Splinter nieuw lid...

Gestart door Simplicity, 18-06-2007 16:50:48

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

hellow

Ik zal mij en m'n korte auto geschiedenis even voorstellen.
Ik ben Sander,  23 jaar woon en studeer in België en ben in het trotse bezit van m'n vierde Volvo.
De 740 GL 2.0i  sedan met slechts 98000 echte km's (!)was en is m'n eerste auto, de auto heeft m'n leven gered, inslaap gevallen op de snelweg met een gangetje tussen de 140 en de 160 linker vangrail geraakt(zo'n betonne ding die je auto optilt) door het natte weer geslipt naar de rechter vangrail en tot stilstand gekomen...wat ik had??? De volgende dag een beetje spierpijn in m'n knie en verder ja heel veel liefdes verdriet: je eerste auto weet je wel en maar 2 maanden van kunnen genieten... Maar goed als ik een kleinere auto had gehad was ik over de vangrail gegaan en had het dus andere gevolgen kunnen hebben..de week erop naar de garage: ja meneer we hebben "gekeken" en hij is rijp voor de sloop... mooi niet dus ruzie met de garage auto naar huis laten brengen en wat blijkt... rondom wat deuken natuurlijk, de linker deuren gaan niet meer zo soepel open, maar de linker velg was gewoon krom en daarom zou ie dus naar de sloop moeten. Met alle chinese maar niet met den deze zeg ik: hij staat hier thuis in de wei en start en rijd nog als voorheen echte klasse noem ik dat!!! Ondertussen had ik al een andere auto gekocht jaaa opnieuw een Volvo deze keer een 460 2.0i uit '94 dat was m'n BMW-killer maar ik ging steeds meer auto rijden en de benzine prijzen werden mij ook een beetje gek (ben tenslotte nog steeds student) dus na een jaar nam ik de beslissing om een 240 2.3i uit '93 op LPG te kopen. Ja 20 jaar en trots als een pauw reed ik rond in m'n rode 240 maar de km stand ging na anderhalf jaar een beetje de hoogte in en het was tijd voor iets anders weer iets leuks met een beetje pit en airco...en het moest betaalbaar blijven....dus ik het internet onveilig gemaakt en gevonden wat ik zocht: een bordeaux rode V70 classic 2.4i Bi-fuel met 163000km op de teller en bijna alles erop en eraan: leer, airco links+rechts,..... en het leukste was nog hij stond op lichte vracht (grijs kenteken in België) dus dat wil zeggen 100€ belasting per jaar, geen belasting in verkeerstelling, geen LPG-toeslag... Heerlijk!!! En voor 20€ gooi ik m'n tank vol... Auto is altijd en blijft ook altijd in onderhoud bij de dealer en heb in anderhalf jaar slechts 2 grotere kosten gehad: de achterschokdempers (mag ook wel na 180000-->175€) en het gasklephuis (700€ SLIK) verder normaal onderhoud en heb er nu bijna 190000km opgezet. De toekomst plannen met de auto zijn andere velgjes (wel orgineel volvo maar 17") en dat is het eigenlijk, meer pk's moet ik niet want weet niet hoe m'n LPG installatie en de andere onderdelen erop gaan reageren. Trouwens een X5 3.0d kan ik bijhouden dus te klagen heb ik niet...
Verder hebben we thuis nog wat Volvo's staan (ja het is met de pap lepel ingegoten geweest) een 240 (ook een rode) uit '89 met 279000km op de teller t'is een 2.3i  meegenomen uit Duitsland en nog in redelijke staat (gaat in de toekomst onder handen genomen worden) en we hebben net de XC70 D5 uit 2003 ingeruild voor een nieuwe V70 (niet het nieuwste model want da's geen Volvo meer!!!) da's ook een D5. En ja m'n 740 staat nog te wachten in de wei...     

Marc O.

Welkom! En wat een verhaal zeg. Wederom iemand die blij is dat hij op het moment supreme in een Volvo zat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

breakman

hey welkom op het forum en proficiat met je aankoop !

weer een landgenoot erbij !! Waar woon je ergens in ons apelandje? En waar en wat studeer je ?  :eusa_clap: . Nogmaals de veiligheid van volvo aangetoond !! En nu denk ik  dat je een heerlijke wagen gekocht hebt ! Dat Bi-fuel systeem heeft me altijd erg geïntergreerd ! wel duur in aankoop denk ik ! maar goedkoop rijden dan weer !!

en natuurlijk kan ik niet achterwege laten te vragen achter FOTO'S !!!

veel rijplezier !  8)

elmarconi

Citaat van: breakman op 18-06-2007 18:15:18
Dat Bi-fuel systeem heeft me altijd erg geïntergreerd !

geïntergreerd -> geintrigeerd

in·tri·ge·ren (ov.ww., ook abs.) door de geheimzinnigheid fascineren.

En d'r is niks geheimzinnings aan. Gewoon LPG. Klaar.
--
Autogas Inside . . .

breakman

Citaat van: elmarconi op 18-06-2007 19:40:42
Citaat van: breakman op 18-06-2007 18:15:18
Dat Bi-fuel systeem heeft me altijd erg geïntergreerd !

geïntergreerd -> geintrigeerd

in·tri·ge·ren (ov.ww., ook abs.) door de geheimzinnigheid fascineren.

En d'r is niks geheimzinnings aan. Gewoon LPG. Klaar.

excuses voor de typfout ! IK dacht dat dat niet onoverkomenlijk was maar ja  ::)

en wat de bi-fuel betreft gaat het niet enkel om LPG maar kan het ook met methaan gecombineerd worden !
Maar van de veronderstelling dat het hierover wel over LPG gaat vind ik de marketing stap van Volvo om dit aan te bieden op deze wijze fascinerend ! Geen enkel merk deed het toen !

En nu terug on-topic want dit heeft geen zin !

Simplicity

Breakman ik moet je teleurstellen woon in Belgiuuh maar ben een Nederlander maar ik zie mezelf meer als kosmopoliet (heb al in half europa gewoond)... ik woon in Bocholt vlak aan de grens en ik studeer in Hasselt (B) logistiek management.
De aankoop van de auto viel heel goed mee ,€8500. Gekocht van een zelfstandige makelaar dus nooit zware lasten moeten mee sleuren. Heb toen ook nog naar andere auto's (VW Passat, Saab 9-3,..) gekeken maar die zijn een stuk duurder... En het gaat wel degelijk om een Bi-fuel maar tegenwoordig leveren ze alleen de Bi-fuel nog voor aardgas en niet meer voor LPG.

Ik wil wel foto's posten maar euh... hoe doe ik dat???

breakman

zo : Hoe plaats ik een foto op het forum?

succes !!

Simplicity

breakman

ben geen voorstander van getinte ruiten maar das persoonlijke voorkeur !!

voor de rest : knappe wagen !! mooie kleur,juiste velgen eronder,dakspoiler ...  :eusa_clap:

Simplicity

Ik ben eigenlijk ook niet zo'n voorstander (nogal hoog pettuhmannuh-gehalte) van die getinte ruiten maar ivm met lichte vracht (geen achterbank) is het wel aantrekkelijk. En ja de velgen zijn niet mis maar ik wil toch over gaan naar 17" dat maakt de auto's net iets verder af maar dan moet ik eerst nog wat sparen dus als er mensen zijn die niet weten waar ze heen moeten met hun geld... :angel: