mistlampen voor

Gestart door Swedish Terror, 28-05-2007 12:06:39

Vorige topic - Volgende topic

Swedish Terror

Hallo volvo rijders heb een probleem met mijn mistlampen voor.
Heb alles aangesloten en ze willen niet branden. :eusa_doh:Heb stroom bij zekering 18 en bij de schakelaar  heb een relais nr 130 in zekering kast gestopt niets maar nu las ik dat er iets door gebrugt moest worden wat bedoelen ze daarmee.ik heb een volvo 850 2.5 10v van bj 96. wie kan mij helpen

Marc O.

Domme vraag misschien: heb je gecontroleerd of de lampjes zelf niet kapot zijn?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vertigo

Ronnie,

Er moet een draadje aangesloten worden vanaf het stadslicht naar de mistlampen. Dit draadje zorgt ervoor dat de mistlampen alleen kunnen branden icm stadslicht of dimlicht.
Heb het zelf 2 jaar geleden ook ingebouwd. Heb de handleiding alleen niet meer.
Als de lampen en zekeringen heel zijn en je de verlichting aan hebt staan, dan moeten de mistlampen ook branden indien alles op de juiste wijze is aangesloten.
Ik denk dat je de schakeling met het stadslicht nog niet goed hebt aangesloten.

Swedish Terror

oke bedankt zal het eens proberen

Swedish Terror

vertigo het relais komt toch in het groene blokje in de zekeringskast bij de pedalen links ondering

Vertigo

Citaat van: Swedish Terror op 28-05-2007 12:27:49
vertigo het relais komt toch in het groene blokje in de zekeringskast bij de pedalen links ondering

Hmm, ik weet uit mijn hoofd niet meer precies waar die geplaatst werd. Maar er zijn hier vast wel anderen die dat wel weten.

Maar heb je dat draadje naar de stadslichten nou aangesloten of niet? En er is ook een draadje doorverbonden met de schakelaar van de mistlampen achter?

Swedish Terror

heb het draadje naar de stadslichten aangesloten en dan branden de mistlampen  constant kan deze dan niet uitzetten met schakelaar op het dashboard heeft iemand misschien nog een inbouw handleiding liggen?

Swedish Terror

ik denk dat het een ritje naar de dealer word want ik weet het niet meer

volvogjrt82

Hallo

Ook ik heb heb hetzelfde probleem heb orgine schakelaar in dashboard gezet en orginele lampen geplaatst maar helaas het werkt niet heb een relais geplaatst op plaats 201 van de dealer tekening gekregen.Maar heb op de schakelaar alleen een spanning op de draad die dashboard verlichting geeft en verder niets.
Zou ze grag werkend willen hebben ze zitten er niet voor niets op nu.

Gr Peter Oud 850 lid en sinds kort weer nieuw lid met een V70

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

Swedish Terror

yes ze branden eindelijk Geert jan bedankt en andere jongens ook voor de info .

Geert-Jan

Citaat van: Swedish Terror op 24-06-2007 17:27:19
yes ze branden eindelijk Geert jan bedankt en andere jongens ook voor de info .
Mooi zo. :eusa_clap:
En geen dank, daar hebben we het forum voor om elkaar te helpen, toch? :eusa_whistle:

volvogjrt82

Hallo

Nou graag zou ik meer info hebben omtrent het laten branden van de mistlampen voor.Waar en hoe moet het overbruggingsdraadje op aangesloten worden?En die grote relais waarom moeten die eruit en moeten ze ook weer terug? Mischien domme vragen hoor maar ja wil de lampen wel laten branden.
Mag ook em ail sturen op: pamverschuren @ versatel.nl

Groetjes Peter

Geert-Jan

Citaat van: volvogjrt82 op 25-06-2007 12:59:23
Hallo

Nou graag zou ik meer info hebben omtrent het laten branden van de mistlampen voor.Waar en hoe moet het overbruggingsdraadje op aangesloten worden?En die grote relais waarom moeten die eruit en moeten ze ook weer terug? Mischien domme vragen hoor maar ja wil de lampen wel laten branden.
Mag ook em ail sturen op: pamverschuren @ versatel.nl

Groetjes Peter
Even goed de link doorlezen help wel denk ik.
Op de foto kan je zien hoe ik het draadbrugje heb gemaakt, normaal zit daar een op een relais lijkende stekker in met de juiste verbinding voor europa.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13299.msg217043#msg217043

volvogjrt82

Hallo

Eindelijk het probleem opgelost met de mistlampen.Moest gewoon 2 relais plaatsten onder in het dashboard en zo waar ze werken nu in combinatie met grootlicht

Dus geen overbrugging nodig gehad relais geplaatst op 201 en op 113

Gr peter