Wie kent deze Volvo 850 2.5 20V (NS-LP-93)

Gestart door onnaj, 19-06-2007 11:18:58

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Helemaal top dat je dit hebt willen doen! Nu ga ik zelf op korte termijn ook ff kijken!

De automaat is idd vrij traag...10,0 sec na de 100 ipv 8,9 sec voor de handbak. Dat is wel ff een stappie terug met de turbo van nu, maar dat is gewoon een kwestie van wennen. Vind overigens zelf een automaat wel lekker rijden en als je ff een keer in wilt halen hoef je niet meer terug te schakelen dat word voor je gedaan :P.

Nogmaals bedankt!

forza123

ik rij in een 2.5 20V automaat en traag, traag... mwoah :) ... hangt af van het andere verkeer he? ... meestal ben ik, zelfs met 'normaal' optrekken toch de snelste bij het stoplicht. En dan gewoon in de 'eco' stand.
Maar idd. als je het gaat vergelijken met een turbo ;) ...
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V

Edwin

Dit is ook wel een mooie FULL OPTION T-5 met automaat en electrische stoelverstelling!

Staat in Haaksbergen, misschien kent Johann hem wel??

Met al dat moois begint het bij mijn ook weer te kriebelen..... :eusa_drool:

gr. Edwin.  8)

JeroenV

Citaat van: onnaj op 19-06-2007 11:18:58
Wellicht heb ik interesse in deze volvo 850: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volvo/95345586-volvo-850-2-5-i-20v-automaat-1996-airco-leer-cruise-koopje.html%3Fxref%3D1

Van het defecte ABS lichtje schrik ik niet en van het deukje ook nie, ma was verder benieuwd of iemand deze auto kende en of iemand bijzonderheden aantreft bij dit kenteken??

He Janno ,

Mooi hoor zo`n silversand 850 , echt.
:eusa_hand:Denk er wel aan (misschien weet je het) dat het ABS lampje ook een kapotte ABS-CONTROLLER kan betekenen.
Die kosten nieuw volgens mij een honderdje of 6 en gereviseerd iets van rond de 250 euro.
Misschien kun je dat nog in mindering brengen.... :eusa_think:
Kun je trouwens niet een leuke S70 met bestaand G3 vinden?
Oke , die hebben al gauw 250.000km of meer maar dat hoeft zoals je weet geen punt te zijn.
Die van mij kostte zo`n 4000 met "wat werk" maar is nu klaar voor nog geen 4800....

Succes met je zoektocht!

elianmars

Citaat van: dennis-d op 22-06-2007 22:59:34
sorry was ik vergeten te vermelden, het schijnt de ABS sensor rechts voor te zijn , of de stekker verbinding daarvan. De eigenaar heeft hem deze week laten uitlezen.

Dit kan je op papier laten zetten, mocht het toch de ABS unit zijn, maar de verkoper zou ik wel vertrouwen.

Die foutmelding wordt (bijna) altijd gegeven als de ABS unit kapot is  ;)

onnaj

Ik heb al zitten zoeken naar een S70 op LPG G3, maar wil eigenlijk nu graag als ik toch een andere koop een automaat, ik vind dat gewoon zo relaxed rijden. En een S70 automaat op LPG is voor mijn budget nog nie echt te vinden.

De kilometerstanden maak ik me nie druk om, want ik weet als je de 850 gewoon netjes behandeld en netjes de beurtjes geeft deze makkelijk 5 ton of meer kunnen draaien. Zag laatst zelfs een T5 op internet voorbij komen met 720.000 km!!!

Ik denk zelf ook dat het de ABS sensor is, omdat deze inderdaad zulke foutmeldingen veroorzaakt, maar ik heb hier op t forum wel eens voorbij zien komen dat dit wellicht heel simpel te repareren is.

Enno

Hoeveel heeft die 2.5T van jou gereden ;)?

Nunki

Citaat van: Edwin op 22-06-2007 16:20:44
Dit is ook wel een mooie FULL OPTION T-5 met automaat en electrische stoelverstelling!

Staat in Haaksbergen, misschien kent Johann hem wel??

Met al dat moois begint het bij mijn ook weer te kriebelen..... :eusa_drool:

gr. Edwin.  8)

Da's mijn ex T-5. M'n forumsticker zit er nog op. In januari verkocht aan de desbetreffende persoon. Op zich een nette wagen. Er is wel het e.e.a. over te vinden op het forum...

onnaj

CiteerHoeveel heeft die 2.5T van jou gereden ?

Rond de 217.000 nog ma

Enno

Citaat van: onnaj op 23-06-2007 09:49:20
CiteerHoeveel heeft die 2.5T van jou gereden ?

Rond de 217.000 nog ma

En het is niet mogelijk een knappe S70 2.5-20V met LPi er voor in de plaats te vinden?

onnaj

Ja ma ik wil graag een automaat nu. Heb laatst een paar keer in een automaat gereden en vind da zo heerlijk rijden! Zeker nu ik meer rijd is dat ideaal. En een S70 automaat op LPi ben ik nog niet tegengekomen, want heb natuurlijk wel liever een S70 dan een 850 hoor. Ik heb gelukkig nog wel ff de tijd want heb wel een aantal reacties gehad op mijn auto ma nog niet echt serieuze.

Heb ook nog een hele mooie Volvo 960 Ambassadeur (2.5 24V) gezien trouwens op LPG G3, vind da ook nog nie eens zo verkeerd. Helemaal creme leder en alles erop en eraan. Weet alleen nie hoe betrouwbaar die zijn vergeleken met een 850/S70.

Ludo

Citaat van: dennis-d op 23-06-2007 21:42:12
we hadden bij mijn vorige werkgever 3 van die auto's op gas lopen .
1 is uitgebrand, en de ander weet ik niet pcies wat , maar heel veel problemen op gas.
1 was er probleemloos

vertel er ook even de achtergronden bij aub, anders gaat dit wéér nergens over.  ::)
waarom of waardoor uitgebrand?.
waarom en welke problemen?.
en waarom kan nr3 wél probleemloos?.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: