oranje lampje injectie/emmisienorm brand.

Gestart door petrolhead, 27-02-2009 13:50:30

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead

vandaag ging het lampje onderweg branden. Waar zou dat aan kunnen liggen? Kan het een dure grap worden?

JorritV70

soms heeft dit te maken met een mis ontsteking of is wat niet goed in geregeld staat in de computer, meestal gaat deze naar een paar km weer uit of bij de volgende keer starten en een paar km rijden is dit niet het geval dat moet je de foutcodes even laten uitlezen door de dealer.

Succes!!!

GRoet Jorrit

petrolhead

bedankt JorritV70,

zojuist boodschappen gedaan en inderdaad het lampje brandde niet meer. Heeft het te maken dat die zichzelf herstelt?!? :eusa_think:
ik voelde me toch een beetje vervelend; nog 100 km erin gereden en dan gaat er zo'n lampjebranden.

groet charles

JorritV70

Volgens mij heeft dit te maken met een niet optimale verbranding, door bv. een vuiltje in de brandstof of het weigeren van de ontsteking, meestal niets ernstigs, echter zijn onze roffels vrij strak afgesteld voor wat betreft de emissie eisen en geven ze dus snel aan dat hij hier 100% aan de milieu eisen voldoet. Ik weet niet of de Volvo de computer ook aanpast aan de bereider, ik weet dat bv BMW dat wel doet. Ik had toen ik de auto net had ook regelmatig dat dat lampje ging branden ik heb hem nu sinds de (zomer)vakantie al niet meer gezien. En in de zomer kan het zijn geweest dat de benzine niet zo mooi schoon was als hij hier in Nederland is.

Ik zal me er niet te druk om maken.

GRoet Jorrit

Jeroentjuh

Een brandend lampje kan zoveel betekenen, als je egt meer wil weten moet je ff de fouten (laten) uitlezen....