Advies gevraagd! PS3 of PC????

Gestart door haRtV70R, 30-06-2007 16:28:10

Vorige topic - Volgende topic

haRtV70R

Ben toe aan nieuwe game-hardware. Zit alleen erg te twijfelen tussen een PC of de Playstation 3.

Wat zouden jullie doen? Wat geeft mooier beeld bij een spelletje?

Een mooie Dell PC met 20'' breedbeeld en G-force nVidia 7800 etc etc kost c.a 1400 euro, incl. 5.1 surround set.

Een Ps3 kost 600. Een 66cm LCD van Samsung (heb wezen kijken, was heel mooi scherp beeld :eusa_clap:) kost ook 600 euro. Surround set er bij en dan zit je op c.a 1300 euro.

Met een PC kun je natuurlijk veel meer, maar ik heb ook nog een laptop, dus heb het niet perse nodig.

Wat zou ik nu doen?????
[move][/move]

michiel

Tja, als je de PS3 koopt, met een TV erbij kun je ook meteen 'mooi' TV kijken en kan de oude beeldbuis de straat op. Scheelt je weer een paar 4kante meters in huis.  Is misschien ook wat waard. Ruimte voor een hondenmand misschien?  :evil:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

haRtV70R

Citaat van: michiel op 30-06-2007 16:35:37
Tja, als je de PS3 koopt, met een TV erbij kun je ook meteen 'mooi' TV kijken en kan de oude beeldbuis de straat op. Scheelt je weer een paar 4kante meters in huis.  Is misschien ook wat waard. Ruimte voor een hondenmand misschien?  :evil:

Ja, daar zit ik op te wachten!!!  :evil: :evil: :evil:
[move][/move]

FelixB

een PS3 heeft een Blue-Ray-speler ;-)
En je kunt er natuurlijk GT4 op draaien, oefenen voor de Nürburgring!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Turbo-Geek

Ik weet het antwoord ... Laten zitten die PS3 !

Het stelt op dit moment geen hout voor en de blue ray standaard is leuk maar zit je daar echt op te wachten ??

Ik ben een console freak en sedert 1991 heb ik vrijwel alle consoles gehad en heb dus ook de wisselingen van de wacht mee gemaakt.
De PS3 doet op dit moment ABSOLUUT niet wat ie zou moeten doen, puur omdat de software nog lang niet op het niveau is.
Daardoor is het nu TE VROEG om te kopen en laat hun maar de strijd aangaan met de rest van de consoles want Sony heeft zelf door dat de prijs abnormaal is en gaat daar wat aan doen.

Op dit moment is de beste keuze een Xbox 360 als je van de geweldige games houd.

Ik zou een dikke PC bouwen waar je uiteindelijk VEEL meer mee kan en meer aan hebt en het arsenaal games is velen malen groter en goedkoper !
Besides, vergeet niet dat het spelen op de PS3 toch ook een leuke HDTV vraagt en dan tikt het aardig aan.

Nee, nu de PS3 links laten liggen en over 1 jaar weer eens kijken.

Vwb blue Ray, don't believe the hype ! Een marketing truc om de PS3 te verkopen net als destijds met de PS2, terwijl een jaar later de DVD players voor 5 tientjes bij de blokker lagen. Hetzelfde zal met HD DVD/Blueray gebeuren als het iets meer mainstream is.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

MarkoC70T5

Ik vindt persoonlijk wel dat de 7800 toch wel een kaart is die niet echt meer goed mee komt met de huidige spelletjes.  en zeker als je nu een pc wilt kopen moet hij nog wel 2 jaar zeker lekker mee kunnen komen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

lipton

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

haRtV70R

Vergeet niet dat een 'dikke' pc met een zware grafische kaart méér kost dan een Ps3 met een full.HD TV!
[move][/move]

Misha

Citaat van: haRtV70R op 30-06-2007 17:56:16
Vergeet niet dat een 'dikke' pc met een zware grafische kaart méér kost dan een Ps3 met een full.HD TV!
Waarom vraag je het dan.. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Esveldt

Chris

XBOX 360 is ook heel leuk met een mooie (samsung) LCD-tv. Ik heb zelf ook zo'n setup en ik moet zeggen dat ik zeer (!) tevreden ben. Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een console en een nieuwe dikke pc, en ben uiteindelijk toch voor de console gegaan. Ik vind het belangrijkste argument dat je een pc na een relatief korte tijd weer moet gaan upgraden wil je de nieuwste games op hoge / de beste kwaliteit willen kunnen spelen. Met een console heb je daar geen last van. Uiteindelijk worden consoles natuurlijk wel altijd weer ingehaald door betere pc's (read: grafische kaarten). Uiteraard speelt ook nog mee wat voor spellen je wilt gaan spelen... Laatste tip, als je voor de console gaat zou ik niet voor de PS3 gaan maar voor de 360. Ten eerste om de al eerder genoemde bullshit over die blue Ray in combinatie met de prijs die ze voor dat ding vragen en ten tweede het game aanbod.

360 ziet er geweldig mooi uit, niks mis mee. Voorlopig kunnen ze (als het uberhaupt al gaat lukken) nog lang niet alles uit de PS3 halen wat ze zeggen dat hij moet kunnen. Voordat die developers eindelijk eens alle hoeken en gaten van dat systeem hebben ontdekt zijn we al een paar jaar verder.

Ps. Ook in Forza motorsport kun je heerlijk met een S60R AWD over de Nürburgring scheuren ;D Nadeel is dat die game grafisch zwaar tegenvalt voor de tijd die ze erin hebben gestoken, maargoed.... niet minder lol daarom.

Turbo-Geek

Sure, een dikke PC met een 8800 GTS/GTX kost knaken maar je koopt dan ook ff wat meer dan ALLEEN een spel computer.
Laat je niet gek maken met de Sony hype want meer dan een spel computer is het niet want alhoewel je ermee op i-net kan enzo is het niet te vergelijken met een PC.
Maar kijk eens kritisch naar een PS3, extra controller, fatsoenlijke kabels, serieuze screen erbij en je zit ook zo op de 1600-1700 euro en dan heb je nog niet eens een spelletje die ook voor 70 per stuk over de toonbank willen gaan.

PC duurder, duidelijk maar dan heb je ook meer en OOK meer quality ! De nieuwe grafische kaarten zijn bijzonder sterk en resoluties van 1600x1028 speel jij echt niet op een PS3.
Daarbij, met je PS3 blijf je afhankelijk van wat de software huizen voor jouw platform brouwen, op de PC is dat zo divers dat je van gekkigheid niet weet wat je moet spelen.

Enne het upgraden op de PC ?? Denk niet dat de moderne console zonder firmware upgrades kan want hier en daar zitten er nog heel wat foutjes in, om maar over hardware problemen bij de 360 te zwijgen.

Het hangt eigenlijk meer af van wat voor games je houd, als je van first person shooters houd dan is de PC het enige juiste platform .. PUNT !
Strategie games ?? Hetzelfde verhaal.

Voor platform, sport en Race games dan zijn de consoles vaak in het voordeel.

The things you own end up Owning you !

Chris

Bij een PC zul je als je echt bij wilt blijven toch na 2 / 3 jaar weer een nieuwe grafische kaart moeten hebben wil je op het hoogste niveau blijven spelen? Weer meer werkgeheugen?

Het lijkt me dat als je echt een killer-pc wilt dat je hardwarematig moet blijven upgraden. Misschien zit ik ernaast hoor, een echte killer-pc heb ik namelijk nog niet samengesteld... maar ik vind softwarematige upgrades van consoles toch wel ff iets anders.

Verder helemaal met je eens mbt de spellen. Zeker shooters zijn op de pc lekkerder, gaat veel makkelijker en leuker met een muis / keyboard dan met een controller.