Tijdelijk geen vermogen na afremmen

Gestart door drdre, 13-06-2007 19:33:04

Vorige topic - Volgende topic

drdre

Hallo mederoffelaars!

Ik heb gisteravond al een tijdje het forum doorzocht, maar ben dit probleem niet in deze vorm tegengekomen.
Het probleem: Als ik bij lage snelheid bv een rotonde nader of voor een stoplicht moet afremmen en ik wil daarna weer optrekken, ontbreekt het vermogen even totaal. Als de motor dan weer 'pakt' is alles normaal.
De motor loopt verder mooi rond en stationair goed en levert verder ook prima z'n vermogen. Geen gestotter of verdere ellende dat ik hier zoal tegenkwam. Vrijdag ga ik de auto een beurt geven, incl. nw luchtfilter en bougies, wellicht dat dat iets scheelt. Ik krijg wel de indruk dat dit euvel vrij plotseling is ontstaan en niet geleidelijk. Iemand suggesties  ???
Iets over de auto: 850 2.5 10v handbak met 455.000 op de teller. Zojuist nwe spanrollen, distributieriem en waterpomp gekregen (met dank aan Dennis!) Ik krijg de indruk dat als de motor op benzine loopt het probleem minder is.. Komt iemand dit verschijnsel bekend voor? Ik heb de storingscodes uitgelezen en 1-1-3 verschijnt - Iets met de lambdasondewaarden.

drdre

Probleem is opgelost na vervanging van de bougiekabels.. Waren nog de originele uit '95..