Project Vleegtuug

Gestart door Eugene, 18-06-2007 00:14:22

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Dan heb je een "oude" peilstok ;)

Joachim1

Citaat van: )()()sT op 21-06-2007 09:19:21
En die hoort er wel in op een 94er T5?vind het moeilijk pijlen nu.

mehn

Citaat van: Joachim1 op 21-06-2007 10:51:38
Citaat van: )()()sT op 21-06-2007 09:19:21
En die hoort er wel in op een 94er T5?vind het moeilijk pijlen nu.

Ja de rode peilstok is de juiste.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joachim1

pfff okey dan  ;D

Eugene waarom ga je eigenlijk voor een 19T?

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 21-06-2007 14:44:36
Eugene waarom ga je eigenlijk voor een 19T?

Omdat het de beste turbo is voor een standaard blok. Zat koppel onderin en blijft gewoon doorgaan tot 6500rpm. Met goede afstelling gewoon volkomen veilig.

Wanneer je een aftermarketturbo erop gaat zetten moet je er IMO ook voor kiezen om direct de drijfstangen te vervangen en voor meer dan die 340pk gaan. Anders is het een veel te dure en intensieve bezigheid vergeleken met wat je ervoor terug krijgt.

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

De turbo is kwa prijs/pk,s wel aantrekkelijk idd.
Maar komt er dan ook een manuelboostcontroller tussen bij jou?
Ik had begrepen dat een 18T mooier zal lopen op de bosch 4.3/4.4?

Ga je ook nog voor en na de 19T op de bank om te kijken voor jezelf wat het nu aan winst brengt?

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 21-06-2007 15:09:23
De turbo is kwa prijs/pk,s wel aantrekkelijk idd.
Maar komt er dan ook een manuelboostcontroller tussen bij jou?
Ik had begrepen dat een 18T mooier zal lopen op de bosch 4.3/4.4?

Ga je ook nog voor en na de 19T op de bank om te kijken voor jezelf wat het nu aan winst brengt?

Ik ga niet de bank op helaas. Er komt geen boostcontroller tussen, zeker geen MBC :o

18T gaat ook erg goed ja. Weinig verschil, maar ik ken mezelf. Als ik er een 18T op zet blijf ik me ergeren dat ik niet direct de grootste erop heb gezet :P

Gaat zich niet zozeer om de prijs van de turbo, want voor ~800 krijg je zat turbo's. Maar dan begint het gezeik. Spruitstuk aanpassen voor T3 turbineaansluiting. Interne WG behuizing, DP aansluiting aanpassen, oilfeed en drain aanpassen, waterleidingen aanpassen enz....

Been there, done that. Erg leuk om gedaan te hebben, maar hierdoor was voor mij de keuze makkelijk. niet veel gedoe, gewoon ee 19T erop ;)

Eugene

Eens kijken hoe dat gaat met de 19T

elianmars

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Eugene

Hahaha, ja daar zat ik op te wachten.

Probleem waar ik mee zit is dat de remap pas in september is en ik tot die tijd wel eens gas wil geven. als de AFR een beetje redelijk blijven kan ik met die EBC gewoon de druk regelen en het opspoelen controleren. Tis gewoon een tijdelijke oplossing.

Hoe ik erbij kom is simpel. Jan heeft een AVCR gekocht en die hebben we vanmiddag ingebouwd, we hielden toen tijd en een Blitz over dus die hebben we maar eens om te proberen in mijn T-5 gezet. Tis opzich wel leuk speelgoed en voor de komende periode opzich wel een fijne toevoeging ipv met een "fluwelen voet" rijden ;)

Zippo

Citaat van: Eugene op 24-06-2007 00:05:05
http://www.tuningevo.ru/images/shop/15059.jpg

Gaat goed komen!
Je moet wel de instellingen in de gaten houden v.w.b. het weer.

Eugene

Citaat van: Zippo op 24-06-2007 10:46:34
Citaat van: Eugene op 24-06-2007 00:05:05
http://www.tuningevo.ru/images/shop/15059.jpg

Gaat goed komen!
Je moet wel de instellingen in de gaten houden v.w.b. het weer.

Ja, klopt :)

Nu met de 16T staat ie echt op de limiet, maar dat is bij koud en vochtig weer geen aanrader. Makkelijk zat om even terug te zetten aangezien er 4 presets zijn :)

Ik ga em zowiezo niet op de limiet zetten als ik de 19T erop heb, maar het is dan puur om zonder remap toch veilig gas te kunnen geven.

Joachim1

Dus met de 16T met warm weer zet je hem op de lumiet?meende dat de kans op pingel etc
bij warm weer groter was?de druk loopt toch niet trug met zo een ding?

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 24-06-2007 18:05:16
Dus met de 16T met warm weer zet je hem op de lumiet?meende dat de kans op pingel etc
bij warm weer groter was?de druk loopt toch niet trug met zo een ding?

Je ontsteking regelt dan terug. Er zit bovendien een boostlimiter op.

Als het koud is regelt je ECU dat er minder druk gedraaid word, maar de EBC wil altijd de ingestelde druk halen. 1.3 bar bij 3000rpm en vochtig/koud weer is iets veveel van het goede voor de drijfstangen ;)