Advies gevraagd! PS3 of PC????

Gestart door haRtV70R, 30-06-2007 16:28:10

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Ach, in dat soort gevallen kan je altijd zelf het beste google gebruiken en voor je zelf kijken wat de reviews zeggen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

haRtV70R

En dit?: (Dell):

Onderdelen:

Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6420 Processor (2,13 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache)

Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands

Dell™ 20-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E207WFP) - Europees

2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]

500 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache

16x DVD+/-RW-station

256 MB nVidia™ GeForce® 8600GTS grafische kaart

Geintegreerde Dolby 7.1 audio

Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY)

Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart

Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer

Totaal: 1149 euro.. :eusa_think:
[move][/move]

MarkoC70T5

Citaat van: haRtV70R op 01-07-2007 19:52:39
En dit?: (Dell):

Onderdelen:

Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6420 Processor (2,13 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache)

Dell™ 20-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E207WFP) - Europees

500 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache

16x DVD+/-RW-station

256 MB nVidia™ GeForce® 8600GTS grafische kaart

Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart

Totaal: 1149 euro.. :eusa_think:

De videokaart die er bij zit is niet echt geweldig.   ben bang dat je voor het einde van het jaar moet gaan upgrade zeker als je een grote TFT scherm er bij hebt zitten wil je nog wel op een hoge resolutie draaien.   de GTS is toch een instap kaart.
daar boven zitten nog de  GT en GTX modelen.  geheugen is niet super van belang.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Turbo-Geek

You get what you pay for ...
Het geheugen is minder snel en zeker niet bepaald voor de snellere cpu's die je wellicht later wilt plaatsen (1333mhz bus)
De 8600 presteerd op ongeveer de helft van de 8800 en dus niet echt de keuze met serieuze gaming (PS3) in mind
USB muis met 2 knoppen, niet echt wat je wilt met gaming (kom je knoppen te kort)
Hdu met slechts 8mb cache en GEEN Sata-2 standaard
20 inch ipv 22" screen
Cpu is minder snel
En ga zo maar door.

Niks mis met die Dell hoor, maar als je eerst voor een PS3 wilt gaan en dan besluit om te gaan gamen op de PC dan is die Dell zeker niet de beste keuze.
De Dell is zeg maar een prima allround multimedia PC, niks meer niks minder.

haRtV70R

Mooi, dan weet ik dat ook. Had ook al zo een idee, maar wilde het ff voorleggen in de ''groep'' ;D

Geen Dell dus.
[move][/move]

Turbo-Geek

Het is maar wat je met de PC wilt doen, daar moet je heel eerlijk in zijn zeg maar.
Dat gekoppeld met het budget bepaalt dan in grote lijnen wat het wordt.
Eigenlijk net als het kopen van een auto :)

OMD

Een TFT zal nooit net zo goed zijn als een CRT scherm voor gamen, dat is een ongeschreven regel echter is wel zo dat de schermen beter zijn voor je ogen, een stuk rustiger om het zo maar te zeggen...
Goede TFT schermen zijn moeilijk te vinden, mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar Eizo maar die zijn over het algemeen een stuk duurder :(

Ik vind dat systeem wat je hebt samengesteld een leuk systeem! kan je voorlopig mee door de bocht ;)

FRANQ

persoonlijk vind ik dat als je de samsung en de sony schermen naast elkaar zet dat sony 10x beter (mooier) beeld heeft.

verder zou ik voor een mediacenter gaan (staat ook erg mooi tussen je sterioinstallatie)

een ps3 zou ik zelf te snel op uitgekeken zijn.

wat je met een ps.. of xbox.. kan dat kan je met de pc beter!
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

haRtV70R

Weer een beetje duurder :-\, maar toch weer Dell... :eusa_think:

Onderdelen
Intel® Viiv™ Core™2 Quad Core Q6600 Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz, 8 MB cache)
1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Geen monitor!  :eusa_shifty:
640 GB [2 x 320 GB] Seriële ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
ÉÉN 768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX grafische kaart

Logitech® MX® Revolution draadloze lasermuis - Europees
[move][/move]

Marc O.

Citaat van: haRtV70R op 03-07-2007 09:59:09
1 jaar basisgarantie - Collect & Return

Denk erom dat je als particuliere afnemer van een in de EU gevestigde leverancier "altijd" recht hebt op 2 jaar garantie.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

En dat de garantie van Dell echt beneden alle niveau is. Wat dat aangaat is de garantie van HP beter, sneller en vooral een stuk klantgerichter, kunnen ze bij Dell nog wat van leren. Niettemin zou ik gewoon zelf een pc in elkaar frotten, zo moeilijk is het niet :)

Gunnar

Zelf in elkaar steken met :

Core Duo E6600 , overclocken tot 4 ghz.
Watercooling bigwater SE
En zeker niet besparen op ram, dat is je bottleneck.

Resultaat is een stabiel supersnel en vooral stil systeem.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Misha

Citaat van: Taranis op 03-07-2007 10:05:53
En dat de garantie van Dell echt beneden alle niveau is. Wat dat aangaat is de garantie van HP beter, sneller en vooral een stuk klantgerichter, kunnen ze bij Dell nog wat van leren. Niettemin zou ik gewoon zelf een pc in elkaar frotten, zo moeilijk is het niet :)
Onderbouwing ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Misha op 03-07-2007 10:42:52
Citaat van: Taranis op 03-07-2007 10:05:53
Onderbouwing ?

Als je bij Dell (in overleg notabene) een pc bestelt specifiek voor 3D CAD applicaties en dat ding crasht vervolgens zodra ie iets van 3D weer moet geven, mag ik aannemen dat er iets niet goed zit (bovendien deed ie het met de videokaart uit een andere pc wel perfect). Dan bel je met de klantenservice van Dell, hang je eerst ongeveer 45 minuten (record staat op 1 uur en 57 minuten) in de wacht om vervolgens een uitheemse medemens aan de telefoon te krijgen die van voor niet weet dat ie van achter leeft. Zijn enige taak is om mensen aan te praten dat ze het zelf maar op moeten lossen. Hij weigert je ook door te verbinden, je moet eerst zelf maar wat proberen en als het niet lukt mag je weer terug bellen. Dus een halve dag later bel je braaf nog eens (niet voor niets 1800 euro aan zo'n k*t pc uitgegeven tenslotte) en wordt je na een uur wachten wel doorverbonden. Vervolgens gooien ze het er op dat die videokaart niet compatible is met die ene 3D CAD applicatie, wat echt bullshit is. Inventor werkt met iedere videokaart, zolang je de foutmeldingen even wegklikt ;D
De oplossing van Dell is dan vervolgens dat je zélf maar een andere videokaart moet kopen want hier kunnen zij niets aan doen...  :eusa_wall:

Ander voorbeeld: laptop van Dell, na 7 maanden het scherm dood. Die mochten we dan zelfs opsturen. Na 3 (!) weken eindelijk bericht van Dell dat het scherm stuk was (joh je meent het). Er kon een ander scherm op, kostte 400 euro (noem je dat garantie?!). Wensten we het niet te repareren dan werd ie teruggestuurd, werden er onderzoekskosten en verzendkosten in rekening gebracht twv 85 euro. Aan een laptop zonder scherm heb je ook niet dus toch maar laten repareren. Reden van deze handelswijze was omdat volgens hen het scherm stuk was gegaan door onzorgvuldig gebruik... right, ding heeft 7 maanden in een docking station staan draaien  ::) Al met al waren we die laptop 6 weken kwijt.

DVD-brander van een HP pc stuk, gebeld met de HP klantenservice. Sowieso krijg je dan al een vriendelijke mevrouw aan de telefoon wat al een stuk aangenamer is. Uitgelegd wat het probleem was. Ik moest de aankoopfactuur faxen, het adres doorgeven en dan werd er een nieuwe brander opgestuurd. Bij die doos zat een lege doos met hun adres er alvast op en de portokosten al betaald, waarin de kapotte dvd-brander geretourneerd moest worden. Ideaal.

Ik weet dat jij heel tevreden bent over Dell, maar ik/wij dus absoluut niet. Gelukkig alle Dell rommel in de afgelopen tijd buiten gekieperd  8)

Marc O.

Nou, met HP heb ik ook wat ervaringen opgedaan. Helaas niet louter positief. Heb een jaar of 2.5 geleden een mooie 17" HP laptop gekocht. Helaas al snel een defecte DVD brander. Apparaat opgestuurd en inderdaad al snel retour gekregen met een nieuwe brander erin. Tot zover positief dus. Echter ging enkele maanden later, net buiten de standaard HP garantietermijn van 1 jaar, het scherm op zwart. Mobo defect. Na wat zoeken op diverse fora bleek dat zo'n beetje iedere eigenaar wereldwijd van een HP laptop uit die ene serie na verloop van tijd te maken kreeg met dat probleem. Heb hierover diverse malen contact met HP gehad en hen gewezen op de structurele problemen met laptops uit die serie. Men ontkende echter dat dit een bekend probleem was en was dus ook niet bereid om de reparatie onder garantie te verrichten. Ook niet nadat ik hun had gewezen op de plicht om tenminste 2 jaar garantie te geven. Eigenlijk had HP die 2 jarige garantie niet hoeven te leveren maar de leverancier van de laptop, in dit geval Mycom. Maar die gaven al helemaal niet thuis. Na diverse telefoontjes, escalaties, brieven en zelfs een klacht op www.klachtencentrale.nl, heeft men (HP) toch besloten om het volledige aankoopbedrag terug te geven. Toch weer een HP gekocht omdat ik vond dat men uiteindelijk correct gehandeld had en omdat ik altijd zeer correct te woord was gestaan.

Moraal van dit verhaal: Ga nooit zomaar akkoord met het betalen van reparatiekosten bij een defect binnen de garantietermijn (2 jaar dus). Als een leverancier meent dat een defect is ontstaan door onzorgvuldig gebruik dan is men verplicht dit aan te tonen!
...The Nile isn't just a river in Africa...