Hoe is het mogelijk... een verhaal.

Gestart door T-5Richard, 22-06-2007 13:46:03

Vorige topic - Volgende topic

Soulfly

Als je zelf jaren Alfa hebt gereden, herken je jezelf direct in het verhaal van 850_estate natuurlijk.
Denk er ook nog wel eens aan terug, heb er 6 gehad in totaal... Blijft ook wel eens jeuken hoor.

Dus tjah, best kans dat naast Hans meer ex-alfisti zich opeens geroepen  voelen zich te melden in deze opgraving :P

Hans Duiven

Citaat van: Soulfly op 11-12-2008 20:36:54
Als je zelf jaren Alfa hebt gereden, herken je jezelf direct in het verhaal van 850_estate natuurlijk.
Denk er ook nog wel eens aan terug, heb er 6 gehad in totaal... Blijft ook wel eens jeuken hoor.

Dus tjah, best kans dat naast Hans meer ex-alfisti zich opeens geroepen  voelen zich te melden in deze opgraving :P

Sjips, Ik had de datum niet gezien...  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Dumb Phuck of the week zulen we maar zeggen  ;D

MichielMaas

Citaat van: 850 T5 Freak op 22-06-2007 20:08:09
Hmm wat heb ik nu toch voor de deur staan  :P

een Frod S40 met een dikke vette 4 cilinder 1.8 van Frod, mun baas weet wel wat hij mee geeft zeg  :eusa_wall:

http://i53.photobucket.com/albums/g47/volvo850turbo/leuning004.jpg

Ik vind dat stukkie bumper links al mooier dan de S40

MichielMaas

Ik snap de keuze die je hebt gemaakt, maar rrrrook ik heb verschillend Alfa's versleten; 2x Alfetta 2.0, 1x Giulietta2.0, 1x 75 1.8. Super auto's zeker met de Nord motoren.

Voor mij is het genoeg geweest, Ik blijf het mooie aoto's vinden en ik snap als je voor de lease mag kiezen het een lastige keuze is maar de V50 is ook een heeeel mooie automobiel. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Heel veel fijn km ermee. Zwaai je gewoon naar al de Alfa's die je tegenkomt.  ;)

reneetje

Heb vroeger ook diverse Alfa´s gehad , maar 1 ding is nog niet veranderd:

Auto's ontwerpen kunnen ze wel , maar bouwen niet..... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

GeertG

Hé, ik ben ook een alfist, ik heb nu nog twee volle kratjes thuis staan  :eusa_dance:
Zeer tevreden over, nooit problemen mee, op af en toe wat overmatig schuimvorming na (maar dat lag aan het gerst)  :eusa_shifty:
Elke keer is het weer genieten.

:D

edit:
on topic: bedenk me net dat ik wel eens in een 'sud' van een vriend heb gestuurd heel lang geleden en dat de ouders van een ex-vriendin ook altijd Alfa reden. En trouwens een jaartje of 3 terug paar keer met een Alfa van het werk op pad geweest. Wat me van dit alles is bijgebleven dat het lekker sportief stuurde
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Rogers XC 70 2000

Citaat van: GeertG op 12-12-2008 09:09:29
Hé, ik ben ook een alfist, ik heb nu nog twee volle kratjes thuis staan  :eusa_dance:
Zeer tevreden over, nooit problemen mee, op af en toe wat overmatig schuimvorming na (maar dat lag aan het gerst)  :eusa_shifty:
Elke keer is het weer genieten.

:D

;D ;D ;D

Dan ben ik in 2 opzichten alfist...

Overigens wel grappig dat hier veel lieden zijn die vroeger gek waren (en misschien nog zijn) op Alfa, maar nu (ook) een zwak hebben voor Volvo.

Van uitersten gesproken...

Of zou het te maken hebben met het feit dat de beide merken "karakterbakken" maken?

Eugene

Heb "vroeger" ook wat Alfa's gehad. 2x 33 16v (1 om te rijden, 1 voor onderdelen) en een GTV6 uit 1982.

Van die sloop 33 ligt nog een hele berg onderdelen in de weg, toevallig nog iemand die ik daar blij mee kan maken?  :eusa_think:

If it's not blown, it sucks...

Marc O.

Tja, zelf ook een Alfa gehad. Een 90 2.5 V6 QO. Klote auto, altijd stuk. Maar je had dan tenminste wel een karaktervolle defecte auto op de oprit staan  :eusa_doh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 12-12-2008 10:41:13
Maar je had dan tenminste wel een karaktervolle defecte auto op de oprit staan  :eusa_doh:

;D ;D

2 goede vrienden zijn Alfa-gek. De 1 rijdt inmiddels Toyota, stukken betrouwbaarder. De ander rijdt momenteel een 166 3.0 V6 automaat uit 1999. Vorige week uurtje in gestuurd. Rijdt absoluut niet verkeerd, maar hij moest zelf na een uurtje in de V70 ook toegeven dat dat de betere auto was. Natuurlijk heeft zo'n Alfa karakter, maar het vreemde is dat z'n huidige 166 uit 1999 veel anders in elkaar steekt dan z'n vorige 166 van 1998 (wisselende bouwkwaliteit om het netjes uit te drukken :eusa_whistle: )

Jammer van de betrouwbaarheid, anders had ik er ook graag 1 gehad.

Falappa13

Ik rij nog steeds Italiaans (Ducati en Lancia), maar nu ook Volvo en het verbaasde mij dat er zo'n "harde kern" 850 (etc) liefhebbers is. Dat zijn ook wel de taferelen die je bij Italiaanse auto- en motor merken tegenkomt. Ik ben dus ook van menig dat het een gevoelskwestie / emotie is. Er waren destijds (Alfa 33) maar weinig merken met een 1300 cc blok in hun lijn, die fluitend 210 km/h haalde (en dan niet dat de onderdelen je om je oren floten...) Alfa wel. Vaak als je een icoon neerzet, Alfa 75 (IMSA), Alfa 33, Volvo 850 (Jan Lammers en Rydell), etc blijf je een schare trouwe Fans houden. (weemoed naar die tijd)
Zelf heb ik veel km's gemaakt met een aantal Alfa 155's (optisch ook wel dichtbij een 850) en nooit echte problemen gehad. Toch met één bijna 300.000 km gereden.
Maar ik weet nu, zo zie je maar "nooit te oud om te leren", dat mijn Lancia straks gewoon vervangen wordt door nog een Volvo !!!  :eusa_drool:

J a a p

Mijn vorige auto was ook een Alfa: een 156 1.8TS op LPG. Reed fantastisch, maar ik miste toch wel wat power, vooral onderin. Veel aan gedaan, beige leer, verlaagd, andere uitlaat, chip...vind het nog steeds een hele mooie auto, en baal ervan dat ik hem niet erbij kon houden.

foto:

Wannabe C70 rijder.

Eugene

Citaat van: J a a p op 16-12-2008 20:19:16
Mijn vorige auto was ook een Alfa: een 156 1.8TS op LPG. Reed fantastisch, maar ik miste toch wel wat power, vooral onderin. Veel aan gedaan, beige leer, verlaagd, andere uitlaat, chip...vind het nog steeds een hele mooie auto, en baal ervan dat ik hem niet erbij kon houden.

foto:

http://i143.photobucket.com/albums/r146/Jaap01/Fotos-0006.jpg

Nice!

Mooie kleur ook  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

walter leever

Er is toch ook zoiets als een 156GTA :eusa_silenced:

idd mooie wagen :eusa_clap:

Guido S70

Die kleur is Proteo Rosso, de kleur van de conceptcar in '96 of '97, en dus zo ongeveer heilig voor alle liefhebbers van de 156.

De mijne was gewoon zilver, of Grigio Chiaro zoals de Italianen dat dan mooier kunnen zeggen. Wel een 2.4 jtd 5-cilinder, dus aan de roffel was ik al gewend. Gechipt naar 166 pk was het een behoorlijk rappe wagen. Zwart leer, houten stuur en zelfs een zelf getatoeëerde tankdopklep...

Ik heb er een hoop aan veranderd. Zo was ie toen ik em kreeg:

En toen ik zo'n beetje klaar was met aanpassen: