Nieuwe kondensor & filterdroger....geen airco.

Gestart door Enno, 20-05-2007 00:27:27

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Condensor & filterdroger zijn vervangen....maar airco doet het niet...systeem is dicht....

Koelventilator spring  heel snel aan...nadat ik accu los heb gehaald springt airco 2 seconden aan...daarna doet hij het niet meer.

Airco werkt via handmatig bediend relais normaal.....alleen via ECC wordt het relais niet bediend....dus geen Airco..

Airco wordt dan wel ijskoud in redelijk korte tijd....zo heb ik vanochtend geconstateerd. Wat kan er via ECC voor zorgen dat airco niet aangaat?

Kapotte sensors?

iemand een idee?

thuur

Enno

enige foutcode was een kapote sensor...die met die ventilator...foutcode gewist....geen verandering.....geen Airco..

Is dit weer een automatische actie tijd voor bougies, 43000 KM .niet gereset door volvo dealer (service lampje brand al 28000 km) dus de airco mag niet aan springen? Heb vorig jaar hetzelfde gehad na een kleine onderhoudsbeurt bij volvo dealer. Verse bougies en gereset service lampje en ja hoor Airco doet het weer.

thuur

Van een defect interieursensortje stopt je airco niet. Op stand 'Ramen' en/of max koud forceer je het systeem in werking te stellen (ventilatorsnelheid > 0).

Citaat van: Enno op 20-05-2007 00:27:27
Wat kan er via ECC voor zorgen dat airco niet aangaat?

Lage- en hogedruksensors, max. motorvermogen en ik meen bij een te hoge bedrijfstemperathuur van de motor.

Is er tijdens de vorige beurt de temp.sensor vervangen misschien?

Gr :eusa_think:

Enno

helemaal niets vervangen...alleen was toen dringend aan een beurt toe en nu weer....alleen bougies toen vervangen. Nu worden volgende week bougies, verdeelkap & rotor vervangen..

Enno

Volvo dealer zegt dat de sensor de airco wel stopt. Hij zal inderdaad wel defect zijn. Of dat ook het probleem van een niet functionerende airco oplost is voor mij de vraag.

Ik heb wel mijn twijffels of dit het enige probleem is. Ik heb hem vandaag handmatig aangezet via een opengemaakt relais. Na een aantal minuten was het ijskoud. Ik neem aan dat door kortsluiting relais je alle sensors uitschakelt en dat de airco gewoon continue aan staat.

Het probleem is dat er in de storingscode alleen codes over de defecte sensor te vinden zijn. Waarom slaat de airco dan niet aan? Als een hoge of lage druk sensor deffect is, is dit dan ook terug te vinden in de vorm van een storingscode?

Hoe krijg je de interieur sensor los? Ik heb zo even gekeken er zal vast wel een manier zijn om dit ding op makkelijke wijze los te krijgen, maar ik heb geen idee hoe???

Enno

probleem opgelost...ventilator in dashboard (temp sensor met het ventilatortje) en een druksensor waren de boosdoeners...heb weer een goed werkend systeem. In 3 weken tijd was er geen koelmiddel ontsnapt er zat nog gewoon 750g in zo melde de volvo dealer.

ik ben weer een tevreden mens ;)