T5Roffel

Gestart door Lampje, 19-09-2009 08:36:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lampje

Het gaat goed aflopen. Schade is iets meer dan 800 Euro.

Carterpan is idd gescheurd. Deel van subframe is keurig in het midden omgebogen, gaan ze weer terugbuigen.

Deel van de uitlaatafdekking (volgens mij ergens bij de kat) is omgebogen, gaan ze weer rechtbuigen. Olieleidingen en achteras zijn er ongeschonden uitgekomen, evenals de benzinetank en uitlaat :eusa_dance:

Verdere details vertel ik later nog wel eens als ik de schade succesvol heb kunnen afronden :eusa_whistle:

Bedankt voor jullie medeleven!


Lampje

Mijn vrouw reed met een Escort van dagwaarde f 5.000 (de tijd dat de valuta nog hard was...) op de linkerstrook van de A28 in de regen. Het schemert al. Herkenbare situatie.

Ineens allemaal remlichten en ze klapt op haar voorganger. Achter haar klapt er een automobilist in haar achterbak.

Die ontkent alles, maar feit is dat hij in haar achterbak zit.

Wat keert de verzekering uit via díe automobilist? f 200,-! Terwijl er voor f 2.000 schade was!

Wat is de redenatie?

Op de snelweg stond een wrak geparkeerd. Mijn cliënt is daar op ingereden en we vergoeden pro rato de schade.

Als je met ooit met een dergelijk verhaal met een kluitje in het riet wordt gestuurd, nooit akkoord gaan!

Uiteindelijk kreeg ze na enig gemor van haar verzekeringstussenpersoon (was blijkbaar gevolmachtigd tussenpersoon, die zelf schade mocht behandelen) f 1.000. Dat was net genoeg om beun de voorkant én achterkant op te laten knappen...

Freakybaby

Citaat van: Lampje op 23-09-2009 16:28:34
Wat is de redenatie?

Schade totaal is 2000,- de helft is haar schuld (zij is immers erop geklapt, voordat die ander haar koffer in schoof) dus uitkering max 1000,-

200 is wel heel erg aan de lage kant, maar je geeft zelf aan dat die 1000 genoeg was om voor EN achter op te knappen, terwijl alleen de achterkant betaald diende te worden. Dat gaat op bij een semi directe schade. Sta jij al 5 minuten stil op de rijbaan dan is het idd een geparkeerd wrak. Dan mag je gaan aantonen dat je alles in je macht gedaan hebt om dat wrak daar weg te halen en zo het ongeluk te voorkomen, anders komt dat er bij jouw verzekering nog bij op.

Je moet heel goed het jargon van een verzekeraar begrijpen om er genoeg geld uit te trekken, maar dat komt ook grotendeels door frauduleuze en zeer hoge schade ramingen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Marc O.

#18
Citaat van: Freakybaby op 23-09-2009 17:29:11
Citaat van: Lampje op 23-09-2009 16:28:34
Wat is de redenatie?

Schade totaal is 2000,- de helft is haar schuld (zij is immers erop geklapt, voordat die ander haar koffer in schoof) dus uitkering max 1000,-

200 is wel heel erg aan de lage kant, maar je geeft zelf aan dat die 1000 genoeg was om voor EN achter op te knappen, terwijl alleen de achterkant betaald diende te worden. Dat gaat op bij een semi directe schade. Sta jij al 5 minuten stil op de rijbaan dan is het idd een geparkeerd wrak. Dan mag je gaan aantonen dat je alles in je macht gedaan hebt om dat wrak daar weg te halen en zo het ongeluk te voorkomen, anders komt dat er bij jouw verzekering nog bij op.

Je moet heel goed het jargon van een verzekeraar begrijpen om er genoeg geld uit te trekken, maar dat komt ook grotendeels door frauduleuze en zeer hoge schade ramingen.

Waarom is een auto die met wat schade stilstaat op de rijbaan ineens na x-tijd een wrak met een waarde van slechts een paar honderd euro?
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Lampje op 23-09-2009 13:41:54
Deel van subframe is keurig in het midden omgebogen, gaan ze weer terugbuigen.




Kan dat geen kwaad?  :eusa_think:

UserID6342

mee eens. Had als ik jou was ook liever een ander gebruikt, goed subframe gemonteerd en voor het geld hoef je het niet te laten, als ze dat frame gaan trekken / richten / weet ik wat, ben je aan uren nog duurder uit als compleet vervangen.  Plus je weet zeker dat het goed is.

Maar ik ben jou niet ;D

Sbv

Er is vast nog wel een gebruikt subframe ergens op het forum. Marcel ?

Ik zou zelf niet zo blij zijn met een uitgedeukt frame

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-09-2009 22:54:25
Er is vast nog wel een gebruikt subframe ergens op het forum. Marcel ?


Jep  ;)

Lampje

Jammer maar helaas: de buitenkant van de carterpan is weliswaar exact gelijk, maar de binnenkant niet (20V vs T5).

Mijn garage is bang dat er olietekort optreed indien ik bijv. een scherpe bocht in rijd.

Heeft er iemand toevallig een carterpan van een T5 die exact past? Desnoods te leen totdat ik een definitieve gevonden heb?

Groet en bedankt.

Lampje

Nou, poging 2: Eugene was zo vriendelijk mij te helpen aan een T5-pan. Ding ingeleverd om 01:00AM en ze zijn vanochtend aan het monteren geslagen. Weet iemand hoe lang de vloeibare pakking moet drogen?

Moet dat drogen zónder de olie in het carter of mét?

Lampje

Eugene bedankt,

de Roffel rijdt weer dankzij jou pan! :eusa_clap:

Voor de liefhebber: carterpan van 20V rond 1994. Mag weg voor een lekkere fles Rioja!

thijsj


Lampje

Welke horen er dan onder? Ik kreeg er zwarte stalen velgen bij :eusa_think:

Thijssie!