Brandstofpomp vervangen voor imitatiepomp

Gestart door Snellebaksteen, 16-06-2007 22:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ovlov 058

Dinsdag tijdens het middageten (een uurtje) naar onze oudijzerhandelaar gereden omdat er een 850 zou staan.

Terplaatse stonden niet 1 maar 5 850's waarvan 2 estate's, en 2 V70.

Na dat uurtje stropen had ik twee benzinepompen , armsteun V70 , werkende rolhoes , beru bougiekabels van 12/08( blauwe met afsluitrubber ?) , fanrelais en een paar hele goede zijruitenrubbers.

Woensdag heeft m'n benzinepomp de geest gegeven, over toeval gesproken( ze maakte wel al een tijdje lawaai) een half uurtje later naar huis gereden met m'n nieuwe/oude pomp ;D

michiel

Mjah, dat heb ik in 1e instantie ook gedaan toen mijn brandstofpomp overleed: tweedehands uit een auto bij Estate Services getrokken. Kleine kans dat die binnenkort ook kapot gaat, toch? Inderdaad, kleine kans maar groot genoeg: 3 weken later stond mijn vriendin stil waar dat niet de bedoeling was. Opgelost met een Walbro.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

gap_pie

hai,
ben net nieuw hier maar heb wel al vaak dit forum bezocht om het 1 en ander aan onze volvo 850 uit 1995 te kunnen vervangen/oplossen!
we hebben nu een probleempje met de brandstofpomp, nieuwe besteld(was zeker stuk volgens de anwb), en onze buurman zou hem wel vervangen :-\
helaas heeft hij daarbij de knietjes kapot getrokken van de leidingen >:(
na uren klussen lekte hij geen benzine meer maar het zit mij niet helemaal lekker hoe de leidingen zijn aangesloten nu!
1 op het knietje met een slangklemmetje en de andere leiding rechtstreeks op de dop van de pomp,dus zonder knietje.
mijn vraag kan dit??
of moet dat knietje er echt tussen(lijkt mij een soort van vlottertje dus ook niet voor niets erop?)
moet wel zeggen dat de auto nog steeds niet rijd, zou dus liggen aan de lucht die nu in de leidingen zit en voor de injectoren?
heeft iemand hier een goed antwoord op of misschien een tip?

Boogie

De slang die naar de motor gaat moet er echt goed,
dus met koppeling, op de pomp zitten.
Als dit niet goed zit, spuit de benzine eruit. (ik praat uit ervaring.)
Zou dus echt voorzichtig zijn hiermee.
De retourleiding kan denk ik wat meer hebben. Hier is nl. de druk stukken lager.
Ik geloof dat er op de slang naar de motor toe 4 bar staat.
Ben echt voorzichtig met benzine.
Ik had ook een kapotte leiding. Bij mij was ook een knietje kapot.
Ik heb vervolgens de slang van pomp naar benzinefilter vervangen.
Even wat werk, want de tank moet even zakken, maar zeker veilig.

Succes!

gap_pie

hai,

tsja....ben bang dat hij dus de slang naar de motor zonder knietje heeft aangesloten, heeft zitten stunten met een plastic buis/slang erom heen en vastgezet met een slang klem maar dus zonder knietje, hij klapte er ook steeds af op moment dat er werd gestart en dan spoot inderdaad de benzine eruit,nu niet meer maar geloof niet dat het zo kan.
dat van de tank laten zakken las ik hier ook op het forum maar helaas behoort mijn vriend niet tot de categorie techneuten, en ik als vrouw helaas ook niet dus dat gaat bobven onze pet!
zal denk ik toch garage worden ben ik bang :-(
dank je wel in ieder geval!

gap_pie

nog even een vraagje, worden die leidingen met knietjes verkocht?
en weet je toevallig waar je dat kan bestellen?
hier in amerongen zit een volvo dealer maar, zal netjes blijven, dat vind ik dus echt een butzaak!

gap_pie


Boogie

Nieuw denk ik toch echt de dealer.
Ik heb toen ivm tijdsdruk een slang onder een sloper uitgehaald.
Bij de dealer moest hij besteld worden en dat duurde me te lang.


gap_pie

getver,nou dan weten we dus wat ons te doen staat!
maar,thanxs voor je antwoord!

josvandevelde

Snellebaksteen, bedankt voor je uitgebreide verslag. Ik heb er voor mijn R dankbaar gebruik van gemaakt. Kwam net als anderen uit dit topic plotseling stil te staan. Kwam zelf een heel eind in de storingsanalyse (en tijdelijke oplossing: zwaardere zekering), de ANWB deed de rest. Die gaf overigens aan dat een pomp het zwaarder heeft als je op LPG rijdt: altijd tegendruk omdat hij z'n benzine alleen maar via de retourleiding kwijt kan. De mijne heeft het 280.000 km uitgehouden, waarvan 120.000 op gas. Werkt nu weer perfect. Geen bijgeluiden.
Kleine aanvulling op het foto verslag: om de stekker voor de electriciteit los te halen moest ik de vaste bodemklep verwijderen, anders kon ik er niet bij. Fluitje van een cent overigens.

haasje

#55
Even wat stof afblazen om een kleine waarschuwing te geven voor een probleem wat ik afgelopen weekeinde ben tegengekomen.

Bij iemand afgelopen augustus zijn brandstofpomp vervangen door een walbro pomp. Vorige week wilde zijn (lpg) auto niet meer starten op benzine en bleek hij nog maar 1 bar brandstofdruk te hebben. Na het vervangen van het brandstoffilter werd dit niet beter.
Bij ET veiligheidshalve een nieuwe pomp opgehaald, maar het bleek uiteindelijk een ander probleem te zijn. De (toen nieuwe) brandstofslang die ik in de pomp gemonteerd had bleek niet tegen benzine te kunnen. De gehele buitenkant van de slang is opgevreten door de benzine en hierdoor kwamen de slangenklemmen los te zitten met als gevolg dat de slang losgeschoten was. Maar weer even naar ET gereden en daar de nieuwe pomp teruggebracht en een nieuw stukje benzineslang en 2 nieuwe klemmetjes meegenomen. Alles weer gemonteerd en weer een blij iemand die zijn auto weer normaal op benzine kan starten.

Even een paar fotootjes ter illustratie:


Het patroon dat je in de slang zit is de wapening die normaal gesproken binnenin de slang zit.


Dit is een deel van de troep die nog van de slang loskwam met het demonteren van de slang.


Helaas weet ik niet welk merk slang dit was, maar heb het vermoeden dat dit slang is die extra hittebestendig is. Hierdoor is de buitenste laag van een andere samenstelling dan de (benzine bestendige) binnenkant. Blijkbaar kan die hittebestendige laag niet tegen benzine.

ronaldblaauw

Heb net dit hele topic gelezen.  Erg leerzaam. Mijn t5r stopt er af en toe spontaan mee. naar een paar keer starten gaat het dan weer. De afgelopen week 3 x getankt (ik maak wel kilomters...) na elke tankbeurt weigert de auto in 1 x te starten. na herhaalde pogingen lukt het dan uiteindelijk toch. Zou dit ook te maken kunnen hebben met de slechte/defecte brandstofpomp ?

Ronald

Ludo

Tis natuurlijk een beetje gokken.
Maar als ik dit 100% wil uitsluiten, maak ik het mezelf wel makkelijk.
Even een brandstofdrukmeter plaatsen.
Om het maar met de bekende zin te zeggen: meten = weten.  :D  ;D

LeonW

Zit meer aan het brandstofpomprelais te denken, is een bekend euvel.
Volvo S70 2.5T

Jack v

Citaat van: Ludo op 20-05-2011 20:55:22
Tis natuurlijk een beetje gokken.
Maar als ik dit 100% wil uitsluiten, maak ik het mezelf wel makkelijk.
Even een brandstofdrukmeter plaatsen.
Om het maar met de bekende zin te zeggen: meten = weten.  :D  ;D
trek ook het slanggetje van je drukregelaar er eens af, als er benzine uitdruppeld is ie lek.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.