Originele Volvo verstralers

Gestart door Domaso, 19-04-2007 22:02:29

Vorige topic - Volgende topic

zilver850

Citaat van: thuur op 19-07-2007 10:49:15
Citaat van: denkweb op 19-07-2007 09:49:07
Citaat van: zilver850 op 18-07-2007 22:54:25
Citaat van: -D©©©L- op 21-04-2007 20:25:09
alleen afgeraden voor turbo modellen i.v.m. koeling
Hoe bedoel je dit ivm koeling, beetje off topic maar ik zat vanavond wat te klooien met de auto en toen zag ik dat mijn grill bekant helemaal word afgesloten door een plastic plaat(is origineel van volvo), ik zat nu wat te zoeken toen kwam ik dit bericht tegen van die verstralers. maar zo'n plaat houd toch veel meer lucht tegen!!!
heb trouwens geen turbo maar een '93 2.5 10V

Als het is wat ik denk dat het is:

Die plaat waar je het over hebt is dan een optie; die wordt in winterlanden (Scandinavië) achter de grill geplaatst om in de winter sneeuw en dergelijke buiten de auto te houden. Koeling is op dat soort momenten het probleem niet, dus kan die plaat geen kwaad. Echter; in ons klimaat en met ons huidige weer zou ik die plaat er toch eens heel rap uit halen! Zeldzaam iets in NL in ieder geval...

Klopt. Die plaat is om overkoeling te voorkomen in erg koude landen. Op mijn GLE zat zo'n zelfde plaat, ik heb echter nooit iets gemerkt dat de motor te warm liep. Ook niet in de zomerse files. Toch heb ik hem weggehaald. Let op, want de klemmetjes kunnen ver springen. Eentje ligt nog ergens in de Ardennen.. :-[

Gr ;)
Dacht wel dat hij daarvoor diende, heb hem erook maar afgehaald. En dan kijken we van de winter wel weer.
bedankt u drieen voor de info
gr richard

Snellebaksteen

Let op, want de klemmetjes kunnen ver springen. Eentje ligt nog ergens in de Ardennen.. :-[
Dan springen ze wel heeeeel erg ver ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Snellebaksteen op 19-07-2007 13:03:00
Let op, want de klemmetjes kunnen ver springen. Eentje ligt nog ergens in de Ardennen.. :-[
Dan springen ze wel heeeeel erg ver ;D

Niet dat de Ardennen ver zijn voor mij, maar ik reed op een mooie warme zomerdag de Ardennen in. Na een grote klim besefte ik pas dat ik de plaat nog achter de gril had zitten. Ter plekke maar even gedaan :-X

Gr ;D

Volvo 850 Eindhoven

waarom geen montage achter de grill :eusa_shifty:
kijk eens in mijn weblog miss een idee  ;D
hier dus

(persoonlijk vind ik ze voor de grill minder mooi) misschien kun je er iets mee (of ben ik te laat in dit topic) :eusa_shifty: ;D
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.