft hij 5 minuten geen zin om te bewegen en dan later gaat hij met een rotsnelheid omhoog!

toch maar ff dat deurpaneeltje dr af en met de siliconenspray rond.

goed bezig jongens!

aj

#23
Ik had hetzelfde probleem, prima omlaag en steeds langzamer omhoog. Tot vandaag  het raam aan de bestuurders kant helemaal niet omhoog wou. Heel vervelend als je nog een dik uur over de snelweg moet rijden en de auto niet voor het huis kan parkeren.....

Bekleding erafgehaalt, omdat ik dacht dat het raam mischien vastzat. Niets van dit alles, motortje gedemonteerd en naar beneden prima, naar boven zakte de spanning compleet in. Schakelaars uit de middenconsole gehaalt en doorgemeten. Meer dan 20 ohm overgangs weerstand, niet raar dus dat de spanning in elkaar zakt.  Schakelaars van beide ramen losgesoldeerd en opengemaakt (pas op de twee kogeltjes!), de contacten waren zwart. Contacten schoon gemaakt met vijltje, contact spray en een wattenstaafje. Alles weer inelkaar gezet en de ramen gaan weer perfect omhoog en naar beneden voor de komende jaren.

Ik kan me voorstellen dat niet alleen mijn 850 last van slechte contacten heeft, dus mischien dat iemand hier iets aan heeft.

Ronbroek

Ben pas ff bezig geweest met de passagierszijde.

Het schaarmechanisme lijkt niet meer helemaal 100.

Na uurtje of anderhalf kloojen en bijbuigen gaat het allemaal weer redelijk acceptabel met af en toe nog iets schuinlopen.

Binnenkort maar ff opzoek naar een ander schaarmechanisme.


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

thuur

Citaat van: Ronbroek op 26-05-2007 21:33:03
Ben pas ff bezig geweest met de passagierszijde.

Het schaarmechanisme lijkt niet meer helemaal 100.

Na uurtje of anderhalf kloojen en bijbuigen gaat het allemaal weer redelijk acceptabel met af en toe nog iets schuinlopen.

Binnenkort maar ff opzoek naar een ander schaarmechanisme.



De parallellismeschroeven al geprobeerd?


Gr ;)

Ronbroek

Citaat van: thuur op 26-05-2007 22:38:47
Citaat van: Ronbroek op 26-05-2007 21:33:03
Ben pas ff bezig geweest met de passagierszijde.

Het schaarmechanisme lijkt niet meer helemaal 100.

Na uurtje of anderhalf kloojen en bijbuigen gaat het allemaal weer redelijk acceptabel met af en toe nog iets schuinlopen.

Binnenkort maar ff opzoek naar een ander schaarmechanisme.



De parallellismeschroeven al geprobeerd?


Gr ;)

Ja die heb ik idd tot in den treure bijgesteld, maar het gaat echt fout met de schaar.

Gelijk ff de binnenzijde van het portier glasstukjesvrij gemaakt met de stofzuiger  :eusa_sick:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Volvo 850 Eindhoven

heb hier ook een probleem mee, open van 1 raam gaat goed en dicht ook tot dat ik 2 ramen tegelijk doe, dan gaat 1 raam normaal om hoog en 1 raam heel erg traag tot ik weer die raam alleen doe hoe kan dit komen of is dit normaal gewoon onder het motto "get used to it"? :)

Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.