wateroverlast

Gestart door Fokke 01.01.005, 12-08-2002 22:15:19

Vorige topic - Volgende topic

Fokke 01.01.005

Met de beelden van het NOS journaal in gedachten, vraag ik me af waarom het is dat mijn 850 vorig jaar bij even harder dan stapvoets rijden bijna afsloeg toen ik door een 10cm diepe watermassa moest 'waden' na een flinke stortbui in de omgeving van de Vinkeveense Plassen. Ik werd verdorie ingehaald door een Fiat Panda die nergens problemen mee had.

iemand ervaring?

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Johann

Ik ben met een Honda Accord coupe door ongeveer 30 cm water gereden, Centrum alhier onder gelooop'n, en toen kreeg ik water tussen de koppelingsplaat en 't vliegwiel en dan ben je ook mooi jarig, kon 'm nog net aan 't rollen houden en 't was net een variomatic.
Nummerplaat was er af gespoeld maar verder dacht ik dat ik 't mooi droog gehouden had maar dat was alleen aan de bestuurders kant  >:( :'(

Aad

Beste Fokke,

Dat je motor een beetje vreemd doet met veel water overlast is in princiepe niet zo vreemd, om dat te voorkomen simpel niet in grote hoeveelheden water banjeren :D.
Zorg voor goede (nieuwe) kabels of deze met b.v. kruipolie in te spuiten waardoor water geen invloed heeft waardoor er een verbinding ontstaat naar massa, en dat is waarschijnlijk bij jou het probleem geweest. Dat de Panda daar geen last van had komt waarschijlijk doordat de Panda iets hoger op z'n pootjes staat en wat was er aan de hand, draide zijn fan???? en die van jouw???? ienderdaad dat is dus ook van belang. Draaide bv je fan dan bestaat de kans dat kleine waterdeeltje onder de motorkap circuleerde en op vitale onderdelen van de ontsteking terecht zijn gekomen. Geen nood weer inspuiten met een beetje kruipolie en dat verdrijft het vocht.

Zelf heb ik s'morgens wel eens een beetje last van een motor die even op 3 en dan 4 en vervolgens pas op 5 poten gaat draaien. Als ik dan kijk wat voor weer het is geweest s'nachts blijkt het vaak erg vochtig (mist) te zijn geweest en/ of heb ik hem wel erg warm (na hard rijden ::))  weg gezet.
Zo zie je Fokke het hoeft niets ernstigs te zijn gewoon goed onderhouden en niet meer door de plassen rijden.

Groeten
Aad

Joris_Scholte

Bij mij op werk hebben we ook zoiets. We hebben enkele series bussen waarbij de motor laag achterin hangt, en als je daarmee door diepe plassen heenrijdt willen ze nog wel eens een EMS-storing geven. Dan pakt de elektronica ergens water, en moet je de bus uitschakelen en helemaal reseten (hoofdschakelaar eventjes uit e.d.), en dan is het probleem opgelost. Kan jouw probleem ook zoiets zijn, of ligt de electronica niet zo kwetsbaar bij een 850? ??? Ik heb hier zelf namelijk geen idee van. Succes ermee.

micha

Fokke, dan zou ik de zuwe maar even mijden(ik neem aan dat je die plaats bedoelde), ik reed er van de week nog en het staat weer aardig onder water, wel meer dan 10 centimeter. Overigens nergens last van.

Vertigo

Ja, weer ff een oud topic opgedoken (helaas).

Ik heb gisteravond met de auto door een redelijke hoeveelheid water moeten rijden (Zie hier) waarbij het water net de uitlaat in liep waardoor de motor af sloeg (dit leid ik af uit het feit dat het water tot aan de bovenkant van de dorpel stond)
Een maal weer met de uitlaat boven het water was het starten en lopen. Vervolgens 100m verderop weer hetzelfde, maar daarna niks meer. Motor sloeg niet aan door de hoeveelheid vocht.

Auto maar laten staan en verder gereden met de Deawoo Chevrolet Nubira die net iets hoger op de poten stond.
Vanochtend de auto opgehaald, starten en bijna blijven lopen.
Even iets op toeren gehouden en ik kon rijden.
Echter, als de auto even een paar minuten stil heeft gestaan en ik start dan slaat hij direct af en loopt ook zeer moeilijk stationair. Op benzine blijft hij iets beter lopen dan op LPG. Als ik na 1km rijden weer overschakel op LPG is er niks meer aan de hand.
Ik denk zelf dat deze symptomen wel verdwijnen naar mate ik meer heb gereden. Heb nu zo'n 80km gereden sinds vanochtend.

Maar mijn vraag is nu, zijn er nog dingen die ik kan doen om het vochtverdwijningsproces te versnellen.
Oke, ik kan natuurlijk de verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies vervangen, maar aangezien hij voor dit akkefietje en ook als ik een paar kilometer heb gereden perfect loopt weet ik niet of dit vervangen echt noodzakelijk is.

Ik heb voor de zekerheid de foutcodes uitgelezen, maar er is geen enkele foutcode.

Graag dus advies. Doorrijden en het gaat vanzelf over of iets anders?

Alvast bedankt.

Vertigo

Ik heb sinds dinsdag al geen problemen meer, dus even geduld hebben blijkt afdoende.