Taxatie volvo 850 T5R Estate

Gestart door ton treur, 02-07-2007 16:08:04

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: ton treur op 02-07-2007 17:26:32
kort samengevat: ikke blij, behalve dat auto al een week niet lekker rijdt... geeft storing aan op dashboard (motorcompartiment) en zuipt benzine als een gek...
kapotte luchtvacuumpomp... of praat ik onzin? ik ben absoluut geen technicus!!!!

Weet de taxateur dat ook?  :evil:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

Citaat van: Spin! op 02-07-2007 17:09:21
Hmm...ik zie een 850-club Taxatiedag aankomen  ;D

Heeft die meneer van Son een zaterdagje vrij ergens??

ik weet zeker dat ik ook vrij zal zijn !

Mod edit: a.u.b. opletten met quoten. Begin pas ná de laatste [/quote] te typen
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

denkweb

Allereerst: de taxatiewaarde is nooit gelijk aan de dagwaarde. De veroorzaker van het ongeval zal een expertise laten uitvoeren aan het voertuig alvorens tot uitkering van eender welk bedrag. Hierbij wordt gekeken naar de dagwaarde, niet de taxatiewaarde van een voertuig.

Ook is 22.000 euro geen reeële waarde voor een 850, (tenzij er minder als 20.000 echte kilometers op de teller staat). Enige voordeel kan zijn dat bij een schade waarbij de eigen verzekeraar dient te betalen (volledig casco-dekking), hierbij kan aan de hand van de taxatiewaarde een contra expertise aangevraagd worden waarmee wel degelijk een gewin te behalen kan zijn.

107 euro voor de taxatie is overigens geen geld en een taxatierapport komt ALTIJD van pas (ook bij verkoop). De technische staat van het voertuig wordt niet verder bekeken als dat er wordt gekeken of een auto altijd haar reguliere onderhoud heeft gehad.

Veel plezier van uw kanarie!

elianmars

Dan ga ik mij toch afvragen wat een orgineel Nederlandse T-5R wel niet "waard moet zijn"......    :eusa_think:

Ludo

Citaat van: denkweb op 02-07-2007 21:15:36
... een taxatierapport komt ALTIJD van pas (ook bij verkoop).

leg eens uit, in welk opzicht?.

Rayman

Citaat van: elianmars op 02-07-2007 23:16:22
Dan ga ik mij toch afvragen wat een orgineel Nederlandse T-5R wel niet "waard moet zijn"......    :eusa_think:

Wat de gek ervoor geeft...;D

Tjonge Marcel...Dat je dat nog niet wist...

;)

robbie409

En nu nog een verzekeraar vinden die een taxatie accepteert...

Ik zit -collectief- bij Centraal Beheer Achmea. Die doen daar helaas niet aan mee.
Ik heb 35% krting vanwege het collectief, en 17 noclaim jaren opgebouwd, betaal dus geen drol aan de verzekering. Ik ga wel kijken of ik met een taxatie ergens anders terecht kan (ik geloof dat FBTO het wel doet).

Zou mooi zijn als we een lijstje van verzekeraars hebben die met een taxatie de verzekering aangaat...

Volvo comfort

Kan ik het dan zo zien dat als je je wagen all risk wil verzekeren dat dit dan over die 22.000 gebeurt en niet de nieuw waarde van de wagen? :eusa_eh:

Maarten

Ik denk dat als de auto,"ik hoop het niet voor je", een keer totaal los wordt verklaard, het uitbetalen wel eens een vier jaren plan zou kunnen worden.

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

reneetje

Citaat van: Maarten op 03-07-2007 07:39:08
Ik denk dat als de auto,"ik hoop het niet voor je", een keer totaal los wordt verklaard, het uitbetalen wel eens een vier jaren plan zou kunnen worden.

Groet Maarten

Helemaal mee eens, zijn nogal een stel lekkertjes die verzekeraars :-\

Vooral als ik bijlage's zie van een pagina of 6, huiver ik al, wie leest die nu andachtig door?
Ben enkele jaren geleden vies op de koffie gekomen door de heren van Interpolis, dat ik vanaf toen besloten heb om mij en mijn spullen gewoon minimaal te verzekeren.(EN NIET BIJ INTERPOLIS !!!)
De heren hebben diverse mensen in dienst die niet anders doen om te kijken hoe ze de claims van hun klanten kunnen omzeilen. :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eugene

Citaat van: Kooz op 03-07-2007 07:02:54
Kan ik het dan zo zien dat als je je wagen all risk wil verzekeren dat dit dan over die 22.000 gebeurt en niet de nieuw waarde van de wagen? :eusa_eh:

Lijkt me raar. All risk premie betaal je gewoon over de nieuwwaarde.

If it's not blown, it sucks...

ton treur

het zit zo: als je auto getaxeerd is en de verz.mij accepteert het taxatierapport als uitgangspunt, zal er geen discussie zijn over de waarde van de automobiel. bedenk wel dat een taxatierapport een beperkte houdbaarheidsdatum heeft!!! veelal is dat 24 maanden. sommige maatschappijen hanteren een iets langere termijn, maar nooit langer dan 36 maanden... mijn rapport spreekt zelf van een termijn van 30 maanden...
premie stijgt doorgaans maar een heel klein beetje als je nieuwe afspraken maakt over het hanteren van een taxatiewaarde...
cream yellow 850 T5R Estate.
fiat stilo abarth selespeed.
bmw cruiser independent.

FGG

Citaat van: Eugene op 03-07-2007 10:41:16
Lijkt me raar. All risk premie betaal je gewoon over de nieuwwaarde.

Klopt, een kleine 50.000,- dus. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Okki

Per 1 januari 2006 is artikel 275 WVK (Wetboek van Koophandel) inderdaad vervangen door art. 7:960 BW (boek 7 van het huidige Burgerlijk Wetboek).

Waar je op moet letten bij de nieuwe polisvoorwaarden is, of je wel tegen taxatiewaarde verzekerd bent, of dat de taxatiewaarde alleen wordt gebruikt om de premie vast te stellen, maar dat in geval van een eventuele schade de dagwaarde wordt gehanteerd.

1) De meeste polissen waarbij een artikel 7:960BW-taxatie heeft plaatsgevonden voorzien erin dat het voertuig gedurende een bepaalde periode -meestal (maximaal) 3 jaar- tegen deze taxatiewaarde is verzekerd. Bij een (total loss) schade zal dan deze taxatiewaarde als -vastgesteld- schadebedrag gelden en dus uitgekeerd worden (al dan niet onder aftrek van een eventueel van toepassing zijnd eigen risico).

2) Het kan ook zijn dat er op grond van de polisvoorwaarden op het taxatiebedrag een vaste afschrijving plaatsvindt. Dan dient het taxatiebedrag als uitgangspunt bij een eventuele (total loss)uitkering en wordt er hierop volgens een vaststaande afschrijvingstabel toegepast. Vaak is het gevolg hiervan dat het uit te keren bedrag (nog steeds) boven de dagwaarde van het object komt. Overigens kan er volgens deze methodiek nooit minder dan de dagwaarde uitgekeerd worden, maar dat terzijde.

3) Tot slot zijn er ook nu polissen waarbij de taxatie volgens artikel 7:960BW alleen voor de premieberekening wordt gebruikt, maar dat een uitkering bij een (total loss) schade op basis van dagwaarde zal plaatsvinden. Bij dergelijke verzekeringen is het zelfs 'handig' als de taxatiewaarde laag uitvalt: hoe hoger de taxatie-waarde, hoe meer premie er betaald moet worden, maar dit heeft geen (positieve) consequenties voor een eventuele schadeuitkering!

In principe verandert er per 1 januari 2006 wat het bovenstaande betreft eigenlijk helemaal niets! (afgezien van het feit dat het Nieuwe Verzekeringsrecht het zogenaamde idemniteitsbeginsel wat 'opgerekt' heeft, maar het zou te ver voeren om hier daar dieper op in te gaan)

Kortom; enkel vermelding van taxatie conform art 7:960BW is onvoldoende. Let heel goed op de polisvoorwaarden!

ton treur

Citaat van: Spin! op 02-07-2007 17:09:21
Citaat van: ton treur op 02-07-2007 17:06:19
premie is 52 euro per maand.
en als in de polis is opgenomen wat de getaxeerde waarde is, is dat ook het bedrag dat bij schade wordt uitgekeerd...
Hmm...ik zie een 850-club Taxatiedag aankomen  ;D
Heeft die meneer van Son een zaterdagje vrij ergens??

kijk, zo ben ik dan ook wel weer....
ik heb gesproken met taxateur dhr van son...
hij is meer dan bereid om op een zogenaamse 850-club taxatie dag een aantal taxaties uit te voeren!
ik ga zelf op vakantie, tenminste, als mijn roffel het toestaat, want die staat nu met storing 3-2-2 (versnellingsbak problemen) bij de dealer, maar als iemand een dergelijke dag zou willen organiseren, weet ik zeker dat dhr van son zijn medewerking vast en zeker zou willen geven... op die manier snijdt het mes aan twee kanten: veel vergelijkingsmateriaal en vast een gereduceerd tarief!!!!!

groet
ton treur

Mod edit: wil je aub deze knop gebruike om te citeren:
cream yellow 850 T5R Estate.
fiat stilo abarth selespeed.
bmw cruiser independent.