Oldtimers

Gestart door why-not, 13-06-2007 12:13:56

Vorige topic - Volgende topic

pimsam

Vanalles oud gereden: Volvo 164E, Citroen Dyane, Triumph Spitfire maar niet meer in bezit. Nu nog een Renault 5 Alpine Turbo met "wat" werk aan. Staat in de garage te wachten op meer tijd. Ik heb er ook vaker aan zitten denken om ipv de Seat Cordoba station TDI te vervangen door een oldtimer of youngtimer. Een 740 turbo 16V op lpg bijvoorbeeld, of weer een 164 of een 240 Turbo of een Saab Cabrio of.....eigenlijk veel te veel keuze.

Daf46

Als je ze een beetje roestvrij vindt, Dafjes natuurlijk.

Snellebaksteen

Heb er verschillende gehad. Nu alleen een Trabant uit 61. En een Visa uit 83. Maar dat is geen klassieker maar gewoon een zeldzame oude auto.

Wat betreft betrouwbaar zijn er verschillende standpunten. Een VW kever is betrouwbaar maar als je een langer stuk op een snelweg wilt rijden of van warme voeten houd is het geen optie, zelfde geld voor een Eend en een Fiatje 500. Een oude Volvo of Benz is ook betrouwbaar maar zijn gevoeliger voor goed onderhoud, zijn duurder in onderdelen en gebruik maar rijden wel goed op LPG met harde kleppen en zittingen. Probeer grote franse oldtimers te vermijden, tenzij het een Peugeot 504 diesel is. Maar die zijn allemaal geexporteerd dus die vind je toch niet. Een Citroen DS of CX is betrouwbaar in z'n onbetrouwbaarheid...

Als je een oldtimer sportwagen zoekt is er eigenlijk maar 1 betrouwbaar adres en dat is Porsche. Dat is een echte sportwagen die bewezen kwaliteit heeft.

Just my 2cents.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

michiel

Maar Why-not heeft toch zelf ook een klassieker? Weliswaar op 2 wielen, maar toch.....
Zelf nog een BMW E21 323i gehad uit 1982, helaas verkocht. En een Kawa Z1R, idem.
855 T-5 R is binnenkort een klassieker, als ie het al niet is.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

lipton

deze heb ik over 3tal weken gekocht.

austin mini cooper van 89'

mvg Gio

why-not

Citaat van: michiel op 13-06-2007 13:51:11
Maar Why-not heeft toch zelf ook een klassieker? Weliswaar op 2 wielen, maar toch.....
Zelf nog een BMW E21 323i gehad uit 1982, helaas verkocht. En een Kawa Z1R, idem.
855 T-5 R is binnenkort een klassieker, als ie het al niet is.

Bijna , hij is van 1984 dus nog 2 jaartjes  ;).
maar daar rij ik zo weinig op, en misschien met een autootje wat gezelliger met z'n 4en erin  :laugh:

Snellebaksteen

Is een erg leuk klassiek model, maar voor de wet nog geen klassieker...... :eusa_boohoo:

Frank Selen

Leuk, al dat oud spul!
Citroƫn DS Estate...uh...Break 1971 en Biod Expert 6L 1973:

Met de Break kun je vanalles:

:D
Groetjes, Frank

Snellebaksteen

M@urice

'77 Chevrolet Caprice Classic.
5.7 liter V8
Auto is bijna in concourstaat. Voorzien van 100 liter IMPCO lpg. Wat betreft lekker "goedkoop" belastingvrij rijden......vergeet het maar. Met een verbruik van 1 op 4   ;D.

Aangezien ik niet technisch ben, gaat de auto voor al het onderhoud e.d. naar de garage.

( ik rijd overigens liever in de Volvo dan in de Chevy  :eusa_shifty: :eusa_silenced: )

reneetje

Citaat van: Snellebaksteen op 13-06-2007 13:35:21

Als je een oldtimer sportwagen zoekt is er eigenlijk maar 1 betrouwbaar adres en dat is Porsche. Dat is een echte sportwagen die bewezen kwaliteit heeft.

Just my 2cents.

Ahummm.... :eusa_naughty:

Heb zelf 2 porsche 's 911 targa gehad ,maar bewezen betrouwbaar?

Ame hoela

Onderhoudshistorie is verschikkelijk belangrijk bij aanschaf van een (oude) porsche.

De eerste die ik had was een 2,7 uit '77 , toen ik hem kocht was het hele sub frame verrot, wat normaal is bij dit type (niet gegalvaniseerd)
Zelfs de tank begon door te roesten :-X

De tweede was een 3,0 uit '80 die al tijden geen onderhoud had genoten, nu dat heb ik geweten.

Het zijn wel wagens die je aanspreken met een geweldig tijdloos model , maar betrouwbaar en kwaliteit ?

Nee , echt niet. ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

HaRdCoRe-WeZ

Wanneer is een auto een klassieker? Moet de auto per se 25 jaar of ouder zijn?Want ik vind bijvoorbeeld een Lancia Delta HF Integrale al een klassieker. Niet dat ie zo oud is, maar wel omdat het een unieke, niet alledaagse, zeldzame auto is. En zo staan er nog een aantal op mijn lijstje, waaronder de CRX VTEC, maar bijvoorbeeld ook de Sierra Cosworth en mogen wij de Opel Ascona/Manta B 400 inmiddels als klassiekers beschouwen?

Marc O.

Of een Alfa 75 3.0 V6.........absoluut een klassieker in wording.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Zo zijn er vele klassiekers in wording. De Citroen C6 is er ook zo1 in mijn ogen.

Maar laten we ons beperken tot wat voor de wet een oldtimer is, dan blijft het overzichtelijker...

Citaat van: reneetje op 13-06-2007 15:41:14
Citaat van: Snellebaksteen op 13-06-2007 13:35:21

Just my 2cents.

Ahummm.... :eusa_naughty:

Heb zelf 2 porsche 's 911 targa gehad ,maar bewezen betrouwbaar?

Ame hoela

Uiteraard moet je bij aanschaf van iedere auto op de standaard dingen letten als rot, roest en onderhoud.  Zeker bij oudere auto's wordt dit alleen maar belangrijker.

Wat ik bedoel te zeggen: als je voor (ik zeg maar wat) 20.000 en goede klassieke Porsche aanschaft bij een goede garage/handelaar/partikulier en je ondehoud hem netjes kun je een klassieke Porsche gewoon iedere dag rijden. Zeg niet dat het niet zo is: ik heb 2 collega's die het doen.

Probeer dat maar eens een klassieke Ferrari/Maserati/Lambo te doen. Dan moet je er 2 aanschaffen, 1 voor in de garage en 1 om mee te rijden, en dan heb je nog steeds heel veel kans dat ze alletwee stuk zijn.

why-not

Citaat van: Marc O. op 13-06-2007 15:43:21
Of een Alfa 75 3.0 V6.........absoluut een klassieker in wording.

Inderdaad, ik heb een 1.8 turbo gehad, een van de leukste auto's tot nu toe ;D

als je de prijzen nu ziet voor zo'n auto :eusa_wall: