Het race-virus te pakken: 850 racer under construction

Gestart door M a r c, 18-06-2007 15:08:08

Vorige topic - Volgende topic

TIMON

Citaat van: M a r c op 14-02-2009 19:20:40
Zo.... 2 uurtjes doorpakken en Quaife zit erin  :)  Ging erg vlotjes, je wordt er op den duur handig in zullen we maar zeggen  ;D In die 2 uur hebben we meteen ook de M66 voor Jerommeke (owned by  T o m) meegenomen maar helaas bleek bij zijn bak één conisch rollager aangetast door vocht...  :-\  Dus dat moet nog effe vervangen worden. Mijn bakkie ligt in ieder geval klaar, nu nog even de racer op de brug en de zaak wisselen. Moet ook nog even de leidingen wisselen omdat ik nu een hydraulisch druklager heb in de nieuwe 4,45 bak. Foto's volgen binnenkort weer  :)

zo zo

niet veel te doen zeker?? kwa werk
85011940

M a r c

Vandaag maar begonnen met de voorbereidingen voor de bakwissel.  Wat moet je anders op een regenachtige zondag....  Bak was al klaar compleet met Quaife sperdiff. Morgen afmaken  :)

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Vulk

TIMON

85011940

Vulk

fbm

Doe je wel voorzichtig met die neus, weet je wel wat die kost!  :eusa_snooty:

;)

M a r c

Onderlip is al gescheurd....  :-\

Maar ach... we hebben wel lol  ;D

info@europeantuning.nl

Frederik_850

osie

ja toch wel zeer benieuwd.. heheh..

mooi werk.. :eusa_clap: :eusa_clap:

M a r c

Citaat van: Frederik_850 op 24-02-2009 19:49:18
En hoever sta je er al mee??
groetjes

alleen de voorpoten nog  :)  Had 'm al klaar willen hebben maar er moet tussendoor ook nog van alles hier geregeld worden en de telefoon staat ook weinig stil. Maar ach, toch niet slecht om die klus binnen een paar dagen te klaren in m'n uppie. Bak eraf en bak erop was nog het leukste werkje..... :-\  Heb nu spierpijn op plaatsen waar ik nog nooit spierpijn heb gehad  :eusa_doh:

info@europeantuning.nl

Frederik_850

Citaat van: M a r c op 24-02-2009 20:09:19
Citaat van: Frederik_850 op 24-02-2009 19:49:18
En hoever sta je er al mee??
groetjes

alleen de voorpoten nog  :)  Had 'm al klaar willen hebben maar er moet tussendoor ook nog van alles hier geregeld worden en de telefoon staat ook weinig stil. Maar ach, toch niet slecht om die klus binnen een paar dagen te klaren in m'n uppie. Bak eraf en bak erop was nog het leukste werkje..... :-\  Heb nu spierpijn op plaatsen waar ik nog nooit spierpijn heb gehad  :eusa_doh:
Ja je zou denken dat het rustig zou moeten zijn met die "crisis"
Ja kan ik best geloven ,ga mijn versnellingsbak er ook afgooien de koppeling is weg
in mijn vierde op lage toeren en dan beetje planken en is vertrokken mety slippen.
Dat zal ook wat worden voor na mijn uren wss..
Allee dan staat ie weer bijna op zijn wielen.
groetjes

M a r c

Nou hij is weer zover, vandaag tussen de bedrijven door aan de wagen kunnen werken en hij is weer klaar. Morgen even de koppelingscilinder ontluchten maar wacht nog op de levering van Ate Blue Racing... komt hopelijk morgen binnen  :)  Zag dat m'n remblokken ook alweer op de helft waren  :eusa_doh:  Heb ik de laatste keer op Assen nog vernieuwd en zijn toch alweer half way...  Nemen we maar weer een setje extra mee de 8e  ;)

info@europeantuning.nl

Volvo Felipe

En Marc,

Komt hij komend weekend ook naar de Elandrun?

M a r c

Zo... da's weer effe geleden  :)  Onlangs nog op circuit Zolder gereden maar het is inmiddels wel duidelijk dat het motortje zijn beste tijd gehad heeft, met bijna 300K erop en de laatste 2 jaar alleen maar circuitkilometers (en dus hoge toerentallen) heeft ie nu zoveel carterdruk dat de olie niet meer binnen te houden is.... het komt langs de vuldop en de peilstok zetten. Deze winter gaat de motor eruit en volgt revisie en verdere mechanische tuning (redelijk basic: drijfstangen, zuigers en sputterlagers). Erg veel meer vermogen hebben we niet nodig op het circuit, we gaan mikken op ergens rond de 370pk en 500Nm. Méér dan genoeg voor de track. In het voorjaar moeten we dan nog weer net wat harder rond kunnen en gaan we op jacht naar een rondje onder de 2 minuten op CPZ   :eusa_dance:  Om Dennis (aka Timon) te plagen  ;D  ;)

info@europeantuning.nl