CD speler

Gestart door LekkeRRRR, 27-05-2003 19:53:14

Vorige topic - Volgende topic

LekkeRRRR

Mijn kids zijn het eens. 't Is maar niks. M'n dochter vindt het een s*h*i*t auto omdat er geen CD-speler inzit en mijn zoon heeft 'm nog helemaal geen blik waardig gegund. Omdat ie groen is!
Nou, die komen in het vervolg op zaterdag maar mooi naar huis lopen....

Anyway. 'k Had min of meer verwacht dat in een R een CD-speler toch wel tot de standaarduitrusting gerekend mocht worden. Als er dan toch al zo'n verstopt doosje in zou moeten zitten, waar zouden ze dat dan verstopt kunnen hebben?
En als er geen doosje inzit, dan overweeg ik toch om de SC601? maar te vervangen door mijn CD/MP3 speler die in de 740 zat. Is er ergens een uitbouw-beschrijving voor die hoge radio's?

Jan

Reitse

Volvo-radio's demonteer je vrij simpel.

Aan de zijkanten van de radio vindt je ter hoogte van de middenlijn (moeilijker kan ik het bijna niet omschrijven) twee rechtopstaande rechthoekjes. Druk die in en er komen twee handvatjes naar buiten springen. Daarmee trek je de radio er zonder moeite uit.

Succes!

gelebanaan

Hoi Jan,

Uitbouwen is een eitje, druk op de langwerpige plaatjes aan de beide zijkanten van de radio. Er komen twee handles uit waar je de radio mee uit het dashboard kan trekken. Als er een wisselaar in je auto zou zitten dan zou deze waarschijnlijk achterin ergens zijn ingebouwd. Mogelijk onder de laadvloer of in een zijpaneel van de laadvloer. Mogelijk dat je een wisselaar op de kop kunt tikken? Ikzelf vind de Volvo radio's mooi bij het interieur passen en ze zijn niet diefstalgevoelig.

Succes met je keuze.

LekkeRRRR

Dank voor de tips. 'k Heb zojuist de auto nog een keer op zijn rug gelegd en helaas geen wisselaar gevonden. En ik weet ook niet of ik zo'n ding ga aanschaffen want ik vind ze nogal prijzig (temeer daar ik al een standaard ding heb wat audio CD's en MP3 CD's afspeelt en ik ook nog de aanschaf van een 966R overweeg en die kosten ook nogal wat heb ik gezien).

Wel is het inderdaad een fluitje van een cent om de radio te demonteren... Om vervolgens vol verbazing te zien dat er heel wat meer kabeltjes aanzitten dan aan een standaard autoradio. Ik heb het niet geprobeerd maar ik veronderstel dat die grote en kleine platte connector gewoon in de connectoren van die andere radio kunnen (ze noemen het geloof ik 'standaard'). Maar wat is de functie van die grote en kleine ronde (DIN-zoveel) connectoren?

Jan

gelebanaan

Jan,

Ik ben bang dat je een verloop van "Volvo" naar "ISO" moet aanschaffen om je andere radio aan te sluiten. Deze zijn overigens gewoon in de handel te krijgen. De "tig din"  :) aansluiting is van je versterker! Ook hier moet wel een verloop voor te krijgen zijn.......

Trouwens kleine ronde din?! Dat is de aansluiting voor de CD-wisselaar. Misschien toch ergens verborgen?  :D

Raf

heb je ook onder je voorzetels gekeken?

Raf
De gustibus non disputandum est!

LekkeRRRR

Ha... het ene kleine 'din' heb ik, nu het andere kleine 'din' zoeken....  ('k Vrees met grote vreze)

'k Heb nog snel even onder beide 'zetels' gekeken, doch daar zit geen wisselaar (volgens mij kan dat er onder de bestuurdersstoel ook niet meer bij; onder een schietstoel zit nog minder motoriek  :) )

Jan

micdee

Citaat van: LekkeRRRR op 27-05-2003 21:50:00
Dank voor de tips. 'k Heb zojuist de auto nog een keer op zijn rug gelegd en helaas geen wisselaar gevonden. En ik weet ook niet of ik zo'n ding ga aanschaffen want ik vind ze nogal prijzig (temeer daar ik al een standaard ding heb wat audio CD's en MP3 CD's afspeelt en ik ook nog de aanschaf van een 966R overweeg en die kosten ook nogal wat heb ik gezien).
Jan

... maar uhm om je toch wat (meer)geld te besparen... kijk eens op flitsservice.nl want je kan evt ook het aanschaffen van een 975R overwegen...
Of zoek FF op dit forum naar 975 er is hier ook al een thread over/van... scheelt wel een hoop duiten t.o.v een 966