Vacuumslangetjes

Gestart door MJH, 06-05-2008 21:29:41

Vorige topic - Volgende topic

MJH

Vandaag de Roffel voor de APK gehad. Uiteraard vlag en wimpel.  :eusa_dance:

Originele bougies erin, kabels vervangen, stationairregelaar schoon.
Maar het ding draait nog steeds niet mooi stationair.
Nu is er een foutcode uitgelezen mbt tot de luchtmassameter.
Volgens mijn garagehouder is er ergens een luchtslangetje niet 100% meer (klopt wel, sommige zijn met DUCT tape gerepareerd  :eusa_shifty:, niet door mij hoor!)

Kan ik ergens zo'n nieuwe set bestellen? Hoe? Kost dat? En het belangrijkste:
Hoe vervang ik dat spul?  ???  Iemand in de buurt van Groningen die me wat en hou kan aanwijzen?

(Zoeken op luchtslangetje levert niet het gewenste resultaat, dus mijn verontschuldiging als ik weer vraag naar bekende weg)
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

thuur

Vacuumslang krijg je 'op de rol', per meter dus. Hoe je het vervangt wijst zich vanzelf als je het loshaalt.

Je kunt ook gaan voor siliconen, kost hetzelfde maar heeft een veel langere levensduur. Evt. rotte slangklemmen ook vervangen (automat.handel).

Gr 8)

MJH

Citaat van: thuur op 06-05-2008 21:34:58
Vacuumslang krijg je 'op de rol', per meter dus. Hoe je het vervangt wijst zich vanzelf als je het loshaalt.

Je kunt ook gaan voor siliconen, kost hetzelfde maar heeft een veel langere levensduur. Evt. rotte slangklemmen ook vervangen (automat.handel).

Gr 8)

Kijk... En hoeveel meter ben heb ik nodig? ik schat 5?

Fijn dat het zo simpel is. Dit kan idd helpen met het stationair lopen?
Volgens Vincent zuigt-ie nu valse lucht.
[tr][td]

thuur

Valse lucht is niet goed, dat is nl. ongefilterd en ongemeten.. Gevolg kan zijn slechte stationairloop, vermogensverlies, te arm lopen, lambdalampje en in een extreem geval klepschade (als je zand naar binnen haalt, maar dat heb ik nog nooit gehoord bij een 850 terwijl er toch tig rondrijden met vacuumlekkage).

Volgens mij kom je met 3 meter al een heel eind bij een non-turbo. Duur is het niet, dus je hoeft niet te bezuinigen.

Gr ;)

Freakybaby

Klein tipje als je gaat vervangen: trek ze stuk voor stuk los, en snij dan pas van de nieuwe lange slang af. Ik heb bij die slangen die ik heb vervangen steeds een paar cm extra gepakt, dan heb je wat ruimte bij het monteren. Wel opletten dat ze nergens tegenaan kunnen komen (koelfan, multiriem, hete onderdelen etc)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MJH

Sta ik met m'n goeie gedrag en 2 kids achterin bij de Brezan. Denk je dat ze dit soort vacuumslangetjes verkopen?  :eusa_snooty: :eusa_wall:
Werd mooi doorgestuurd naar de dealert (25km verderop, nog geen tijd voor gehad).
Volgens m'n garagehouder moet ik btw ook die rubberen hoekjes vervangen.
[tr][td]

Enno

Ga gewoon naar een winkel van autostyle. Bestel een pakje siliconen slang van Samco (3 meter) en vervang alle slanegtjes door dit goedje.....ik moet nog steeds een gedeelte doen....maar de meesten heb ik al vervangen door deze uitvoering. Het kleurt ook nog eens mooi....

pwassink

Citaat van: MJH op 07-05-2008 21:49:25
Sta ik met m'n goeie gedrag en 2 kids achterin bij de Brezan. Denk je dat ze dit soort vacuumslangetjes verkopen?  :eusa_snooty: :eusa_wall:
Werd mooi doorgestuurd naar de dealert (25km verderop, nog geen tijd voor gehad).

hoekjes ?? 

Knietjes heten die, als je daarop zoekt vindt je veel meer info ..
Ze zitten met name rondom de kerstboom, je spruitstuk, brandstofdrukregelaar etc ..

Als je een turbo hebt meteen even t stukje rechte slang wat als koppeling dient onder de luchtinlaatbuis nabij de evap-klep vervangen ..  scheelt een vraag van "mijn turbometer doet het niet meer" tzt..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Citaat van: pwassink op 08-05-2008 09:56:52
Als je een turbo hebt meteen even t stukje rechte slang wat als koppeling dient onder de luchtinlaatbuis nabij de evap-klep vervangen ..  scheelt een vraag van "mijn turbometer doet het niet meer" tzt..  ;)

:eusa_naughty:

<=============== 2.5 20V

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: MJH op 07-05-2008 21:49:25

Niet bij de Brezan ??? Tijdelijk uitverkocht of wat?

Gr :o

pwassink

Citaat van: FGG op 08-05-2008 10:08:48
Citaat van: pwassink op 08-05-2008 09:56:52

:eusa_naughty:

<=============== 2.5 20V

tsk, tsk .. daar staat bij mij als ik jouw bericht lees echt dit hoor :   Volvo 855 GLT LPG MB190 2.0E   :evil:

En ja, ik hou van generieke antwoorden, Met de juiste sleutelwoorden als het even kan ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MJH

Nou ben ik bij 2 verschillende Brezan vestigingen geweest, een andere automaterialen zaak en de dealer.
Denk je dat ze deze slang verkopen  :eusa_naughty: ...  :eusa_wall:

Iemand hier die bij een bedrijf werkt die het wel verkoopt? PB-tje ajb.

Ik zoek: +/- 4mtr siliconen vacuum slang (binnendiameter: ~3.2mm) en indien mogelijk die knietjes waar ze in moeten. (stuk of 6)
Zie foto's:

[tr][td]

Enno

die eerste slang kun je gewoon vervangen door een universeel slangetje (bijvoorbeeld SAMCO). Haal een grote rol van 3 meter en probeer zo veel mogelijk te vervangen. Dan ben je die knietjes ook meteen kwijt.

san

Wie weet de partnummers van de originele knietjes van de "kerstboom"? De mijne ziet er nu zo uit... :eusa_eh: