Neck breekt niet zo hard meer

Gestart door Barry_C70, 16-01-2007 10:42:42

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

Lately I get the feeling that my car isn't pulling as hard as it used to, by that I mean it still pulls hard, but not AS much as I remember when I bought it. My neck doesn't snap back as much as it used to. No my neck didn't get stronger from all the drag race starts  :evil:

I'm going to be changing the oil this week because it's due for a change after mileage, but was wondering if that might be the reason my butt-meter isn't feeling the G's like it used to or am I just getting used to the power that I have and am I coming down with a case of Johannitis.

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eugene

Je raakt gewend aan de pk's. of je nu 240pk, 300pk of 500pk hebt. Je raakt eraan gewend en wil altijd meer ;D

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Citaat van: Eugene op 16-01-2007 11:23:48
Je raakt gewend aan de pk's. of je nu 240pk, 300pk of 500pk hebt. Je raakt eraan gewend en wil altijd meer ;D

Inderdaad... Net als bij geld, ik heb nu al zo veel, maar wil nog meer  ::)

;D ;D

Ff serieus: je raakt eraan gewend denk ik; al heb ik maar een 20V, dat in de stoel gedrukt worden heb ik nie ;)

thuur

Yep, kwestie van gewenning. We zouden een technische discussie kunnen hebben als je met objectieve metingen kwam (meten=weten ;)).

Als de auto voor een beurtje moet, laat dan meteen alles nazien en vervangen wat vervangen moet worden. Als b.v. de bougies ver op zijn merk je dat wel hoor.

So, I guess your neck did become stronger :evil:

Gr ;D

M a r c

Er kan ook gewoon technisch iets mis zijn natuurlijk...  bougies/luchtfilter/katalysator vervuild?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Citaat van: Eugene op 16-01-2007 11:23:48

Ben ik het niet mee eens ;)

Er zijn gedurende de paar jaar dat ik de roffel nu rijd een paar momenten geweest dat hij niet ging zoals ik wilde. Vaak bleek er dan toch iets mis te zijn of de roffel had behoefte aan een langere rit.

Niek

Ik heb een 10V, en vondt dit in het begin kei goed lopen. Nu begin ik hem steeds trager en trager te vinden, terwijl er met de roffel zelf verder niets mis is (motorisch dan, voor dat andere--> zie geƫrgerd topic).
Dus ik denk toch wel dat het enigzins went, zoals Eugene zegt.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Eugene

Citaat van: Niek op 20-01-2007 01:55:25
Dus ik denk toch wel dat het enigzins went, zoals Eugene zegt.

Jup, anderen vinden mijn auto erg snel. Ik weet ook wel dat ie snel is, maar omdat ik eraan wen is de kick, en daarmee het gevoel van snelheid altijd minder op den duur. De eerste keer dat je gas geeft nadat de auto gechipt is, weet je niet wat je meemaakt. Na 2 maanden is het zo normaal dat je op zoek gaat naar een grotere turbo ;D

Ludo

Citaat van: Eugene op 20-01-2007 12:10:46
De eerste keer dat je gas geeft nadat de auto gechipt is, weet je niet wat je meemaakt. Na 2 maanden is het zo normaal dat je op zoek gaat naar een grotere turbo ;D

het is maar waar je voor jezelf de grens legt (of waarmee je tevreden bent) niet meer of niet minder.

bij een vraag om een atmosferische motor te chippen word er vaak gezegd, spaar of ga voor een turbo.
in dit straatje van grotere turbo's, grotere koelers en weet ik wat nog allemaal, kan je dan ook zeggen, spaar voor een porsche, lamborgini of ferrari of...
er is altijd baas boven baas....
;)

thuur

Barry, is er nog iets uitgekomen ???

Ik heb onlangs mijn gare turbo vervangen door een minder gare ;D, draagarmen nieuw, veerschotelrubbers nieuw, verlaagd, uitgelijnd, etc. Maar ik krijg de auto niet meer aan het 'torque-steeren'. Komt dat omdat het onderstel nu op orde is, of liggen er echt een stuk of 50 dooie ponnies onder de kap?

Voor de rest is alles op orde. Ik zal het K&N-etje straks nog eens schoonmaken (ja weinig olie), ontsteking is nieuw, katalysator hangt aan de muur in de garage, ....

Gr :-\

Eugene

Je raakt er aan gewend en daarnaast zal het upgraden van het onderstel ook helpen...