Dakspoiler voor vaderdag

Gestart door Frank Selen, 14-06-2007 09:10:44

Vorige topic - Volgende topic

Frank Selen

Kijk deze ga ik krijgen voor vaderdag, wel zelf mee betalen... ;)

Is van polyester en moet geplakt worden. Ga 'm eerst nat schuren, in de grondlak, silversand metallic en blanke lak spuiten (alles uit spuitbus).

* Speciale grondlak nodig omdat je op polyester spuit?
* Dat deel dat gelijmd wordt niet mee spuiten, maar "blank" laten?
* Welke kit? Sikaflex glaskit, Polimax van bison?
* Het lijmvlak is voor een deel op het plaatwerk en voor een deel op de ruit! Stel mijn ruit moet vervangen worden, dan zou de spoiler eraf moeten?
* Lampen kunnen ook nog indien nodig makkelijk verwijderd worden?

Dank U!  :D
Groetjes, Frank

Eric

Kijk.. papa wordt weer vewend! Staat goed op een station... maarre.. dat is toch niet alleen plak? Zitten toc ook beugeltjes bij?

Enne.. je bent wel gek op polyester he! Mooie BIOD man!  :eusa_clap:
Hoe heet dat grote type ook al weer? Mijn ouders hadden altijd een Extase uit 1969
Origineel nog of inmiddels gemodernieerd?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Frank Selen

Citaat van: E.Asbroek op 14-06-2007 09:32:25
Kijk.. papa wordt weer vewend! Staat goed op een station... maarre.. dat is toch niet alleen plak? Zitten toc ook beugeltjes bij?

Nee, zitten geen beugeltjes bij. Maar volgens mij moet het met een goede kit echt wel kunnen!

CiteerEnne.. je bent wel gek op polyester he! Mooie BIOD man!  :eusa_clap:
Hoe heet dat grote type ook al weer? Mijn ouders hadden altijd een Extase uit 1969
Origineel nog of inmiddels gemodernieerd?

Dit is een Biod Expert, een meter langer als een Extase! Wel helemaal opgeknapt, maar niet gemoderniseerd.
Groetjes, Frank

)()()sT

Ik heb ook een immitatie gescoord vorig jaar voor een zacht prijsje. Deze heb ik ook gekit met ruitenkit en het zit als een huis.
Enig minpuntje is dat ik 'm niet helder kreeg; de lak is een beetje dof (zwart - geen blanke lak erop gedaan).

Misschien nog wel eens omruilen voor een "echte" maar voorlopig vind ik het best.

Frank Selen

Citaat van: )()()sT op 14-06-2007 10:15:54
Deze heb ik ook gekit met ruitenkit en het zit als een huis.

)()()st, met Sikaflex ruitenkit?
Enne wat antwoord je (of iemand anders) hier op:
* Speciale grondlak nodig omdat je op polyester spuit?
* Dat deel dat gelijmd wordt niet mee spuiten, maar "blank" laten?
* Het lijmvlak is voor een deel op het plaatwerk en voor een deel op de ruit! Stel mijn ruit moet vervangen worden, dan zou de spoiler eraf moeten?
* Lampen kunnen ook nog indien nodig makkelijk verwijderd worden?

Groetjes, Frank

thuur

*Ja
*Ja
*Ja
*Weet het niet zeker, maar denk het niet.

Gr 8)

Frank Selen

Groetjes, Frank

)()()sT

je achterlichten zijn toch makkelijk te vervangen? Klep open en dan maakt het niet uit of er wel of geen spoiler op zit ;)

Voor de rest sluit ik me aan bij Thuur :)

thuur

Citaat van: )()()sT op 14-06-2007 13:18:53
je achterlichten zijn toch makkelijk te vervangen? Klep open en dan maakt het niet uit of er wel of geen spoiler op zit ;)

Ow ja :eusa_doh:

4x Ja dus..

Gr :D

Frank Selen

Citaat van: )()()sT op 14-06-2007 13:18:53
Hahahha jah, beetje dom hè.... 
Uh, nou, uh, heb de auto ook nog maar maandje of zo...
;)
Groetjes, Frank

Frank Selen

Nou, het hele ding is wat spuiten betreft klaar. Foto's volgen nog.
Maar nu de kit: Waar kan ik ruitenkit (of iets anders ook geschikt?) kopen? Bij een bouwmarkt?? Wil 'm er natuurlijk wel morgen erop hebben!!
:eusa_dance: :eusa_dance:
Groetjes, Frank

)()()sT

Joh,

Ik heb het restant weggegooid volgens mij..
Ik heb hem bij de auotmaterialenzaak (Heuts) gekocht.
Tip, gebruik wegwerphandschoenen want ik heb ook 2 weken met zwarte handen gezeten  :eusa_doh: ;D

markwinterman

wel oppassen met vastkitten dat je niet kit op het gedeelte van het achterlicht doet!
dan zit gelijk je klep goed dicht...
is mezelf vroeger nooit gebeurd :eusa_whistle:

Frank Selen

Goh, wat staat er vanmorgen voor de deur?? De Estate mèt dakspoiler:

Wel zelf gedaan gisteren  :D :eusa_dance:
Bedankt voor jullie tips  :eusa_clap:
Groetjes, Frank

Turbo-Geek

Dat is erg goed gelukt !Grote klasse en leuk dat er een handleiding bij zit want ik vermoed dat meer mensen zoiets zelf willen proberen.
Nooit geweten dat zoiets thuis gespoten kon worden mbv een spuitbus en dan zo'n resultaat behalen !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------