Inhouden bij hoge belasting.

Gestart door Powermike, 21-06-2007 21:19:45

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Powermike

Zondag middag, dus wat ga je doen ??? Aan de Volvo sleutelen. Nog steeds geen tijd gehad om naar de dealer te gaan.......Nog steeds geen gehoor van mijn turbo.....Wil op geen manier meer meewerken met de rest. Na alle
slangen te hebben nagekeken geen oplossing. Nu trek wel de volgende slang vacuum lijkt het wel ( Zie foto )
Zou dit met het niet werken van de turbo te maken hebben ???

Als ik handmatig gas geef, dmv de gaskabel onder motorkap, trekt de volgende slang vacuum. Gelijk vallen de toeren terug.

Emiel

Dit had Mehn dacht ik ook, binnenwerk van die turboslang was kapot. Toch Maikel?  ;D ;)

Eugene

Dus toch een IC slang ;)

Dit heeft niet met het niet werken van de turbo te maken. De turbo werkt niet omdat ide slang implodeert . Vervang die slang maar eens door een andere, dan werkt alles weer prima...

If it's not blown, it sucks...

Powermike

Dus je bedoeld dat de slang te flexibel is geworden, en dus de aanzuig kracht niet meer aan kan ???

Eugene

Citaat van: Powermike op 01-07-2007 15:46:39
Dus je bedoeld dat de slang te flexibel is geworden, en dus de aanzuig kracht niet meer aan kan ???

Voordat je auto druk maakt heeft ie vacuum. Dus implodeert de slang. Doordat dit gebeurt kan de auto niet meer op toeren komen en dus de turbo geen druk maken, dus blijft de slang zo zitten. Wanneer je die slang vervangt door een nieuwe/andere is het probleem gewoon over.

Zoals Emiel al aangeeft is deze van binnen gescheurd

Johann

haRtV70R

[move][/move]

Powermike

Net bij wijze van proef een PVC pijp aan de binnenkant van de IC slang gezet, precies op maat. Wat dus niet meer toelaat dat de pijp vervormt. Helaas, nog steeds geen power. Denk nu zelf ook aan een verstopte IC. Maar hoe zou dit kunnen komen ??

Joachim1

Tja denk ook dat de IC gewoon dicht zit,mischien met veel olie+vuil pfff als dit het
probleem is gaat je roffel strax weer heerlijk lopen  :o

Powermike

Is dat zelf op te lossen ????

Joachim1

Tja kan wel maar dan moet je de IC denk ik doorspoelen met vuil/vet oplosser ofzo?
Mischien beetje druk opzetten met een compresso....en er zit ook een gaatje onder in de IC
maar die is wel heeeel klein,anders haal je de slangen los en mik je er een sleut benzine in en dan doorblazen  :eusa_whistle:

Eugene

Johann

Het vacuum waar jij het over hebt is tussen gasklep en blok. In het inlaatspruitstuk dus.
Alles voor de gasklep zal vrijwel geen vacuum zijn behalve de onderdruk van het lange aanzuigtraject en de weerstand van het filter.

Ik denk zelf dat de turbo stil staat.

Eugene

Citaat van: Johann op 01-07-2007 18:00:25
Het vacuum waar jij het over hebt is tussen gasklep en blok. In het inlaatspruitstuk dus.

Owja, klopt  :eusa_wall:

Maikel had wel iets wat hier erg op lijkt. De slang implodeerde zodra je gas gaf. Bleek dus achteraf van binnen uit ingescheurd.

Zou de turbo dan zijn vastgelopen, normaal is het niet zo snel van functioneren naar compleet kapot?

Haal de slang er eens af Mike, en bekijk eens hoe deze van binnen uitziet?